مجید جلالی، پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران درباره دیدار ایران برابر کره جنوبی گفت: رقبا به درستی تیم ما را آنالیز کرده و چنانچه با یک ترکیب ثابت و شیوه بازی کنیم نقاط قوت و ضعف را شناسایی و در ادامه مشکل‌ساز خواهند شد.

پس از شروع نیمه دوم تیم ملی نبض بازی را در دست گرفت / نباید با یک باخت و یا تساوی تیم را نگران کنیم

به گزارش سلام نو، مجید جلالی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در مورد تساوی تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی در تهران و در چارچوب مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر افزود: کره‌ای‌ها بسیار قوی و فیزیکی بازی کردند. بازیکنان این تیم در نیمه نخست، با قدرت تاکتیکی ملی‌پوشان ایران را تحت فشار زیادی قرار دادند.

وی اظهار داشت: پس از شروع نیمه دوم و گل زود هنگامی که در این نیمه به ثمر رساندند تازه تیم ملی ایران نبض بازی را در دست گرفت.

سرمربی پیشین تراکتورسازی ادامه داد: براین باورم چنانچه کادر فنی تیم ملی از سه هافبک سود می‌برد تسلط ما بر بازی و تیم حریف بیشتر می‌شد.

جلالی به تلاش بسیار زیاد بازیکنان در این بازی اشاره کرد و افزود: ملی‌پوشان برای رهایی از شکست در این دیدار بسیار تلاش کرده و توان زیادی را صرف کردند تا حداقل به تساوی برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مهاجمان تیم ملی در این دیدار کم‌کارتر از گذشته بودند گفت: این مشکل مربوط به این دیدار نمی‌شود. در دیدار برابر امارات نیز این مشکل را داشتیم و نتوانستیم برای مهاجمان موقعیت‌های زیادی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه نتیجه تساوی برابر کره نمی‌تواند نتیجه بدی باشد، اظهار داشت: خیلی مهم است که آرامش تیم ملی را در این شرایط حفظ کنیم تا فضای روانی حاکم بر تیم بر هم نخورد. ملی‌پوشان نتایج خوبی گرفته‌اند و نباید با یک باخت و یا تساوی آنان را نگران کنیم.

سرمربی پیشین تیم پیکان درباره مشکلات تیم ملی در دیدار برابر کره سکوت کرد و افزود: گفت و گو درباره مشکلات تیم فضا را سنگین می‌کند این در حالی است که تیم روند خوبی داشته و باید به همین نحو ادامه دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام بازیکن ایران را بهتر از سایرین دیدید، عنوان کرد: «سعید عزت‌اللهی» روز خوبی را سپری کرد. او نسبت به گذشته بازی روانی را به نمایش گذاشت و یک تا دو کلاس بالاتر از بازی‌های قبل بازی کرد.

جلالی درباره تعویض‌های صورت گرفته نیز گفت: تعویض یک ایده است برای من هم سخت بود در این شرایط ترکیب تیم را تغییر دهم اما به نظرم «مهدی ترابی» شاید گزینه مناسبی برای تعویض و وارد شدن به زمین بود.

جلالی در مورد ترکیب ابتدایی تیم نیز این چنین پاسخ داد: تنها یک تغییر داشتیم؛ به هر حال این ترکیب تیم برنده است و باید توجه داشته باشیم رقبا به درستی تیم ما را آنالیز کرده و چنانچه با یک ترکیب ثابت و شیوه بازی کنیم نقاط قوت و ضعف را شناسایی و در ادامه مشکل‌ساز خواهند شد.

وی اضافه کرد: گلی که از کره دریافت کردیم درست مانند گلی بود که از امارات خوردیم که با کمک داور ویدیویی آن گل مردود و «شجاع خلیل‌زاده» نیز از بازی اخراج  نشد اما دیروز این گونه نبود و حریف با همان شیوه به گل رسید.

وی به اهمیت آنالیز در دنیای فوتبال اشاره کرد و افزود: اگر دقت می‌کردید بهترین بازیکن تیم ملی کره پشت «صادق محرمی» بازی می‌کرد. این معجزه نیست بلکه شناخت خوب حریف از تیم ملی و بازیکنان آن است که با استفاده از آنالیز صحیح به دست آمده است.

جلالی در خصوص نقاط قوت و ضعف تیم ملی کره در دیدار برابر ایران نیز خاطر نشان کرد: کره‌ای‌ها بر خلاف گذشته بسیار قوی‌تر و فیزیکی‌تر بازی می‌کردند که نقطه قوت‌شان در این دیدار بود. تنها نقطه ضعف این تیم که به ما نیز فرصت چند بار شوت داد بازی کردن با یک هافبک دفاعی بود.

تیم ملی کره‌جنوبی در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و از گروه A سه‌شنبه شب در تهران تیم ملی کشورمان را با نتیجه یک بریک متوقف کرد.

ملی‌پوشان کشورمان به رغم این توقف و کسب یک امتیاز آن با ۱۰ امتیاز همچنان در صدر جدول رده‌بندی این گروه باقی مانده و کره‌ای‌ها نیز با ۸ امتیازی شدن رده دوم را برای خود حفظ کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید