کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال از مجهز شدن ورزشگاه آزادی به سیستم کمک داور ویدیویی خبر داد.

مجهز شدن ورزشگاه آزادی به سیستم VAR

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حسن کامرانی‌فر درباره کسب میزبانی برابر کره جنوبی اظهار کرد: فدراسیون فوتبال برای کسب میزبانی خیلی تلاش کرد. برای بازی ایران و کره هم متوجه شدیم موارد و فاکتورهایی هست که فدراسیون فوتبال باید خیلی زود به آنها دسترسی پیدا کند. یکی از آنها بحث VAR بود که این اتفاق رخ داد. با یک شرکت طرف حساب فیفا، VAR را به ایران آوردیم و به AFC اعلام کردیم که ما این سیستم را داریم اما به هر حال برای اینکه AFC با شرکت دیگری قرارداد دارد، برای سیستم VAR ما داور نفرستادند ولی ما شرایط VAR را آماده کردیم و ورزشگاه آزادی مجهز به این سیستم مورد تایید فیفا شده است. این قدمی بسیار خوب برای فدراسیون است تا بتواند در دیدارهای باشگاهی هم از آن استفاده کند.

وی ادامه داد: در بحث میزبانی بحث حضور تماشاگران را هم داشتیم. ما برای بازی اول به فیفا اعلام کرده بودیم که به دلیل شرایط کرونا تماشاگر نخواهیم داشت اما برای این بازی در ۲۱ سپتامبر یعنی ۳۰ شهریور به فیفا ایمیل زدیم که شرایط برگزاری بازی با تماشاگر داریم و از فیفا خواستیم که شرایط حضور تماشاگر را به ما اعلام کند. فیفا در ایمیل‌هایی شرایط را اعلام کرد. از طرف دیگر کسانی که باید وارد ورزشگاه آزادی بشوند باید هم دو دز واکسن زده باشند و تست‌های پی‌ سی‌ آر بود که برای حضور تماشاگر محدودیت ایجاد کرد. ما جلسات زیادی با وزارت بهداشت و ارکان دیگر داشتیم و خیلی هم دوست داشتیم این اتفاق رخ بدهد. همه ما می‌دانیم که حضور تماشاگر در ورزشگاه نشان دهنده این است که جامعه سالم داریم و شرایط جامعه به سمت سلامت پیش می‌رود. خیلی دوست داشتیم به همه دنیا نشان بدهیم که وزارت بهداشت ما خیلی خوب کار کرده و ما تماشاگر به ورزشگاه آوردیم. از زمانی که دولت جدید سر کار آمده واقعا خیلی خوب تلاش می‌کنند و کسانی که واکسن زدند زیاد شده است اما به آن استانداردی که ما می‌خواستیم نرسید.

وی تصریح کرد: باید زیرساخت‌هایی آماده می‌شد. فدراسیون فوتبال تلاش زیادی انجام داده است تا شرایط را برای حضور تماشاگران مهیا کند. تلاش کردیم شرایط جدیدی را فراهم کنیم. اگر قرار باشد تماشاگران مثل گذشته در شرایط سخت وارد ورزشگاه شوند و نتوانیم شرایط را برایشان فراهم کنیم، یعنی نتوانستیم جایگاه تماشاگر را خوب کنیم. درباره حضور تماشاگر پروتکل‌هایی بود و در هر دقیقه باید تعداد خاصی وارد می‌شدند و زیرساخت‌ها درست می‌شد.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال همچنین گفت: ایمیل‌هایی که ارسال کردیم را نشان می‌دهیم تا مردم ببینند. طبق قانون فیفا باید دو هفته قبل اعلام می‌کردیم اما سه هفته قبل ایمیل ارسال کردیم. در این موضوع هیچ کوتاهی‌ای از سوی فدراسیون فوتبال انجام نشده است اما در مورد تماشاگران باید به سمتی برویم که تماشاگران را با پروتکل‌های کامل به ورزشگاه بیاوریم. می‌دانید همین الان که یک تماشاگر بخواهد وارد ورزشگاه شود اگر بحث تست پی‌سی‌آر او مطرح بشود، هزینه زیادی برای تماشاگران در پی دارد. بحث سلامت تماشاگران باید راستی‌آزمایی شود. در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم که این بازی بدون تماشاگر باشد اما برای بازی بعدی فرصت خوبی داریم که بتوانیم زیرساخت‌ها را آماده کنیم. مطمئن باشید فدراسیون فوتبال در این زمینه هیچ کوتاهی‌ای نکرده و تمام ایمیل‌ها ارسال شده است.

او ادامه داد: AFC فرم‌هایی برای ما اراسال کرد و ما این فرم‌ها را تکمیل و ارسال کردیم. این بازی و نبود تماشاگر هیچ ارتباطی با بحث خارجی ندارد و ما در داخل با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و بحث واکسیناسیون و مسائل زیرساختی تصمیم گرفتیم بازی بدون تماشاگر باشد. واقعیت این است که باید به سلامت جامعه کمک کنیم. الان که شرایط به بهتر شدن می‌رود، ما هم دوست نداشتیم این موضوع دوباره بدتر شود. ما احساس کردیم اگر در بازی پروتکل‌ها رعایت نشود، به جامعه کمک نکرده‌ایم. ان‌شاالله برای بازی‌های بعدی زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید