یک کارشناس بازار سرمایه درباره روزهای آینده بازار سهام گفت: مهم‌ترین عاملی که در بازار مهم است انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها است.

پیش بینی بورس برای فردا سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / بورس در روزهای آینده چگونه است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام در دو روز گذشته با روندی منفی بود و امروز در سومین روز معاملاتی مثبت شد. شاخص کل بورس در پایان بازار به محدوده یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد رسید. روند بازار سهام در روزهای آینده به چه صورت است؟

حبیب فرجی دانا، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روزهای آینده بازار سهام گفت: مهم‌ترین عاملی که در بازار مهم است انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها است و انتظار گزارش‌های قابل توجه از شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاهی، سنگ آهنی و سیمانی در بازار وجود دارد.

فرجی‌دانا ادامه داد: این گزارش‌ها اگر بهتر از پیش‌بینی‌ها باشند بازار واکنش بهتری خواهد داشت. در گروه پالایشگاهی به انتشار گزارش‌های شش ماهه و سه ماهه نزدیک شدیم و این عامل هم جریان مثبتی را در بازار ایجاد می‌کند.

وی درباره عوامل منفی اثرگذار در بازار گفت: اگر قیمت‌های جهانی کاهشی باشند، روند بازار ریزشی است. اما بعید است افت قیمت در کامودیتی‌ها وجود داشته باشد.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: بازار به سمت سهم‌هایی رفته است که p/e مناسب‌تری دارند و این گروه‌ها با اقبال بیشتری مواجه می‌شوند گروه پالایشگاهی، اوره‌سازها و پتروشیمی‌ها در این دسته قرار دارند.

گروه‌های بانکی و خودرویی نوسانی هستند و روند خاصیدر آن‌ها شکل نمی‌گیرد مگر سیگنال‌های مثبتی به آن‌ها برسد از جمله بحث آزادسازی قیمت خودرو، سیاست‌های بانک مرکزی راجع به نرخ تسعیر ارز بانک‌ها و مولدسازی دارایی‌ها اگر پارادایم جدید در این گروه ایجاد کند تاثیر مثبتی در این گروه می‌گذارد. در غیر این صورت اگر گزارش خاصی ندهند روند آن‌ها متعادل است.

کد خبرنگار: ۱۳
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    این دیگه چه جور پیش بینی هس که همش با اگر همراه خودمون هم میدونیم، شما اگر کارشناسی صعودی و نزول رو باید بگی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید