کارگردان مستند «ماندگار» گفت: ما در اولین گام سعی کردیم «پل طبیعت» را از جنبه‌های مختلف نشان دهیم، مثلاً عنوان می‌شود که در طراحی «پل طبیعت» از معماری اسلامی ایرانی مثل سی‌وسه پل یا پل خواجوی اصفهان الهام گرفته شده است.

ساخت مستندی یک قسمتی درباره «پل طبیعت»

به گزارش سلام نو، حمزه علیرضایی تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه «ماندگار» با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در کشور به خبرنگار مهر گفت: ما در این مجموعه به دنبال این هستیم تا ابتکار به کار رفته در فضاها و سازه‌های بعد از انقلاب را برای مخاطب نشان دهیم. در این مجموعه، مراکزی را که دارای ایده جالبی هستند و یا فضاهای چشمگیری دارند، از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم و ابعاد مختلف آن فضا را برای مخاطب نمایش می‌دهیم.

وی درباره اولین قسمت از این مجموعه که به پل طبیعت پرداخته است، بیان کرد: ما در اولین گام سعی کردیم «پل طبیعت» را از جنبه‌های مختلف نشان دهیم. مثلاً عنوان می‌شود که در طراحی «پل طبیعت» از معماری اسلامی ایرانی مثل سی‌وسه پل یا پل خواجوی اصفهان الهام گرفته شده و این تفکر سنتی به شکل مدرن درآمده است. بخش دیگر مستند هم درباره ظرفیت‌ها، دسترسی مردم و موقعیت جغرافیایی آن است. ما سعی کردیم در عین مفرح بودن و مخاطب‌پسند بودن مستند، اطلاعات مفیدی را درباره شکل طراحی و کیفیت فضا به مخاطب ارائه دهیم.

کارگردان مجموعه مستند «ماندگار» افزود: ما فعلاً از جاذبه‌های تهران شروع می‌کنیم و سپس به مراکز زیبای استان‌های مختلف می‌رویم. هر قسمت از این مجموعه، ۳۰ دقیقه است و ما به شکلی مخاطب‌پسند سعی می‌کنیم که فضاهای مناسب برای بازدید مردم را معرفی کنیم. ترجیح مستند، معرفی بوستان‌ها و مراکز تفریحی ساخته شده در سال‌های پس از انقلاب است و سعی می‌کنیم از طریق متن نریشن و نیز حجم گرافیک بالایی که در مستند وجود دارد، اطلاعات مفیدی را برای مخاطب ارائه کنیم.

این مستندساز در پایان درباره فرم به کار رفته در قسمت «پل طبیعت» گفت: پلان‌های هوایی زیادی در مستند استفاده می‌شود و سعی می‌کنیم ضمن نشان دادن زنده‌بودن فضای مورد اشاره با حضور مردم، به شکل حرفه‌ای ابعاد مختلف آن منطقه را نمایان کنیم. تلاش ما این بوده که اثری سطحی و شتاب‌زده تولید نشود و بر اساس تحقیقات و جاذبه‌های تصویری، به جوهره فضا برسیم و با نگاهی تحلیلی و جذاب، کار دلنشینی برای مخاطبان بسازیم.

مجموعه «ماندگار» با نگاهی به جاذبه‌های گردشگری، ظرفیت‌های توریستی و قابلیت‌های طراحی و ساخت مراکز تفریحی و خدماتی به تولید می‌رسد و برای پخش از تلویزیون آماده می‌شود. این مجموعه که محصول موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است، در هر قسمت تصاویری نادیده از زیبایی‌های نقش بسته در مراکز تفریحی بنا شده در سال‌های پس از انقلاب را نمایش می‌دهد و در اولین قسمت به سراغ «پل طبیعت» در اراضی عباس‌آباد تهران رفته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید