اگر می خواهید از سمت کرمان به باغ شاهزاده ماهان بروید باید از بزرگراه هفت باغ بروید تا به جاده شاهزاده ماهان برسید و اگر از بم می خواهید بروید باز هم باید خودتان را به جاده شاهزاده ماهان برسانید.

معرفی باغ شاهزاده ماهان با بلیط هواپیما چارتر

از باغ های معروف کرمان ، باغ شاهزاده کرمان می باشد که این از باغ های تاریخی ایران است و در ۲ کیلومتری شهر ماهان و نزدیکی کرمان ، و دامنه کوه های تیگران  واقع شده است و مربوط به دوران قاجاریه است شما برای بازدید از باغ می توانید بلیط چارتری تهران کرمان تهیه کنید با ما همراه باشید.

معرفی باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان در منطقه خوش اب و هوا قرار دارد و جالب است بدانید این باغ ثبت جهانی در یونسکو شده است ، این باغ و معماری بی نظیرش هنر دست ایرانیان است.این باغ در دوران قاجار در دوران یازده ساله فرمانروایی عبدالحمید میرزا ناصر الدوله (۱۲۹۸ تا ۱۳۰۹ ه . ق) تاسیس گردیده و هنگامی که فوت شد ساخت  این ساختمان ناتمام ماند و این باغ به دلیل کیفیتهای طبیعی و مصنوع خود به خاطر دگرگونی شرایط سیاسی و اجتماعی برای زمان های طولانی متروکه ماند و اسیب های فراوانی دید خرابی هایی که وارد شد شامل کل قسمت های باغ  مثل بنای اصلی و محوطه باغ می شد همچنین به  آبراهه‌ها، استخرها، پیاده ‌روها و بالأخره طبیعت گیاهی باغ، نظیر درختان، کرت ها و بسترهای گلکاری هم اسیب وارد شد.

شاهزاده ماهان کیست؟

شاهزاده ماهان همان عبدالحمید میرزا ناصرالدوله می باشد که خانواده پدریش از طایفه فرمانفرمایان و از سمت مادری با قاجار فامیلی داشت عبدالحمید میرزا ناصرالدوله نوه دختری ناصرالدین شاه بود او درسش را دارا الفنون تمام کرد و به درجه افسری در نظام رسید و بعد از این که خدمت های فراوانی کرد ناصرالدین شاه او را حاکم شهر کرمان کرد.اس چارتر این امکان را به شما می دهد تا در کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط چارتر خود را تهیه نمایید.

زمانی که شاهزاده ماهان یا عبدالحمید میرزا ناصرالدوله در شهری در همان اطراف به اسم ماهان خدمت می کرد کم کم به فکر ان شد که باغ را تمام کند و سپس در عرض ۱۱ سال ان را به اتمام رساند و به همین دلیل ان را باغ شاهزاده ماهان یا شازده کرمان می گویند.

اما چیزی که باعث شد تا باغ شاهزاده ماهان معروف بشود قرار گرفتن ان در کنار جاده ابریشم بود هنگامی که تاجرها پیاده از این مسیر می گذشتند باغ شاهزاده ماهان یک مکان و فرصت خوب برای انها بود تا بتوانند استراحت کنند.

مصالح ساخت باغ شاهزاده ماهان

این باغ را با اجر و اندود کاهگل ساخته اند و دیواره های باغ را با گچ و کاشی پوشانده اند و حیات را با سنگ و سمان سنگ فرش کرده اند این باغ را خوشبختانه هرچندسال بازسازی می کنند.

معرفی باغ شاهزاده ماهان با بلیط هواپیما چارتر

علت خالی ماندن کاشی باغ شاهزاده ماهان

هنگام وارد شدن بر سردرباغ می توانید جای چند کاشی خالی را مشاهده کنید این بر اثر تخریب و گذشت زمان نیست بلکه حکایت از ظلم و ستم حاکم ان زمان  دارد که هنگامی که خبر فوتش به گوش معمار باغ رسید ابزار کار خود را به دیوار کوبید و از آنجا گریخت.برای بازدید از باغ شاهزاده ماهان کافی است در اسرع وقت بلیط هواپیما کیش کرمان بگیرید.

چگونه به باغ شاهزاده ماهان برویم؟

اگر می خواهید از سمت کرمان به باغ شاهزاده ماهان بروید باید از بزرگراه هفت باغ بروید تا به جاده شاهزاده ماهان برسید و اگر از بم می خواهید بروید باز هم باید خودتان را به جاده شاهزاده ماهان برسانید.

آدرس باغ شاهزاده ماهان

۲۵ کیلومتری کرمان و ۶ کیلومتری شهر ماهان (جاده کرمان-بم)

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید