هنوز در خصوص میزان اعتبار وام‌های دانشجویی سال تحصیلی جدید تصمیم گیری نشده ولی نسبت به سال تحصیلی قبل سقف وام‌های دانشجویی را ۳۰ درصد افزایش داده‌ایم.

زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی اعلام شد / سقف وام‌های دانشجویی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، ناصر مطیعی درباره آغاز زمان ثبت نام وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید گفت: بازه زمانی ثبت نام وام‌های دانشجویی اواخر مهرماه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: باید ابتدا دانشجویان ثبت نام‌های آموزشی و انتخاب واحدهایشان را انجام دهند و پس از آن صندوق رفاه بخشنامه بازه زمانی ثبت وام‌های دانشجویی را به دانشگاه‌ها اعلام می‌کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده برای وام‌های دانشجویی نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰ گفت: هنوز در خصوص میزان اعتبار وام‌های دانشجویی سال تحصیلی جدید تصمیم گیری نشده ولی نسبت به سال تحصیلی قبل سقف وام‌های دانشجویی را ۳۰ درصد افزایش داده‌ایم.

وی درباره ارائه وام برای خرید وسایل کمک آموزشی دانشجویان در ترم جدید نیز گفت: یکی از وام‌هایی که به دانشجویان ارائه می‌شود وام ضروری است که یکی از موارد کاربرد آن کمک به دانشجویانی است که در رویدادهای خاص مانند سیل، زلزله، کرونا و موارد دیگر درگیر می‌شوند و می‌توانند از وام موارد خاص و ضروری برای آن استفاده کنند.

مطیعی درباره ظرفیت‌های خوابگاهی برای ترم جدید نیز گفت: در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی اگر قرار باشد دانشگاه‌ها حسب تاکید کارشناسان دفتر مشاوره و سلامت و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی «هر اتاق یک دانشجو» را در دستور کار خود قرار دهند، معنایش این است که شاید ما بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت متعارف و اسمی خوابگاه دانشجویی را نتوانیم در آغاز مهر ماه در اختیار داشته باشیم.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که قبل از دوره شیوع بیماری کرونا گاهی دانشگاه‌ها به ناچار به دلیل محدودیت‌ها مازاد بر این ظرفیت اسمی، دانشجوی ساکن در خوابگاه‌های دانشجویی داشتند. بر این اساس کسری ظرفیت‌های خوابگاه در صورت برگشت تعداد قابل توجهی از دانشجویان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی معضل دیگری خواهد بود که فراروی دانشگاه‌ها قرار دارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: دراین شرایط تنها راه پیش روی دانشگاه‌ها این است که تا زمان عادی سازی کرونا به صورت مرحله بندی دانشجویان را پذیرش کنند و یا اینکه از خوابگاه‌های استیجاری برای پوشش کمبود ظرفیت‌های خوابگاهی استفاده کنند تا پاسخگوی نیازهای دانشجویان خود باشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید