نشست مجازی اعضای گروه ۲۰ به منظور بررسی مسئله افغانستان امروز به میزبانی ایتالیا برگزار خواهد شد.

گردهمایی مجازی اعضای گروه ۲۰ با محوریت مساله افغانستان

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: گزارش شده است که یکی از موضوعات اصلی مورد بحث در این نشست که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می شود، مسئله بحران انسانی احتمالی در افغانستان خواهد بود.

از جمله دیگر موارد احتمالی مورد بحث در این نشست کمک‌های مورد نیاز افغانستان، نگرانی های امنیتی و تضمین مسیرهای امن برای خروج هزاران شهروند افغان متحد کشورهای غربی می باشد.

یک مقام آگاه نسبت به دستورکار این اجلاس مجازی گروه ۲۰ عنوان کرد: ارائه حمایت های بشردوستانه برای بیشتر گروههای آسیب پذیر به ویژه زنان و کودکان همزمان با نزدیک شدن به زمستان، امری فوری محسوب می شود.

قرار است آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در این نشست مجازی حضور یابد و بر نقش محوری داده شده به این سازمان در مقابله با چالش‌ها در افغانستان تاکید خواهد داشت.

ایتالیا که ریاست دوره ای گروه ۲۰ را برعهده دارد به طور جدی تلاش داشته تا نشستی را برای تبادل نظر میان اعضای این گروه در مورد مسئله مربوط به افغانستان همزمان با دیدگاههای متفاوت مقامات در این رابطه برگزار کند.

یک منبع دیپلماتیک نیز در این رابطه گفت: مشکل اصلی این است که کشورهای غربی صرفا به دنبال تمرکز بر نحوه اداره افغانستان توسط طالبان و برای  چگونگی رفتار این گروه با زنان هستند و در سوی دیگر کشورهایی همچون چین و روسیه سیاست خارجی "عدم مداخله" را در پیش می گیرند.

چین به طور علنی درخواست کرده تا تحریم های اقتصادی افغانستان برداشته شوند و میلیاردها دلار دارایی افغانستان آزاد گردد و به کابل داده شود. هنوز مشخص نیست که آیا مسئله لغو یکسری تحریم ها علیه افغانستان در نشست امروز گروه ۲۰ مورد بررسی قرار خواهد گرفت یا خیر.

در حالیکه انتظار می رود رئیس‌جمهوری آمریکا، نخست وزیر هند و رهبران اروپایی گروه ۲۰ به این نشست مجازی بپیوندند، رسانه های چین گزارش دادند که رئیس‌جهوری چین در این نشست حضور نخواهد داشت. حضور رئیس‌جمهوری روسیه در این نشست هنوز قطعی نشده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید