سخنگوی آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس گفت‌: با توجه به اینکه تعداد مدارس کمتر از ۳۰۰ نفر زیاد است. از این رو بخش گسترده‌ای از مدارس شروع به فعالیت می‌کنند.

مدارس با کدام ویژگی در آبان ماه بازگشایی می‌شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، علیرضا کمرئی سخنگوی آموزش و پرورش درباره اینکه در حال حاضر چه تعداد دانش آموز از آموزش حضوری برخوردارند، گفت: با احتساب جمعیت ۱۵ میلیونی دانش آموزان در حال حاضر ۴.۵ میلیون نفر از آن‌ها یعنی نزدیک به یک‌سوم دانش آموزان کشور از آموزش حضوری بهره‌مند هستند.

وی افزود: در زمینه بازگشایی مدارس در دسته اول که در آغاز مهر باید بازگشایی می‌شدند، تعداد ۱۹ هزار مدرسه روستایی مجوز دریافت کردند. در دسته دوم اولویت مهارتی ۳ هزار و ۴۶۰ نفر مجوز اخذ کرده‌اند و در اولویت ابتدایی ۳ هزار و ۷۲۰ نفر اعلام کرده بودند که در اول ابتدایی مدارس را دایر خواهند کرد. همچنین دسته دوم از گروه مدارس روستایی، ۵ هزار و ۴۴۵ نفر هستند که شروع به کار کردند.

وی ادامه داد: بازگشایی همه مدارس روستایی و عشایری و مدارس کم‌جمعیت در الگوی بازگشایی قرار دارد. کلاس‌های نوآموزان پایه اول ابتدایی هفته‌ای یک‌بار برای آشنایی با فضای مدرسه و دانش آموزان هنرستانی حضوری است. به این دلیل که دروس مهارتی و کارگاهی دارند و تعداد آن‌ها نیز در کلاس‌ها کم است و از سویی کارگاه‌های آن‌ها عموما در فضاهای وسیع و باز قرار دارد.  

کمرئی با اشاره به اینکه برای بازگشایی مدارس جمعیت مدرسه نیز ملاک است، گفت: الگوی بازگشایی ارتباط زیادی با جمعیت مدرسه نیز دارد. از این رو در آبان‌ماه ابتدا مدارس زیر ۳۰۰ نفر بازگشایی خواهد شد و سپس سایر مدارس کشور نیز با اولویت جمعیت در دستور کار قرار خواهند گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه تعداد مدارس کمتر از ۳۰۰ نفر زیاد است. از این رو بخش گسترده‌ای از مدارس شروع به فعالیت می‌کنند.

کمرئی گفت: با توجه به وسعت و سرعت واکسیناسیون در کشور و بهبود وضعیت جامعه فرآیند بازگشایی مدارس را بر اساس روندهای بهداشتی در کشور اعلام می‌کنیم. از این رو اگر شرایط تغییر کند و برای مثال متوجه شویم که به علت اجتماع دانش‌آموزان میزان شیوع بیماری افزایش پیدا کرده است، بر اساس اعلام ستاد کرونا و مصوبات جدید آن تصمیات دیگری اخذ خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید