کابینه اردن برای چهارمین بار طی یکسال گذشته و از زمان تشکیل کابینه جدید به ریاست «بشر هانی الخصاونه» تغییر کرد.

کابینه اردن برای چهارمین بار تغییر کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  شاه اردن امروز (دوشنبه) با تغییر برخی از وزرای دولت این کشور به ریاست  «بشر هانی الخصاونه» موافقت کرد و  وزیران جدید امروز در کاخ «الحسینیه» با حضور نخست وزیر و رئیس دربار سلطنتی مقابل عبدالله دوم سوگند یاد کردند.  

بر اساس این گزارش در این تغییرات، «وجیه موسی عویس عویس» به عنوان وزیر آموزش و پرورش و وزیر آموزش عالی و تحقیقات، «صالح علی حامد الخرابشه» به عنوان وزیر انرژی و منابع معدنی، «یوسف محمود علی الشمالی» به عنوان وزیر صنعت و تجارت، «فیصل یوسف عوض الشبول» به عنوان، وزیر مشاور در امور رسانه، «هیفاء یوسف فضل حجار النجار» به عنوان وزیر فرهنگ، «وفاء سعید یعقوب بنی مصطفی» وزیر مشاور در امور قانونی، «معاویة خالد محمد الردایدة» به عنوان وزیر محیط زیست، «خیری یاسر عبدالمنعم عمرو» به عنوان وزیر سرمایه گذاری، «نایف زکریا نایف استیتیة» به عنوان وزیر کار منصوب شدند.  

شبکه المملکه اردن اضافه کرد که پیش از این «علی حمدان عبدالقادر العاید» وزیر فرهنگ، «مها عبدالرحیم صابر علی» وزیر صنعت و تجارت، «هاله عادل عبدالرحمن زواتی» وزیر انرژی و منابع معدنی،  «نبیل سلیم عیسی المصاروه» وزیر محیط زیست، «محمد خیر أحمد محمد ابو قدیس»  وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی و تحقیقات، «محمود عواد إسماعیل الخرابشه» وزیر مشاور در امور قانونی، «صخر مروان دودین» وزیر مشاور در امور رسانه و «یوسف محمود علی الشمالی» وزیر کار بودند که امروز «عبدالله دوم» شاره اردن با استعفای آن‌ها موافقت و یاد شدگان را جایگزین آن‌ها کرد.  

در هفتم اکتبر ۲۰۲۰ عبدالله دوم شاه اردن، «الخصاونه» را مامور تشکیل کابینه کرد. او سیزدهمین نخست‌وزیر در دوره عبدالله دوم است که از هفتم فوریه ۱۹۹۹ قدرت را در دست گرفت. 

اولین تغییرات در دولت اردن به ریاست  «بشر هانی الخصاونه»  دوم دسامبر ۲۰۲۰ انجام شد که طی آن وزیر کشور تغییر کرد. هفتم مارس سالجاری میلادی نیز ۱۱ وزیر و برای سومین بار نیز در ۲۹ همان ماه (مارس) وزیران کار و بهداشت اردن تغییر کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید