آیا استفاده از کولر گازی در فصل سرما امکان پذیر است ؟ کولر گازی گرمایش و سرمایش این توانایی را دارد که علاوه بر ایجاد هوای خنک و مطبوع در تابستان، شما را در زمستان نیز گرم نگه دارد. خلاص شدن از دردسرهای راه اندازی بخاری ها و شوفاژ ها، بزرگترین مزیت این نوع کولر گازی به حساب می آید.

کولر گازی گرمایش و سرمایش و هر آنچه باید بدانید

چرا خرید کولر گازی گرمایش و سرمایش اهمیت دارد ؟ آیا کولرهای گازی تنها برای خنک کردن محیط و تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرند ؟ آیا می توانیم از کولرهای گازی به عنوان بخاری نیز استفاده کنیم ؟ همانطور که تحمل گرما در فصل تابستان یک کابوس وحشتناک برای ما به حساب می آید، به همان اندازه تحمل سرما نیز می تواند عذاب آور باشد. فعالیت داشتن در یک محیط سرد و خشک می تواند عملکرد ما را کاهش دهد. اگر می خواهید یک محیط خوب برای کار کردن، آشپزی کردن، ورزش کردن و ... داشته باشید، باید هوای آن را معتدل و گرم نگه دارید.

یکی از برنامه های همیشگی و غیر قابل اجتناب زندگی بسیاری از ما این است که کولرها را در پایان فصل گرما جمع کنیم و با راه اندازی بخاری ها به استقبال فصل سرما برویم. حتی فکر کردن به این موضوع هم عذاب آور و وحشتناک است. راه اندازی بخاری ها و شوفاژ ها در زمستان بسیار وقت گیر بوده و همچنین هزینه های زیادی را به دنبال دارد. اما چگونه می توانیم یک راه حل برای این مشکل پیدا کنیم ؟ چگونه می توانیم با صرف کمترین وقت و هزینه خانه و محل کار خود را گرم نگه داریم. اینجاست که خرید و استفاده از کولر گازی گرمایش و سرمایش مهم می شود. اگر می خواهید بدانید که آیا کولرهای گازی در زمستان هم کاربرد دارند یا نه، با ما همراه باشید.

کولر گازی گرمایش و سرمایش

استفاده از کولر گازی در فصل سرما

چگونه یک کولر گازی می تواند به عنوان یک بخاری نیز عمل کند ؟ همه ما می خواهیم یک زندگی راحت و آرام را تجربه کنیم. در فصل زمستان هیچ چیز به اندازه راه اندازی یک مهمانی خانوادگی در محیطی گرم و صمیمی، لذت بخش نیست. بسیاری از افراد گمان می کنند که کولرهای گازی تنها برای خنک کردن محیط کاربرد دارند. باید بگوییم که این افراد سخت در اشتباه هستند! کولر گازی گرمایش و سرمایش این توانایی را دارد که علاوه بر ایجاد هوای خنک و مطبوع در تابستان، شما را در زمستان نیز گرم نگه دارد. خلاص شدن از دردسرهای راه اندازی بخاری ها و شوفاژ ها، بزرگترین مزیت این نوع کولر گازی به حساب می آید. استفاده از کولر گازی برای گرم کردن فضای خانه، یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه ها می باشد.

سیستم های گرمایشی سنتی در ازای مصرف مقدار زیادی انرژی، تنها مقدار کمی گرما تولید می کنند. در حالی که کولر گازی گرمایش و سرمایش می تواند با مصرف انرژی کم، فضا را به خوبی گرم کند. اما چه چیز در کولرهای گازی باعث تولید گرما می شود. پمپ حرارتی و چرخه معکوس دو دلیل اصلی ایجاد هوای گرم در کولرهای گازی می باشند. به عبارتی می توان گفت که کولرهای گازی با استفاده از سیستم تهویه مطبوع چرخه معکوس، می تواند به عنوان یک سیستم گرمایشی عمل کند. مزایای استفاده از کولر گازی به عنوان سیستم گرمایشی به شرح زیر می باشد :

§ صرفه جویی در فضا ( اشغال فضای کمتر در خانه )

§ دارای مزیت اقتصادی و صرفه جویی در هزینه ها

§ صرفه جویی در مصرف انرژی ( برق و انرژی کمتری استفاده می کند. )

§ سازگار با محیط زیست

§ تولید گرمای بیشتر

کولر گازی گرمایش و سرمایش

پمپ حرارتی و کولر گازی گرمایش و سرمایش

بسیاری از مردم نمی دانند که برخی از سیستم های تهویه مطبوع به عنوان پمپ های حرارتی عمل می کنند و قادر به تامین گرما هستند. این مدل از کولرهای گازی خروجی بیشتری نسبت به سیستم های گرمایشی سنتی و قدیمی دارند. عملکرد پمپ های حرارتی درست برعکس یخچال ها می باشد. هوا از بیرون ساختمان وارد پمپ حرارتی می شود. هوایی که به داخل کشیده می شود، توسط سیستم ( پمپ ) جذب شده و پس از فشرده شدن، به گرما تبدیل می شود. در مرحله آخر نیز گرما به طور یکنواخت در محیط خانه یا محل کار توزیع می شود و موجب ایجاد هوای گرم و مطبوع در فضا می گردد. ویژگی ها و مزایای پمپ های حرارتی در کولر گازی گرمایش و سرمایش، عبارتند از :

Ø استفاده آسان تنها با تنظیمات خودکار

Ø کاهش نیاز به سیستم های گرمایشی پیچیده

Ø افزایش کارایی و عملکرد کولرهای گازی

Ø عدم نیاز به استفاده از سوخت های فسیلی

Ø کاهش انرژی مصرفی

Ø نگهداری و تعمیر آسان

 آیا کولر گازی دارای حالت گرمایشی است ؟

اگر قصد صرفه جویی در هزینه های خود را دارید، استفاده از کولر گازی گرمایش و سرمایش یک انتخاب عالی برای شما می باشد. ولی شاید یک سوال مهم برای شما پیش بیاید و آن سوال این است که از کجا باید فهمید که آیا کولر گازی دارای حالت گرمایشی هست یا نه ؟ برای اینکه مطمئن شوید که از کولر گازی خود می توانید به عنوان یک سیستم گرمایشی نیز استفاده کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید :

ü دفترچه راهنمای کولر گازی را با دقت بررسی کنید. معمولا در دفترچه راهنمای این محصول ذکر شده است که آیا کولر گازی از پمپ حرارتی و چرخش معکوس برخوردار است یا خیر.

ü از روی کنترل تنظیمات دستگاه نیز می توانید متوجه شوید که در کولر گازی حالت گرمایشی وجود دارد یا نه.

ü با پرسش از نمایندگی ها و مراکز فروش محصول، از وجود این حالت مطلع شوید.

ü به مشخصات فنی و برچسب توضیحات توجه کنید.

کولر گازی گرمایش و سرمایش

نکات مهم خرید کولر گازی گرمایش و سرمایش

اگر می خواهید از کولر گازی برای گرم کردن خانه خود استفاده کنید، حتما باید نکاتی را در هنگام خرید و استفاده از آن در نظر بگیرید :

انتخاب بهترین برند کولر گازی : مطمئن شوید محصولی که خریداری می کنید از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار است. معمولا با خرید کولر گازی گری گرمایش و سرمایش می توان از تامین هوای گرم در خانه به اطمینان خاطر رسید.

انتخاب یک نمایندگی معتبر : برای تهیه کولر گازی گرمایش و سرمایش حتما باید به یک نمایندگی معتبر مراجعه کنید. معمولا از یک فروشگاه اینترنتی ایده آل انتظار می رود که بهترین خدمات و قیمت ها را در اختیار مشتریان قرار دهد. برای خرید لوازم خانگی قسطی و با کیفیت، انتخاب سنتر بهترین گزینه برای انتخاب می باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید