تخم مرغ دارای خواص بی نظیری روی پوست بدن است.یکی دیگر از خواص روغن زرده تخم مرغ برای تقویت و پر پشت شدن ریش و سبیل می‌باشد.

خواص تخم مرغ برای پوست و مو

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، تخم مرغ یک غذای کامل است که همه‌ی ویتامین‌ها را در خود جای داده است. علاوه بر ارزش غذایی آن، تخم مرغ در جوان سازی و شادابی پوست بسیار تاثیر گذار است. وجود گرد و غبارها و آلودگی‌ها باعث آسیب رسیدن به پوست می‌شود. هم چنین استفاده از مواد آرایشی پوست را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد. خواص روغن تخم مرغ در دور ماندن از این آسیب‌ها و جوان ساختن پوست و موها می‌توان مشاهده کرد.

تمامی خواص روغن تخم مرغ

اگر به دنبال یک روغن طبیعی موثر برای رفع چین و چروک‌ها و سلامت پوست و موهایتان هستید، روغن تخم مرغ یکی از بهترین گزینه‌ها است. طب سنتی از سال‌های پیش تاکنون از این ماده در سلامت و زیبایی استفاده‌های زیادی می‌کند. ترکیبات موجود در این روغن باعث بازسازی و جوان سازی پوست می‌شود. هم چنین این روغن در درمان بسیار از بیماری‌ها نیز کاربرد فراوانی دارد.

درمان سوختگی

مواد طبیعی موجود در این روغن به هنگام سوختگی کمک فراوانی می‌کند. سوختگی علاوه بر تغییر شکل فیزیکی باعث زمینه سازی عفونت‌ها هم می‌شود. روغن تخم مرغ هم از این عفونت‌ها جلو گیری می‌کند هم به ترمیم و بازسازی پوست آسیب دیده کمک فراوانی می‌کند.

نرم کننده پوست

شما می‌توانید به جای استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌ها که مواد شیمیایی دارند از روغن تخم مرغ به عنوان نرم کننده استفاده کنید. این ماده با داشتن خواص آب رسانی به پوست یک نرم کننده طبیعی محسوب می‌شود.

تقویت موها

این روغن به صورت معجزه آسایی در تقویت موها تاثیر گذار است. موها بر اثر رنگ، دکلره و یا هر مواد شیمیایی دیگری آسیب می‌بینند. این جاست که روغن تخم مرغ با خاصیت نرم کنندگی به ترمیم این آسیب‌ها می‌پردازد. اگر موهای خشکی دارید به شدت استفاده از این محصول توصیه می‌شود. روغن تخم مرغ با باز سازی سلول‌های پوست مو، باعث تقویت و رشد موهای نرم و لطیف می‌شود. یکی دیگر از خواص معجزه آسای این روغن این است که از سفیدی موها و ریزش آن‌ها جلو گیری می‌کند.

جوان نگه داشتن پوست

پوست در معرض مواد شیمیایی موجود در محیط اطراف زندگی قرار دارد و این مواد شیمیایی باعث ایجاد چین چروک‌ها می‌شود. مسلم است که نمی‌شود جلوی روند طبیعی پیر شدن پوست را گرفت. اما می‌توان از مواد مراقبتی استفاده کرد که این روند زودتر اتفاق نیفتد و یا حتی کندتر شود. استفاده از روغن تخم مرغ برای کاهش روند پیری پوست موثر است. تخم مرغ با داشتن ماده‌ای به نام کاتالاز باعث از بین رفتن مواد شیمیایی می‌شود که از محیط اطراف در پوست شما نفوذ کرده اند.

کاهش التهابات پوست

از دیگر خواص روغن تخم مرغ کاهش میزان التهابات پوستی می‌باشد. التهابات پوستی که به دلیل آسیب یا عفونت‌ها اتفاق می‌افتد را می‌توان با روغن طبیعی تخم مرغ درمان کرد.

روغن زرده تخم مرغ

یک منبع عالی برای تامین پروتئین ها، زرده‌ی تخم مرغ می‌باشد. زرده تخم مرغ سرشار از انواع ویتامین‌ها می‌باشد. ویتامین‌هایی نظیر E، K، D، B۱۲، B۱، B۶، علاوه براین زرده حاوی فولیک اسید، کلسیم، آهن، مس، روی، نیز می‌باشد.

وجود کاروتیوئیدها در زرده تخم مرغ که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند، برای سلامت چشم‌ها بسیار موثر واقع می‌شود.

طرز تهیه روغن زرده تخم مرغ

برای ساختن این روغن ابتدا قابلمه‌ای را آب کنید و تخم مرغ‌ها را درون آن بگذارید. قابلمه را روی شعله قرار دهید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس تخم‌ها را از آب خارج کنید و کمی صبر کنید تا سرد شود. پوست آن‌ها را جدا کرده و از وسط دو قسمت کنید.

با کمک قاشق بخش زرده‌ی تخم مرغ‌ها را جدا کنید. آن‌ها را به خوبی له کنید و سپس درون تابه‌ای بریزید و روی شعله‌ی گاز قرار دهید؛ و شعله را کم کنید.

زمانی که زنگ زرده تخم مرغ‌ها تیره شد ممکن است از آن‌ها دود بلند شود این امر طبیعی است.

وقتی زرده به مرحله دود کردن رسید آن‌ها را کاملا له کنید و مرتبا هم بزنید. تا زمانی که آن‌ها به روغن بیفتد اینکار را ادامه دهید.

هنگامی تخم مرغ‌ها کاملا روغن خود را پس داند. تابه را کنار بگذارید تا مواد سرد شود.

مواد را از یک صافی رد کنید تا روغن از تخم مرغ جدا شود. آن را درون یک ظرف مناسب بریزید.

در نگه داری این روغن به چند نکته توجه داشته باشید که اولا روغن را داخل ظرف پلاستیکی نریزید، دوما زمان انقضای این روغن اگر در یخچال نگه داری می‌کنید سه سال است، اما در دمای محیط اتاق بیش از یک سال منقضی می‌شود.

فواید روغن زرده تخم مرغ

اگر کودک شما به سستی کمر یا شب ادراری دچار است، این روغن در درمان این مشکل مفید می‌باشد.

یکی دیگر از خواص روغن زرده تخم مرغ برای تقویت و پر پشت شدن ریش و سبیل می‌باشد. برای پر پشت شدن مژه‌ها و موها، و جلوگیری از ریزش ابرو نیز روغن زرده تخم مرغ کاربرد فراوانی دارد.

برای درمان جای زخم، جوش و قارچ‌ها روغن زرده تخم مرغ بسیار موثر است. هم چنین در از بین رفتن شوره سر نیز کمک فراوانی می‌کند.

اگر از این روغن برای درمان ریزش مو استفاده می‌کنید، به این شیوه عمل کنید. قبل از اینکه روغن را به موهای خود آغشته کنید توجه کنید که موها کاملا تمیز باشد. روغن را روی موهای خود بمالید و آن‌ها را با کلاهی بپوشاند. حدود دو تا سه ساعت صبر کنید. سپس موها را با آب و یک صابون گیاهی مناسب شست شو دهید. بهتر است هفته‌ای یکبار از این روغن برای درمان ریزش مو استفاده کنید.

لازم به ذکر است از این روغن در درمان میگرن تقویت عضلات بدن می‌توان استفاده کرد. همچنین کاهش دردهای موضعی را می‌توان به عنوان یکی دیگر از خواص روغن زرده تخم مرغ بر شمرد. ضمن اینکه برای آشنایی با خواص پوست تخم مرغ و خواص پودر سفیده تخم مرغ می‌توانید کلیک نمایید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید