۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 55297801

تولید فرش یک هنر ملی است و قدمت فرش کاشان به  قرن ۱۷ در دوران سلطنت صفوی برمیگردد و بسیاری از محققان معتقدند که برخی از طرح های کوچک ابریشم از قرن شانزدهم آغاز می شود. فرش های بافته شده در کاشان از زیباترین و معروف ترین فرش های ایرانی هستند.

قدمت فرش ماشینی کاشان

فرش های کاشان به طور معمول با کیفیت بالا هستند،در سالهای قبل، اکثریت کاشان دارای یک طرح مشابه با یک مدال مرکزی و نقوش گلدار ایرانی که الگوی آن را تشکیل می دهند که به آن طرحهای لچک ترنجدار میگویند که بیشتر طرح های کلاسیک از این نوع می باشند. فرش های افشان نیز از پرطرفدارترین فرش های کاشان به شمار می آید که تفاوت آن با طرح های لچک ترنجدار ، ترنج ساده و یکنواخت آن است.

انواع طرح های فرش ماشینی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بافت و تغییر و تحولات اساسی در نوع بافت فرش های و بکارگیری فنون جدید، به راحتی میتوان تمام طرح های مد نظر خود را ببافید. فرش‌های ماشینی تنوع بی‌نظیری در طرح‌های سنتی، مدرن و فانتزی دارند. تقریبا انواع طرح فرش ایرانی نظیر شاه عباسی، اسلیمی، افشان، بته جقه، درختی، شکارگاه، گل فرنگ، گلدانی، ماهی درهم، محرابی و… را می‌توان در فرش‌های ماشینی امروزی یافت.

اگر محدودیتی در میزان بودجه ندارید فرش ۱۲۰۰ شانه یا ۱۵۰۰ شانه بهترین انتخاب برای دکوراسیون های مجلل و فاخر است. این فرش‌ها تراکم بالایی دارند، از این رو شباهت بیشتری به فرش‌های دستبافت دارند و طرح و نقشه فرش را زیباتر نمایان می‌کنند. برجسته بودن فرش های ۱۲۰۰ شانه از ویژگی های ایست که در فرش های ۷۰۰ شانه یافت نمیشود و طرفداران مخصوص به خود را دارد.

اما اگر تصمیم دارید فرش خوبی و با کیفیتی را با قیمت مناسب خریداری کنید بهتر است از میان طرح‌های مختلف فرش های ۷۰۰ شانه را انتخاب کنید. فرش‌های ۷۰۰ شانه به دلیل برخورداری از ضخامت زیاد، عمر مفید بیشتری دارند و برای مکان‌های پررفت‌وآمد گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. با این اوصاف اگر شما به دنبال خرید فرش ماشینی ارزان قیمت و البته با کیفیت متوسط هستید فرش ۵۰۰ شانه گزینه بسیار مطلوبی است و دلیل قیمت ارزان تر بودن این فرش ها شانه و تراکم پایین و بعضا جنس نخ مصرفی در فرش است.

قدمت فرش ماشینی کاشان

و اما فرش های ۵۰۰ شانه که امروزه بسیاری از سودجویان به عنوان فرش طرح ۷۰۰ با قیمت بسیار نزدیک به فرش ۷۰۰ شانه اصل به فروش می رسانند. فرش های ۵۰۰ شانه نیز از فرش های با ضخامت بالا و تراکم پایین تر می باشد و برای افرادی که قصد تغییر و تعویض زود به زود فرش خود را دارند مناسب است.

فرش آویژه با تنوع بالای محصولات برا انواع فضا ها فرشی مناسب را به شما پیشنهاد میدهد .برای اتاق خواب به‌ویژه اتاق خواب کودکان می‌توانید انتخاب طرح‌های مدرن و فانتزی را در اولویت قرار دهید. این فرش‌ شامل: گلیم فرش، فرش فلوکاتی و پرز بلند، فرش وینتیج و فرش های مدرن است که شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون اتاق خواب فرشی با طرح و رنگ مورد نظر خود خریداری کنید.

انتخاب فرش متناسب با دکوراسیون

یکی دیگر از نکات که برای خرید فرش ماشینی باید در نظر بگیرید توجه به فضایی است که فرش قرار است در آنجا قرار بگیرد.  به طور مثال برای آشپزخانه بهتر است فرشی را تهیه کنید که با شست‌ وشوی زیاد آسیب نبیند. بدیهی است فرش در آشپزخانه به دلیل آشپزی و رفت‌وآمد زودتر کثیف می‌شود و نیاز به شست ‌‎‌وشوی بیشتری دارد.

قدمت فرش ماشینی کاشان

فرشی که قرار است در پذیرایی یا نشیمن قرار گیرد باید با توجه به نوع دکوراسیون منزل شما که می‌تواند سنتی یا مدرن باشد انتخاب شود. فرش های اصیل ایرانی تنوع کم‌نظیری دارند و به منزل شما جلوه فوق‌العاده‌ای می‌بخشند.
فرش های وینتیج یا کهنه نما تناسب مناسبی با فضاهای مدرن و امروزی دارند، و بدلیل استفاده از رنگ امیزی شاد و امروزی طرافداران زیادی را به خود اختصاص داده اند.
فرش های کلاسیک محصولاتی با طرح ها و نگاره هایی سنتی و قدیمی‌تر هستند که ویژگی این طرح و نقشه ها سنتی بودن آن ها و در عین حال داشتن رنگ‌هایی ملایم و آرامش بخش بوده که برای دکوراسیون های رسمی ، شیک و کلاسیک بکار گرفته میشوند.

انتخاب رنگ فرش ماشینی

انتخاب فرش تیره و فرش روشن هر کدام به سلیقه و محیط مورد استفاده بستگی دارد که هر کدام از انها در صورت انتخاب مناسب بهترین گزینه بحساب می ایند این که کدام یک بهترین انتخاب است، به ابعاد، دکوراسیون و عوامل دیگری از خانه بستگی دارد.

· در انتخاب فرش برای محیطی که ابعاد کوچک دارد و یا پذیرایی کوچک هستند انتخاب رنگ روشن و خنثی بهترین گزینه میباشد زیرا رنگ های روشن باعث بزرگتر نشان دادن محیط خانه میشود

· انتخاب رنگ باید بر اساس دیگر وسایل خانه و دکوراسیون شما باشد اگر تم رنگ خانه شما تیره هست با انتخاب رنگ روشن زیبای بهتری به دکوراسیون خود میدهید

· اگر قصد خرید فرش دارید و برای شما حس صمیمیت در خانه بسیار حائز اهمیت است انتخاب فرش رنگ تیره بهترین انتخاب برای شما میباشد

قدمت فرش ماشینی کاشان

انتخاب فرش متناسب با ابعاد فضا

در دیگر مقالات فرش ماشینی خواندیم که ابعاد فرش ماشینی یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی است که در هنگام خرید یک فرش ماشینی خوب باید به آن توجه شود. بهتر است فرش را کوچک‌تر از ابعاد فضای منزلتان انتخاب کنید تا بخشی از آن زیر مبل یا وسایل دیگر نرود. اگر فرش به طور کامل کف اتاق یا سالن را بپوشاند فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد و جلوه و زیبایی فرش را از بین می‌برد در صورتیکه که از مبلمان در منزل استفاده نمیکنید این راه خوب و معقول است. بنابراین حتما فرش اتاق نشیمن را متناسب با اندازه مبلمان و فرش اتاق خواب را با توجه به ابعاد تخت‌خواب انتخاب کنید.

خرید اینترنتی فرش ماشینی

شرکت فرش آویژه برای رفاه حال شما خریداران محترم فروش اینترنتی محصولات خود را از طریق وب سایت رسمی فرش آویژه و دیگر صفحات اجتماعی تحت عنوان فروش اینترنتی فرش ارائه داده است.

برای خرید آنلاین فرش کافیست ابتدا طرح ، رنگ و سایز فرش مورد نظر خود را انتخاب کرد و از راه های ارتباط با فرش آویژه سفارش خود را ثبت نمایید، برای بافت سفارش شما، هنگام ثبت سفارش مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت می نمایید و مابقی فاکتور خرید فرش خود را بعد از تکمیل بافت و زمان ارسال  تسویه کامل می نمایید. همجنین در هر مرحله از خرید اینترنتی فرش نیاز به مشاور فرش و راهنمایی داشتید تیم پشتیبانی ما به صورت ۲۴ ساعته شما را همراهی می نمایند.

برای خریدارانی که خرید آنلاین فرش از طریق سایت آویژه انتخاب میکنند ارسال رایگان فرش و همچنین اولویت در بافت سفارشات در نظر گرفته می شود.

امیدواریم توانسته باشیم در این مجموعه رضایت همه مشتریان را کسب کرده و محصولاتی با کیفیت را به بازار فرش و منزل مشتری ها ارائه داده باشیم.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید