برای جامعه اسلامی مسکن و سرپناه مهم است و اگر مردم خودشان نتوانند آن را تهیه کنند، حکومت موظف است برای آنها هزینه کند.

دولت به این افراد مسکن رایگان می دهد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، طبق گزارش ستاد اجرایی فرمان امام ۱۴۰۰ خانواده دارای دومعلول به بالا صاحب خانه رایگان شدند. در این خصوص در متن زیر بیشتر بخوانید

سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم تحویل ۱۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول که روز گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی و مدیرعامل بنیاد برکت برگزار شد، عنوان کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه مشترکی برای ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول بین ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن منعقد شد که سهم ستاد در این قرارداد ۵۰ میلیارد تومان تعیین شد.

وی افزود: بعد از یکسال، ١۴٠٠ واحد از این خانه‌ها در هر ۳۱ استان کشور ساخته و آماده شده و اکنون تحویل صاحبان آن می‌شود تا بخشی از بارسنگینی که روی دوش این افراد است برداشته شود.

سیدهاشمی گفت: حداقل متراژ ساخته شده برای هر واحد ٧٠ مترمربع و حداکثر آن ٩٠ مترمربع است که با توجه به موقعیت مکانی این میزان متغیر می‌شود. همچنین این واحدها به گونه‌ای طراحی شده که نقل و انتقال معلولان با مشکل مواجه نشود و شرایط لازم در طراحی آنها لحاظ شده است.

طبق اعلام ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون ۳ هزار طرح اقتصادی اجتماع‌محور برای معلولان توسط بنیاد برکت اجرایی شده است.

عبدالملکی افزود: برای جامعه اسلامی مسکن و سرپناه مهم است و اگر مردم خودشان نتوانند آن را تهیه کنند، حکومت موظف است برای آنها هزینه کند. در این اولویت‌بندی افرادی مانند محرومین و معلولین درصدر اولویت‌ها قرار دارند.

در ادامه این مراسم کلید دو واحد مسکونی در استان تهران به صورت نمادین به دو خانواده دارای دو معلول اعطا شد. همچنین در ارتباطی ویدئوکنفرانسی با سه استان کرمان، کردستان و گیلان، تعداد دیگری از این واحدها تحویل صاحبان خود شدند.

کد خبرنگار: ۱۴
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • زری قانع IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    سلام خدمت شما پس خانواده های که زیر نظر کمیته امداد هستند چی خانه تعلق نمیگیرد
  • بی نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    همه جا بی عدالتی هست ما خانواده مون سه معلول داره سه سال هست اسممون رونوشتیم امامیگن اسمتون تونوبته مستاجریم به سختی اجاره خونمون رومیدیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید