الکساندر شلنبرگ، وزیر خارجه اتریش جانشین "سباستین کورتس"، صدراعظم مستعفی این کشور خواهد شد.

وزیر خارجه اتریش جانشین صدراعظم می‌شود

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از دویچه وله نوشت: شلنبرگ ۵۲ ساله که از سال ۲۰۱۹ تصدی وزارت خارجه اتریش را برعهده داشته، در این باره گفت: کار چالش برانگیزی است.

کورتس روز شنبه در پی اتهامات فساد، از قدرت کناره‌گیری کرد. این مرد ۳۵ ساله، که در چهار سال گذشته، رهبری دو دولت را بر عهده داشته، با بیان اینکه می‌خواهد با کناره گیری خود، از هرج و مرج و آشوب جلوگیری کند، شلنبرگ را برای تصدی منصب سابق خود پیشنهاد کرد.

شلنبرگ همچنین با "الکساندر فن در بلن"، ریاست جمهوری اتریش ملاقات داشته وبعد از ظهر امروز (دوشنبه) سوگند یادخواهد کرد.

شلنبرگ در اظهارنظری مختصر پیش از دیدار با رییس جمهور، از "ماموریتی چالش برانگیز در زمانی پر چالش" گفت و اذعان داشت: برای هیچ یک از ما آسان نیست، اما فکر می‌کنم که ما با این کار مسئولیت‌پذیری بسیار زیادی نسبت به کشورمان را نشان می‌دهیم.

استعفای کورتس در هیاهوی اتهامات مربوط به فساد، به این معنی است که ائتلاف حاکم بین حزب محافظه‌کار "مردم اتریش" و "سبزها"ی چپ گرا، برجای خود باقی خواهد ماند. سیگرید مائورر، رهبر گروه پارلمانی سبزها گفت شلنبرگ در رسوایی فساد اخیر دخالت نداشته ‌است.

پس از آنکه در روز چهارشنبه، ضابطان قضایی به صورت ناگهانی به چندین نقطه مختلف مرتبط با حزب مردم اتریش یورش بردند، فشارها برای استعفای کورتس، از جمله از سوی حزب سبزها آغاز شد. پلیس اعلام کرد که کورتس و ۹ نفر دیگر تحت بازجویی هستند. به گفته پلیس اتریش، اتهام کورتس این است که در سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، از پول دولت در قراردادی فاسد با روزنامه‌های زرد، در جهت به دست آوردن پوشش مثبت رسانه‌ای استفاده کرده است.

همچنین به گزارش دیلی میل، سخنگوی وزارت خارجه اتریش اعلام کرد که سفیر این کشور در فرانسه، جایگزین شلنبرگ در وزارت خارجه خواهد شد؛ مایکل لینهارت، دیلپلمات کارکشته اتریشی که تا کنون سفارت اتریش در فرانسه را برعهده داشته است، در بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به همراه شلنبرگ، در مراسمی سوگند یاد خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید