امروز بیستم مهرماه است، ۳۲ سال پس از تاسیس شورای عالی امنیت ملی. در این ۳۲ سال شاید یکی از مهم‌ترین دیدارهای اعضای شورا با رهبر انقلاب همین دیدار ۲۴ مرداد سال ۱۳۸۴ باشد جایی که رهبر انقلاب درباره شورای عالی امنیت ملی و حسن روحانی سخن گفته‌اند و جمله معروف «هیچ شبانه روزی نگذشته الا این که من ایشان را دعا کرده باشم.» در این روز از ایشان نقل شده است.

بازخوانی دیداری مهم در سال ۱۳۸۴ و نقل قول رهبر انقلاب درباره حسن روحانی / فیلم
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از اعضای شورای عالی امنیت ملی، کارشناسان و همکاران دبیرخانه‌ی این شورا و فعالان پرونده‌ی هسته‌ای، مسأله‌ امنیت را یکی از مقولات بسیار اساسی و زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه‌ی همه‌جانبه و گسترش عدالت در کشور دانستند و تأکید کردند: در جهان امروز باید با منطق قوی، روشن و قانع‌کننده و با هوشیاری کامل و رعایت ظرایف دیپلماسی در عرصه‌ی جهانی حضور داشت.

ایشان شورای عالی امنیت ملی را یک مرکز مهم برای بررسی مسائل اساسی داخلی و خارجی دانستند و خاطرنشان کردند: اهمیت شورای عالی امنیت ملی به دلیل حضور رئیس‌جمهور در رأس آن و همچنین حضور وزرا، کارشناسان و افراد مجرب و باتجربه و آگاه به مسائل داخلی و جریان‌های بین‌المللی در آن است و دبیرخانه‌ی این شورا به عنوان موتور محرک و مرکزی فعال در طول سال‌های گذشته به‌ویژه در پرونده‌ی هسته‌ای عملکرد خوبی داشته است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با تشکر از زحمات و تلاش‌های دبیرخانه‌ی شورای عالی امنیت ملی به‌ویژه آقای حسن روحانی -دبیر این شورا- تأکید کردند: آقای روحانی از مدیران کارآمد، فعال و دلسوز نظام است و ایشان در شانزده سال گذشته یک مدیریت عاقلانه، متین و مستمر را ارائه داد.

در ابتدای این دیدار، آقای روحانی -دبیر شورای عالی امنیت ملی- ضمن ارائه‌ی گزارش از عملکرد دبیرخانه‌ی این شورا گفت: در شانزده سال گذشته، شورای عالی امنیت ملی با مسائل مهمی همچون قطعنامه‌ی ۵۹۸، اسرای ایرانی در عراق، حل مسائل باقیمانده با رژیم صدام، حمله‌ی عراق به کویت و در پی آن، حمله‌ی متحدین به عراق، فروپاشی شوروی، حمله‌ی آمریکا به افغانستان و عراق و تبعات آن و درنهایت پرونده‌ی هسته‌ای مواجه بود که در همه‌ی این مسائل، با رهنمودهای مقام معظم رهبری، عملکرد قابل قبولی ارائه شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید