۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 55298143

سرور مجازی یا VPS نوعی از وب سرور است که کل منابع سرورهمانند سرور اختصاصی به یک کاربر داده نمی شود و بین دو یا چند ماشین مجازی تقسیم می گردد.

سرور مجازی رایگان

 در واقع سرور با استفاده از تکنیک های مجازی سازی به چند سرور مجازی تقسیم بندی شده است. تخصیص منابع بین ماشین های مجازی کوچکتر به حجم کار هر کاربر بستگی دارد.

هزینه vps نسبت به سرورهای اختصاصی پایین تر است، ولی از سرویس های اشتراکی گرانتر است. اگر وب‌ سایتتان در حال رشد و توسعه بوده و به منابع بیشتری نیاز دارید، پس زمان آن است که از یک سرور مجازی استفاده کنید.

مهمترین مزایای سرور مجازی عبارتند از:

· اختصاصی بودن منابع پردازنده، حافظه اصلی و فضای ذخیره سازی اطلاعات

· امکان نصب نرم افزارهای دلخواه

· امکان عیب یابی سریع و انتقال اطلاعات به ماشین مجازی دیگر

· در اختیار داشتن IP اختصاصی

· امکان نصب سیستم عامل ویندوز ( سرور مجازی ویندوز ) یا لینوکس بسته به نیاز کاربر بر روی سرور

· امکان مدیریت سرور با دسترسی به کنترل پنل سرور

· پرداخت هزینه کمتر در مقایسه با سرور اختصاصی

کاربرد VPS در دنیای هاستینگ بسیار وسیع تر از آنچه تصور می کنید است. بیشترین کاربرد vps در وب سایت هایی است که نیازمند ترافیک ماهانه بالاتر، فضای ذخیره سازی بیشتر و پردازنده قدرتمندتر از سرویس اشتراکی، می باشد.

در سرویس اشتراکی تعداد ارسال ایمیل در طول روز و هفته محدود میباشد، لذا می توانVPS  را در راستای رهایی از این محدودیت انتخاب کرد. سرور مجازی را می توان در وب سایت های زیر استفاده نمود.

· سایت های فروشگاهی

· سایت های آموزشی

· سایت های اشتراک ویدئو

· راه اندازی گیم سرور

· سرور مجازی برای بورس

· سرور مجازی برای ارسال ایمیل

پس از آنکه اطمینان حاصل کردید که سرور مجازی برای وب سایت شما مناسب است مرحله بعدی انتخاب سرور مجازی است. ممکن است با جستجو در اینترنت به گزینه های سرور مجازی رایگان برخورد نمایید.

مدت زمان استفاده از سرورهای مجازی رایگان معمولاً بسیار محدود است و به صورت چند روزه و نهایت یک ماهه است. این امر در خصوص هاست اشتراکی نیز صدق می کند.

سرور مجازی رایگان

شرکت ها معمولاً سرورهای مجازی رایگان را به عنوان تست در اختیار کاربران قرار می دهند.

در واقع هدف از ارائه سرور مجازی رایگان آن است که کاربر بعد از مدت زمان تست اقدام به خرید نماید. البته در بسیاری از شرکت ها برای همین مدت زمان کوتاه نیز هزینه کمی از کاربر دریافت می گردد و در واقع به صورت کاملأ رایگان نمی باشد.

برخی از شرکت ها نیز سرور مجازی رایگان را به همه وب سایت ها ارائه نمی دهند. در واقع میبایست ابتدا وب سایت شما توسط شرکت ارائه دهنده مورد تأئید قرار گیرد. این شرکت ها معمولاً وب سایت هایی را مورد تأئید قرار می دهند که وب سایت مورد نظر مکانی مناسب برای ارائه تبلیغات آنها باشد.

بنابراین بهتر است به جای اتلاف وقت برای پیدا کردن سرور مجازی رایگان، به دنبال یکی از شرکت های معتبر برای خرید سرور مجازی باشید.

هزینه سرور مجازی عمدتاً با توجه به مقدار CPU، حافظه و فضای دیسک مورد نیاز شما تغییر می کند.

از میان شرکت های ارائه دهنده سرور مجازی، صباهاست با ارائه پنج پلن؛ پایه، اقتصادی، برنزی، نقره ای و طلایی یکی از بهترین گزینه های موجود است.

سرورهای مجازی این شرکت برای ایران و خارج از ایران موجود است. وجود پلن های مختلف موجب می گردد تا شما بهترین پلن موجود از نظر ویژگی و هزینه را انتخاب نمایید.

در صورتیکه تمایل به پرداخت هزینه بالا برای خرید vps را ندارید، می توانید پلن پایه سرور مجازی ایران را انتخاب نمایید. هزینه این پلن برای مدت زمان یک سال ۸۹۰۰۰۰ است.

میزان فضای هارد دیسک در پلن پایه  سرور مجازی ایران این شرکت،  ۲۰GBو میزان رم ۱GB است. همچنین میزان ترافیک ماهانه نامحدود و پهنای باند ۱GB می باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید