ایرج قادری و ویگن هر دو از هنرمندان محبوب قبل از انقلاب بودند که طرفداران بسیاری را جذب کارهای خود کردند. در این تصویر این دو هنرمند در حال مچ اندازی هستند.

مچ اندازی جذاب ویگن و ایرج قادری / عکس

در تصویر رو به رو ایرج قادر، هنرپیشه و کارگردان مشهور سینما را در حال موچ انداختن با ویگن، خواننده مشهور ارمنی‌تبار ایران، می‌بینید. ویگن و ایرج قادری هر دو از ستاره‌های مشهور و البته محبوب قبل قبل از انقلاب بودند و مخاطبان بسیاری داشتند. در این میان ویگن به علت کار موسیقی و سبک خاصی که داشت محبوبیتی بسیار قابل توجه داشت.

یگن دِردِریان خوانندهٔ موسیقی ژانرهای جاز و پاپ و بازیگر فیلم در سال‌های ۱۳۵۱–۱۳۳۴ شمسی، از ایرانیان ارمنی‌تبار بود. او یکی از نخستین خواننده‌های ایران بود که با گیتار در صحنه ظاهر شد و ایرانیان او را به عنوان «سلطان جاز» می‌شناختند. ویگن در سال ۱۳۳۳ به دعوت ساموئل خاچیکیان به سینما روی آورد و نخستین فیلمش را با نام چهارراه حوادث (۱۳۳۴) برای خاچیکیان بازی کرد تا سال ۱۳۴۵ که آخرین فیلمش را با نام اعتراف (به کارگردانی ناصر رفعت) بازی کرد، مجموعاً در دوازده فیلم حضور یافت که در برخی از آنها خوانندگی هم کرد. خون و شرف (۱۳۳۴)، تپه عشق (۱۳۳۸)، فردا روشن است (۱۳۳۹)، آتش و خاکستر (۱۳۳۹)، عروس دریا (۱۳۴۴) برخی از این فیلم‌هاست. او در ۷۳ سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

ایرج قادری کارگردان و نویسنده، فیلمنامه‌نویس و بازیگر سینمای ایران بود. ایرج قادری در ۴۱ فیلم کارگردان، ۴ فیلم نویسنده، ۷۱ فیلم بازیگر، ۹ فیلم تهیه‌کننده و ۱ فیلم تدوین‌گر بود. نخستین کار سینمایی او بازی در فیلمِ چشمه آب حیات به سال ۱۳۳۸ و واپسین کارش کارگردانی و بازی در فیلمِ شبکه به سال ۱۳۸۹ بود. محمد رضا گلزار بخشی مهمی از موفقیت خود و جمشید هاشم پور اوج گیری در سینمای پس از انقلاب را مدیون ایرج قادری هستند. ایرج قادری نیز در ۷۸ سالگی به علت سرطان در گذشت.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید