محیط بانان شهرستان اسفراین لاشه ۱۲ راس بره میش، کل و بز را در پارک ملی سالوک این شهرستان خراسان شمالی کشف کردند .

کشف  لاشه ۱۲ راس حیوان در پارک ملی اسفراین / ماجرا چه بود؟

رییس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: محیط بانان این شهرستان لاشه ۱۲ راس بره میش، کل و بز را در پارک ملی سالوک این شهرستان خراسان شمالی کشف کردند که برای بررسی بیشتر به اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد.

علی فرجی روز دوشنبه اظهار داشت: در صورت تایید بیماری خاص که موجب مرگ این وحوش شده باشد اقدامات لازم برای مقابله با آن در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش  سلام نو به نقل از رکنا، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: با توجه به تعداد بالای کشف لاشه های حیوانات در این منطقه احتمال وجود بیماری وجود دارد .

 حسن پهلوان افزود: به همین منظور محیط‌بانان برای پایش منطقه اکنون در پارک ملی سالوک حضور یافته و در صورت مشاهده لاشه حیوانات، آنها را می سوزانند تا از  شیوع بیماری احتمالی جلوگیری شود.

پارک ملی سالوک با گستره ۲۰ هزار هکتار در شمال غربی شهرستان اسفراین، به دلیل شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی، به عنوان یکی از متنوع ترین زیستگاه های استان شناخته می شود.

بخش شمالی این پارک دارای جاذبه های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوه زی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشت زی است.

قوچ و میش اوریال،  بز، پلنگ، گربه پالاس و گراز از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین هستند.

شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با داشتن ۲ پارک ملی سالوک و ساریگل، ۲ منطقه حفاظت شده و سه منطقه شکار ممنوع با تنوع گیاهی و جانوری ارزشمند، از مهم‌ترین ذخیره گاه های ژنتیکی غنی کشور محسوب می شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید