معاون وزیر اطلاع‌رسانی و فرهنگ طالبان افغانستان می‌گوید امیدوار است روسیه در فرایند بازسازی افغانستان پس از چند دهه جنگ، مشارکت کند.

چشم امید طالبان به کمک روسیه برای بازسازی افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ذبیح‌الله مجاهد، معاون وزیر اطلاع‌رسانی و فرهنگ طالبان افغانستان به خبرگزاری تاس گفت: ما مشتاقانه منتظر همکاری با همه کشورها هستیم و سرمایه‌گذاری خارجی در اینجا نقش مهمی ایفا می‌کند. روسیه از لحاظ اقتصادی کشور مهمی است. افغانستان در طول جنگ ویران شده است و روسیه و سایر کشورها می‌توانند برای احیای آن کمک کنند. ما از چنین کمک‌هایی استقبال می‌کنیم و امید به حمایت مالی داریم.

این عضو ارشد طالبان گفت: ما به دنبال برقراری ارتباط با همه کشورها هستیم. اول از همه، ما در مورد روابط دیپلماتیک صحبت می‌کنیم، چون بدون آن همکاری بیشتر عملا غیر ممکن است. ما با روسیه مذاکره می‌کنیم، عمدتا در مورد به رسمیت شناختن دولت ما و از سرگیری کار سفارتخانه‌های دو کشور. حل این مسائل راه را برای همکاری بیشتر هموار می‌کند.

در ۲۴ سپتامبر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته بود روسیه مانند دیگر کشورهای سراسر جهان از نزدیک فعالیت طالبان در افغانستان را رصد می‌کند و روی این مساله دقت دارد که آیا آنها به وعده‌هایشان عمل می‌کنند یا خیر.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید