فتحعلی اویسی بازیگر مشهور سینما و تلویزیون متولد ۲۱ دی ماه ۱۳۲۴ در روستای فردو قم است.

آخرین وصیت‌ فتحعلی اویسی چه بود؟ + بیوگرافی کامل / فیلم

آنچه دیگران می خوانند:

فتحعلی اویسی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان و خواننده است. فتحعلی اویسی برای مخاطب ایرانی آشنا و محبوب است. فتحعلی اویسی در ۲۱ دی ماه ۱۳۲۴ در روستای فردو قم متولد شده بود. فتحعلی اویسی در رشته کارگردانی و بازیگری سینما تحصیل کرده است. فتحعلی اویسی تا کنون در آثار ماندگار بسیاری به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران (IRAN) محسوب می‌شود که تا کنون در آثار فیلمسازان مطرحی همچون داریوش مهرجویی، ناصر تقوایی، علی حاتمی و مسعود کیمیایی حضور پیدا کرده است. او با بازی در مجموعه تلویزیونی بدون شرح به کارگردانی مهدی مظلومی، با تکیه کلام‌های مخصوص خودش بیش از پیش به شهرت و محبوبیت رسید. وی تیتراژ پایانی سریال‌های باغچه مینو و کمربندها را ببندیم را نیز اجرا کرده است. در ادامه با دیگر فعالیت‌ها و بیوگرافی فتحعلی اویسی آشنا خواهید شد.

فتحعلی اویسی متولد ۲۱ دی ماه ۱۳۲۴ در روستای فردو قم است. او در بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون، کارگردانی و خوانندگی مهارت دارد. آقای اویسی فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما در سال ۱۳۵۳ از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکاست.

فتحعلی اویسی

ازدواج و خانواده فتحعلی اویسی

در برخی از رسانه‌ها خانم زهره صفوی را به عنوان همسر آقای اویسی معرفی کرده اند، ولی خوب این خبر تکذیب شده است. خانم زهرا اویسی فرزند زهره صفوی هیچ نسبتی با فتحعلی اویسی ندارد. آقای اویسی ۲ فرزند با نام‌های علیرضا و کتایون اویسی دارد که هر ۲ در هنر دست می دارند. کتایون متولد سال ۱۳۶۷ در شهر قم و بازیگر است و اولین بازی او در فیلم پدرش در سال ۷۱ بود. پسرش علیرضا متولد سال ۱۳۶۴ و تا کنون چند قطعه موسیقی برای خودش و پدرش و دیگر هنرمندان ساخته است.

شروع فعالیت فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی پس از فارغ التحصیلی در همان سال به ایران (IRAN) بازگشت و فعالیت سینمایی خود را با حضور در فیلم قدغن از علیرضا داوود نژاد در سال ۱۳۵۷ شروع کرد. وی پس از تمام شدن تحصیلش عضو سیمای جمهوری اسلامی شد و در دهه شصت در فیلم‌های بسیاری بازی و چند فیلم هم کارگردانی کرد.

فتحعلی اویسی

کم کاری و تصادف فتحعلی اویسی

این بازیگر پیشکسوت و توانا از کم کاری اش گفته:" دلایل زیادی باعث شد نزدیک به ۳ سال از بازیگری دور باشم و به همین خاطر خودم هم ترجیح دادم کمی استراحت کنم. واقعیت امر این است که پیشنهادات ضعیف و تصادفی که در سال پیش داشتم دلایل اصلی دوری‌ام از بازی بود. سال پیش پیشنهادات فراوانی برای بازی در سینما و تلویزیون به من می‌شد، اما هیچکدام از فیلمنامه‌ها و نقش‌ها برای من دندان گیر نبودند که بخواهم در آن‌ها به ایفای نقش بپردازم. " واژگونی خودروی آقای اویسی در سال ۱۳۹۶ در جاده چالوس منجر به تصادف و انتقال وی و همسرش به بیمارستان شد. ولی خوب خوشبختانه آن‌ها آسیب جدی ندیدند و بعد از انجام ویزیت و اقدامات درمانی لازم از بیمارستان مرخص شدند.

فتحعلی اویسی

بخش هایی از صحبت های فتحعلی اویسی

با توجه به حرفه ای که دارم، متاسفانه نتوانسته ام تا امروز آن طور که دلم می خواسته در کنار خانواده و فرزندانم باشم.از آنجا که در کارم نیز با عشق جلو رفته ام و از طرفی عاشق خانواده ام هم هستم، حرفه ام هوو یا رقیب عشقی سختی برای خانواده ام به حساب می آید.داستان تهیه آلبوم موسیقی با پسرم علیرضا از زمانی شروع شد که او یک ترانه با نام «پسرم» را برای من ساخت و وقتی آن را گوش کردم، یک جورهایی تشویق شدیم .بعدها یک آلبوم کار کردیم که بعد از مدت ها بالاخره مجوز انتشارش صادر شد ، قبل از این که بخواهم در تیتراژ پایانی سریال ها ترانه بخوانم، می خواندم.۲۸ اسفند ۱۳۹۵ در جاده متل قو به سمت نمک آبرود به همراه همسرم مشغول رانندگی بودم که ناهمگون بودن جاده و ماسه‌ های کف آن باعث واژگونی خودرو شد.بعد از واژگونی خودرو ، هشت بار به دور خود چرخید و خدا خواست تا زنده بمانیم.والیبالیست بودم البته حرفه ای نه ، پنج شش ماه هم رفتم کشتی آزاد که آن موقع کلاس نهم بودم ، دیدم قد من برای کشتی بلندتر از حد معمول است ، ادامه ندادم. فوتبالیست خوبی نشدم و مرتب زمین می خوردم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید