بنا بر اسناد پاندورا، داکوتای جنوبی به‌طور ویژه به محلی جذاب برای سرمایه‌های خارجی تبدیل شده است. در این اسناد به ۸۱تراست تشکیل‌شده در این ایالت اشاره شده است. طی یک دهه اخیر، دارایی تراست‌های این ایالت چهار برابر شده و به ۳۶۰میلیارد دلار رسیده است.

اینجا بهشت ثروتمندان آمریکایی است!

پناهگاه‌های امن مالیاتی در خارج از کشورها همواره محلی برای پنهان کردن دارایی‌ها و اجتناب از پرداخت مالیات بوده‌اند. در حال حاضر، ایالت‌هایی از آمریکا نظیر داکوتای جنوبی و نوادا به قطب‌های جذب ثروتمندترین‌ها تبدیل شده‌اند که می‌خواهند از پرداخت مالیات فرار کنند.

در اسناد پاندورا که مجموعه‌ای از حدود ۱۲میلیون سند افشاشده مالی خصوصی است، به نکات بسیار مهمی در همین زمینه اشاره شده است. در این اسناد به نام کسانی اشاره شده که ثروت عظیم خود را به خرید خانه‌های گران‌قیمت، کشتی‌های تفریحی لوکس و دیگر دارایی‌ها در مناطقی از جهان اختصاص داده‌اند که نرخ مالیات در آن‌ها پایین است و اطلاعات هویتی سرمایه‌گذاران و مالکان دارایی‌ها محرمانه باقی می‌ماند.

مدیر یکی از شرکت‌های حسابرسی در آستین می‌گوید: «این گروه از ثروتمندان سعی می‌کنند، فعالیت‌های مالی و دارایی‌های خود را از دید مقامات مالی مخفی نگه دارند و وجود پناهگاه‌های امن مالیاتی به آن‌ها امکان داده تا به شیوه‌های گوناگون به هدف خود برسند.»

به طور تاریخی، هرگاه ثروتمندان مایل بودند پول خود را از اعتباردهندگان و اداره‌های مالیات مخفی نگه دارند، آن را به کشورهایی نظیر سوییس یا جزایر کیمن منتقل می‌کردند. استاد حقوق املاک در دانشکده حقوق دانشگاه کلمبیا می‌گوید: «با آنکه فعالیت مالی در خارج غیرقانونی نیست، برخی از آمریکایی‌ها و شرکت‌های آمریکایی سود فعالیت‌های خود را اعلام نمی‌کنند.»

کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۰ با تصویب یک قانون، جلوی این کار را گرفت؛ یعنی بانک‌های بین‌المللی را ملزم کرد تا حساب‌های تحت مالکیت آمریکایی‌ها را فاش کنند. چند سال بعد، دیگر کشورها موافقت کردند دارایی‌های تحت مالکیت خارجی‌ها در خاک خود را برای هم افشا کنند و این به استاندارد گزارش‌دهی مشترک معروف است. اما آمریکا در این توافق‌ها نیست. فقدان مقررات برای گزارش دهی دارایی‌های تحت تملک خارجی ها، آمریکا را به قطبی برای جذب سرمایه‌های خارجی تبدیل کرده است.

خانواده‌های ثروتمند خارجی مایلند به آمریکا بیاید؛ زیرا در این حالت، هم در سیستم بانکی آمریکا از امنیت برخوردارند و هم اطلاعات‌شان محرمانه باقی می‌ماند. این محرمانگی را قبلا آن‌ها با انتقال پول به سوئیس کسب می‌کردند. از سوی دیگر، برخی ایالت‌ها با تغییر قوانین مالیاتی و املاک، زمینه را برای جذب سرمایه‌های خارجی فراهم کرده‌اند. در واقع، این ایالت‌ها به مکان‌های جذابی برای ثروتمندان تبدیل شده‌اند.

بنا بر اسناد پاندورا، داکوتای جنوبی به‌طور ویژه به محلی جذاب برای سرمایه‌های خارجی تبدیل شده است. در این اسناد به ۸۱تراست تشکیل‌شده در این ایالت اشاره شده است. طی یک دهه اخیر، دارایی تراست‌های این ایالت چهار برابر شده و به ۳۶۰میلیارد دلار رسیده است.

هر سال در ایالت داکوتای جنوبی، قانون‌گذاران قوانینی را تصویب کرده‌اند که از سوی کارشناسان تراست‌ها پیشنهاد شده است. نتیجه این رویه آن بوده که شرایط برای استفاده‌کنندگان از این تراست‌ها هر سال بهتر شده است؛ در نتیجه، سرمایه‌ها همچنان در حال ورود به این ایالت است. یکی از بزرگ‌ترین مشوق‌ها در ایالت داکوتای جنوبی این است که در این ایالت، خانواده‌ها برای همیشه می‌توانند ثروت را به وراث منتقل کنند؛ بدون آنکه مجبور باشند برای هر انتقال مالیات بدهند. شما می‌توانید یک تراست خانوادگی در این ایالت تشکیل دهید و از مزایای قوانین آن استفاده کنید.

در واقع، هر سال شرایط برای کسانی که سرمایه خود را به این ایالت می‌آورند، آسان‌تر می‌شود. یکی از کارشناسان می‌گوید، این از نظر اقتصادی یک تحول مثبت است، اما سوءاستفاده محسوب می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید