کشورهای گروه ۲۰ توافق کردند که مردم افغانستان نیازمند کمک فوری هستند، با این همه، اکثر کشورهای شرکت‌کننده در این نشست علاقه چندانی در زمینه به رسمیت شناختن طالبان از خود نشان ندادند. 

رهبران گروه ۲۰ برای کمک‌های انسانی به افغانستان توافق کردند

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از رویترز نوشت: رهبران ۲۰ کشور صنعتی جهان بر سر کمک‌های انسان‌دوستانه به افغانستان به توافق رسیدند. 

رهبران این ۲۰ کشور طی نشستی مجازی روز گذشته -‌سه‌شنبه- با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. این نخستین نشست این کشورها پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان است. 

کشورهای گروه ۲۰ طی این نشست توافق کردند که مردم افغانستان نیازمند کمک فوری هستند. با این همه، اکثر کشورهای شرکت‌کننده در این نشست علاقه چندانی در زمینه به رسمیت شناختن طالبان از خود نشان ندادند. 

طی این نشست، «ماریو دراگی»، نخست‌وزیر ایتالیا، گفت: «‌بسیار سخت است که بدانید چگونه می‌توانید بدون مشارکت طالبان به مردم افغانستان کمک کنید... اما این بدان معنا نیست که آنها را به رسمیت بشناسید. طالبان براساس اعمالشان مورد قضاوت قرار می‌گیرند، نه براساس گفته‌هایشان و جهان به ویژه نگران وضعیت زنان در این کشور فقیر است. ما در این مرحله هیچ پیشرفتی نمی‌بینیم.»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید