متهمان در پوشش خریداران عمده از مال باختگان ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

 سارقان طلافروشی تهران ۳۰ سکه را یکجا دزدیدند

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند کلاهبرداران فضای مجازی خبر داد و گفت: متهمان در پوشش خریداران عمده از مال باختگان ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

سرهنگ "علی عزیزخانی" بیان داشت: چندی قبل مرد طلافروشی به پلیس آگاهی مراجعه و  از سرقت ۳۰ سکه طلایش شکایت کرد.

به گزارش  سلام نو به نقل از رکنا، وی عنوان کرد: شاکی توضیح داد،  طلافروشی دارم و مدتی است که مرد جوانی سه مرتبه برای خرید طلا به مغازه ام آمد. آخرین بار درخواست ۳۰ سکه طلا کرد و زمانی که به محل قرار رفتم تا سکه ها را تحویل دهم، خریدار جوان به نام ماهان، مدعی شد که نمی تواند کارت به کارت کند و از من خواست به دفترش بروم.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران افزود: شاکی ادامه داد،  به همراه ماهان راهی محل کار او شدیم. ماهان به بهانه اینکه دستگاه کارت خوانش مشکل دارد و باید از واحد کناری که دفتر دیگرشان است انتقال وجه بدهد، از دفتر خارج شد  و در حالی که ۳۰ عدد سکه طلایم دست او بود به واحد کناری رفت. یک ربعی از ماجرا گذشت وقتی از ماهان خبری نشد به سراغ دفتر کناری رفتم و متوجه شدم که اصلا کسی آنجا کار نمی کند و مرد جوان طلا ها را سرقت کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با شکایت مرد طلافروش تحقیقات از سوی کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد. در نخستین گام کارآگاهان به سراغ محل کار ماهان رفته و همانطور که احتمال می داد، دفتر کار به صورت۲ روزه اجاره شده بود.

وی افزود: در حالی که بررسی ها برای دستگیری ماهان ادامه داشت، کارآگاهان پایگاه هشتم با شکایت های مشابهی مواجه شدند. طبق اعلام شکات، آنها کالاهایشان نظیر ۱۰۰ تن سویا را در سایت های فروش کالا آگهی کرده بودند و متهم جوان به عنوان خریدار با آنها تماس می گیرد. طبق نقشه، متهم جوان و همدستش به محل قرار می روند و پس از تحویل کالاها، با ترفندی، حواس فروشنده را پرت کرده و بارها را بدون انتقال وجه سرقت می کردند.

عزیزخانی تصریح کرد: با تحقیقات پلیسی مشخص شد که در تمامی این سرقت ها، ماهان سردسته باند بوده و با همکاری اعضای باندش این سرقت را مرتکب شده است. باتوجه به اینکه سرقت ها حرفه ای صورت می گرفت، این احتمال مطرح شد که اعضای این باند سابقه دار باشند.

این مقام پلیسی اظهار کرد: با این فرضیه کارآگاهان به سراغ آلبوم متهمان سابقه دار اداره آگاهی رفته و درنهایت هویت اصلی ماهان و همدستانش که از سارقان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری بودند شناسایی کردند با بدست آمدن هویت متهم جوان و همدستانش، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و در چند عملیات جداگانه هر ۴ عضو این باند دستگیر شدند.

وی افزود: سرکرده باند ماهان در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت: همدستانم، هم سلولی هایم بودند. در همان زندان باهم نقشه کلاهبرداری ها را طراحی کردیم و قرار شد بعد از آزادی از زندان گروهی تشکیل داده و سرقت هایمان به شیوه کلاهبرداری را انجام دهیم. در سایت های فروش کالا جست و جو می کردیم و با شناسایی سوژه مناسب با آنها قرار گذاشته و در فرصتی مناسب وسایل را سرقت می کردیم.

سرهنگ علی عزیزخانی در پایان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، گفت: با اعتراف متهمان به کلاهبرداری و  سرقت ها، تحقیقات در این رابطه ادامه و شناسایی سایر مال باختگان احتمالی اعضای باند ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید