مقتدی صدر، رهبر جریان صدر گفت: مهم نیست که چه کسی در این انتخابات پیروز شده، بلکه مهم خدمت به ملت عراق و امنیت آن است.

مقتدی صدر خواستار خویشتن‌داری گروه‌های عراقی شد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مقتدی صدر که جریان وابسته به وی در انتخابات پارلمانی اخیر عراق بیشترین آرا را بدست آورده است در بیانیه‌ای گفت که تاخیر در اعلام نتیجه انتخابات این کشور به ضرر مردم عراق خواهد بود.

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای از تمامی گروه‌های عراقی خواست تا خویشتنداری کنند.

وی در این بیانیه گفت: «مهم نیست که چه کسی در این انتخابات پیروز شده، بلکه مهم خدمت به ملت عراق و امنیت آن است».

مقتدی صدر ادامه داد: «اختلافات سیاسی درباره صندوق‌های رای و تاخیر در اعلام نتیجه و فشار بر کمیساریای انتخابات، اولین نتیجه‌ای منفی که خواهد داشت ضرر ملت و نه ضرر گروه‌های سیاسی خواهد بود».

وی از تمامی گروه‌ها خواست تا خویشتنداری کرده و به راه‌های قانونی در خصوص اعتراضات پایبند باشند.

بسیاری از نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق به نتیجه اعلام شده توسط کمیساریای عالی انتخابات این کشور اعتراض کرده و خواستار شفافیت در اعلام نتایج شده‌اند.

هیأت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق در واکنش به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این کشور، از «دستکاری در نتایج انتخابات» خبر داد.

این نهاد با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد، با توجه به رخدادهای خطرناکی مانند دستکاری در نتایج انتخابات و بروز ادله‌های محکم مبنی بر ساختگی بودن آن، شکست و ناکارآمدی کمیساریای کنونی انتخابات مشخص است.

بر اساس اعلام کمیساریای عالی مستقل انتخابات، تاکنون جریان شیعی صدر ۷۳ کرسی، ائتلاف سنی تقدم ۳۸ کرسی، ائتلاف دوله القانون ۳۷ کرسی، ائتلاف عزم ۱۵ کرسی، ائتلاف الفتح ۱۴ کرسی، جنبش امتداد ۹ کرسی، جریان حکمت ملی ۲ کرسی، ائتلاف النصر، ۲ کرسی و حزب دموکرات کردستان عراق ۳۲ کرسی را به دست آورده‌اند.

به عقیده ناظران، هیچ یک از فراکسیون‌ها میزان آرایی که بر اساس آن قادر به تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان باشند، کسب نکرده‌اند و ائتلاف میان فراکسیون‌ها برای تشکیل کابینه ضروری است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید