قیمت آیفون ۱۳ در ابتدای ورود به بازار با نرخ ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید، اما با افزایش واردات انواع آیفون ۱۳ در هفته اخیر، قیمت‌های آن‌ با ریزش ۳۰ میلیون تومانی همراه بوده است.

آیفون ۱۳ در ایران ۳۰ میلیون تومان ارزان شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، با افزایش واردات محصول جدید اپل مدر دو هفته اخیر، قیمت مدل‌های مختلف آن نسبت به ابتدای ورود آیفون ۱۳ به بازار تا حدود زیادی کاهش داشته است.

 این روزها بازار موبایل ایران به علت ورود آیفون جدید یعنی آیفون ۱۳ توجه همه را به خود جلب کرده است‌. این محصول جدید آیفون که به تازگی وارد بازار شده با استقبال مردم روبه رو شده است.

قیمت آیفون ۱۳ در ابتدای ورود به بازار با نرخ ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید، اما با افزایش واردات انواع آیفون ۱۳ در هفته اخیر، قیمت‌های آن‌ با ریزش ۳۰ میلیون تومانی همراه بوده است.

گزارش‌ میدانی از مرکز خرید موبایل علاءالدین تهران نشان می‌دهد که قیمت انواع آیفون ۱۳ در فروشگاه‌های مختلف با یکدیگر تفاوتی محسوسی دارد.

برخی از فروشندگان قیمت آیفون ۱۳ معمولی با حافظه ۱۲۸ گیگابایت را ۳۱ میلیون و سیصد هزار تومان می‌گویند، اما فروشندگان دیگری قیمت آن را  ۳۳ میلیون و دویست هزار تومان اعلام می‌کنند.

اغلب فروشندگان در این بازار محصول آیفون ۱۳ مدل پرو را از ۴۲ میلیون تومان قیمت می‌دهند، ولی برخی دیگر قیمت آیفون ۱۳ پرو  با حافظه داخلی ۵۲۸ گیگابایت را تا ۴۸ میلیون و نهصد هزار تومان را اعلام می‌کنند.

فروشندگان در این بازار مدل آخر آیفون ۱۳یعنی پرو مکس با حافظه‌های ۱۲۸ تا ۵۲۸ نیز در پاساژ علاءالدین از ۴۹ میلیون تومان تا ۵۴ میلیون و دویست هزار تومان به فروش می‌رسانند.

البته این نکته باید در نظر گرفت که این تفاوت قیمت‌های آیفون براساس حافظه داخلی آن است که این محصول با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت قیمتی پایین‌تر از آیفونی با حافظه ۵۲۸ گیگابایت دارد.

alt

آیفون‌های ۱۳ رجیستری شده‌اند؟

تمامی فروشندگان آیفون ۱۳ در پاساژ علاءالدین ادعا دارند که این محصول جدید آیفون نه تنها به صورت غیرقانونی وارد کشور نشده‌ است، بلکه این آیفون‌های مدل جدید رجیستری شده‌اند و دارای شناسه رسمی هستند.

در کنار تمام این‌ها، فروشندگان ادعا دارد که محصول مورد نظر دارای کارت گارانتی از شرکت‌های واردکننده رسمی است. فروشنده هم همراه محصول، فاکتور رسمی را ارائه ‌میدهد.

آیفون ۱۲ کمیاب شد؟

برخی از فروشندگان مویایل می‌گویند که با ورود محصول جدید اپل یعنی آیفون ۱۳ به بازار جهانی، طرفداران اپل دیگر رغبتی برای خرید آیفون ۱۲ این شرکت ندارند.

فروشندگان ادعا دارند که این محصول محبوبیت خود را تا حدود زیادی در بازار از دست داده است، چرا که تفاوت قیمتی با آیفون ۱۳ ندارد و برای مشتریان به صرفه نیست که آیفون ۱۲ خریداری کند. به همین دلیل ممکن است واردکنندگان موبایل این مدل آیفون را وارد نکنند و آیفون ۱۲ در بازار کمیاب شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محسن IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    9 2
    حیف پول فقط حیفدپول
  • کتی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    7 1
    حالا آیفون نخریم میمیریم والله
  • علی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    2 1
    چرا میگید 30 میلیون میتونید بگید 300 میلیون ارزان شد
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 2
    هو هوا با چند روز پشت سر هم تیتر خبر بود ۹۰ ۸۰ فلانی کادو تولد گرفته برا عشقش صف بستند برای خرید خبری نبود چه زود برگشت قیمت ۵ درصد همیشگی خرید داشتن خیلی وقت پیش دیگه نیستن ندارن بخرند با این قیمتها کذابی
  • سید مجتبی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 7
    اپل زبان فارسی را برسمیت نمی‌شناسه بعد ما این گوشی را وارد کشور و مجوز استفاده هم بدیم خریداران هم کیف کنند که آیفون خریدند. آفرین به این فرهنگ و عرق ملی
  • محمد IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 6
    جالب كه همش گفته ميشه اوضاع اقتصادي مردم خراب است اما وقتي وارد جامعه و خيابان ميشويم چيزي كه مشاهده ميشه اصلأ اينطور نيست الان ارزان ترين گوشي هوشمند ٢ ميليون قيمت داره كه ديگه دست هر بچه اي هم ديده ميشه خيابان ها پر شده از خودروهاي ميلياردي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید