حوزه نظامی مرکزی روسیه از انتقال چندین فروند جنگنده سوخو-۲۵ به تاجیکستان برای برگزاری رزمایش در این کشور خبر داد.

انتقال چندین فروند جنگنده روسی به تاجیکستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حوزه نظامی جنوب روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: چهار فروند جنگنده سوخو-۲۵ برای شرکت در رزمایش سازمان پیمان امنیت جمعی به یک پایگاه هوایی در حومه دوشنبه پایتخت تاجیکستان منتقل شدند.

این هواپیماها از اسکادران مستقر در پایگاه هوایی کانت روسیه در قرقیزستان بودند و قرار است در رزمایش کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی به نام «همکاری-۲۰۲۱» شرکت کنند.  

خدمه جنگنده ها در این رزمایش، شناسایی و نابودی مراکز دشمن فرضی را تمرین می کنند. 

پیشتر الکساندر لاپین فرمانده حوزه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرده بود که در خاک تاجیکستان در مجاورت مرزهای این کشور با افغانستان، سه رزمایش به نام های همکاری-۲۰۲۱، جستجو و کاروان نظامی برگزار خواهد شد.

 سازمان پیمان امنیت جمعی از ۱۰ تا ۱۵ مرداد ماه نیز رزمایشی در تاجیکستان در نزدیکی مرزهای افغانستان برگزار کرد.

این رزمایش با عنوان «گرانیتسا-۲۰۲۱» برگزار شد و در آن نیروهای روسیه و چند کشور آسیای مرکزی در پایگاه های مرزی تاجیکستان، دفاع از مرز را تمرین کردند.

سازمان پیمان  امنیت جمعی » گروهی امنیتی منطقه ای شامل ۶ کشور ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان است که اول بار در سال ۱۹۹۲ در جلسه ای در تاشکند ازبکستان شکل گرفت، اما عضویت ازبکستان از سال ۱۹۹۹ به حالت تعلیق در آمد، ولی  پس از آن در سال ۲۰۰۶ به عضویت مجدد درآمد. با این وجود در سال ۲۰۱۲ این کشور با اعلام اینکه دیدگاه هایش از سوی سازمان نادیده گرفته می شود، به عضویت خود پایان داد.

در ماههای اخیر بویژه پس از روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان، امنیت تاجیکستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی در مرکز توجه روسیه قرار گرفته است. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید