نمی‌توان انکار کرد که پارتیشن‌بندی در خانه‌ها و ادارات به دلایل زیادی موردنیاز است. اگر نگران حریم خصوصی در دفتر خود هستید، قطعاً بهترین گزینه پارتیشن اداری است و به طرزی عالی به حفاظت از حریم خصوصی کمک می‌کنند.

پارتیشن شیشه‌ای؛ راهی خلاقانه برای ایجاد حریم خصوصی و افزایش ظاهر فضای

امروزه، وقتی صحبت از پارتیشن‌بندی می‌شود، گزینه‌های زیادی در دسترس است. مثلاً می‌توانید به سراغ پارتیشن‌های شیشه‌ای بروید زیرا آن‌ها می‌توانند نتیجه‌ای عالی ارائه دهند. نصب و نگهداری پارتیشن‌های شیشه‌ای آسان است و به سادگی نمی‌شکنند، زیرا اکثر این پارتیشن‌ها از انواع شیشه‌های مقاومی ساخته ‌شده‌اند.

وقتی صحبت از پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌شود، مطمئن باشید که مزایای زیادی با خود به همراه خواهند داشت. درست است که امروزه پارتیشن‌هایی در جنس‌های مختلفی مثل فولاد ضدزنگ، آهن، چوب و پلاستیک تولید می‌شود، اما اغلب پارتیشن‌های شیشه‌ای به عنوان مناسب‌ترین گزینه در نظر گرفته می‌شوند.

چگونه می‌توان از پارتیشن شیشه‌ای برای بهبود عملکرد و طراحی فضاهای اداری استفاده کرد؟

پارتیشن‌های شیشه‌ای به دلیل قابلیت عبور نور زیادی که دارند گزینه‌ای ترجیحی هستند و می‌توانند اتاق و فضای دفتر کار شما را روشن و جادار کنند. با این پارتیشن‌ها دیگر لازم نیست که برای حفظ حریم خصوصی درها را ببندید و خود را در میان دیوارهای سیمانی محبوس کنید.. همچنین این دیوارهای متحرک جذابیت متفاوتی ایجاد می‌کنند و ظاهر فضای اداری را بدون توجه به فضایی که در آن نصب شده است، بهبود می‌بخشند. بخش‌های مختلف دفاتر شیشه‌ای متنوع هستند و به ساخت و سازهای جداگانه‌ای احتیاج ندارند. نیازی نیست حتماً روی پارتیشن‌های ساده سرمایه‌گذاری کنید زیرا آن‌ها در انواع مختلف و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند.

یکی دیگر از بهترین چیزهایی که در مورد پارتیشن شیشه‌ای وجود دارد این است که مجبور نیستید به فکر ساخت پارتیشن‌ها به صورت جداگانه باشید. ایجاد یک پارتیشن جداگانه ممکن است اغلب باعث دردسر و فضای بیشتری شود. با انتخاب شیشه می‌توانید به‌راحتی این دردسرها را از بین ببرید و هر زمان که نیاز بود قطعه‌ای به آن اضافه یا کم کنید. در صورت نیاز، می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی جابجا کرده و به مکان دیگری منتقل کنید؛ بنابراین، انعطاف پذیری زیادی در انتخاب چیدمان خواهید داشت. در عین حال می‌توانید انواع مختلفی از شیشه‌های حکاکی یا مات شده را انتخاب کنید که تأثیر مثبتی روی طراحی کل دفتر کار شما بگذارد؛ بنابراین، سرمایه گذاری روی این نوع پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌تواند در کل عالی باشد. در لینک زیر انواع مدل ها را تماشا کنید.

https://mokaabgroup.com/%d۹%be%d۸%a۷%d۸%b۱%d۸%aa%db%۸c%d۸%b۴%d۹%۸۶-%d۸%a۷%d۸%af%d۸%a۷%d۸%b۱%db%۸c/

پارتیشن شیشه‌ای باعث بزرگنمایی محیط اداری شما می‌شود

گاهی اوقات تنها کاری که باید برای دکوراسیون داخلی یک دفتر کار انجام دهید این است که پارتیشن‌ های شیشه‌ای را به آن اضافه کنید. مزایای این دیوارهای قابل‌جابه‌جایی به‌اندازه‌ای است که ناگهان احساس می‌کنید که در محل کار کاملاً جدیدی هستید. از چیدمان مبلمان گرفته تا رنگ‌آمیزی، راه‌های زیادی برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق وجود دارد. پارتیشن‌های شیشه‌ای یکی از گزینه‌هایی هستند که این کار را تضمین می‌کند.

پارتیشن شیشه‌ای؛ راهی خلاقانه برای ایجاد حریم خصوصی و افزایش ظاهر فضای

پارتیشن‌های شیشه‌ای بهبود کارایی کارکنان با به دنبال دارد.

پارتیشن شیشه‌ای می‌توانند جلوه‌ای مدرن از پیچیدگی، سادگی و کاربردی بودن را ارائه دهند. آن‌ها همچنین با ورود نور طبیعی خورشید، شفافیت و روشنایی زیادی در محیط ایجاد می‌کنند. این کار می‌تواند آثار مثبت دیگری را ازنظر رفاه و کارآمدی برای کارکنان به همراه داشته باشد. مطالعات زیادی ثابت کرده است که انتقال نور طبیعی به محیط اداری منجر به بهره‌وری بیشتر می‌شود. بر خلاف دیوارهای سیمانی، پارتیشن شیشه‌ای این توهم را ایجاد می‌کنند که فضای اداری بیش از اندازه واقعی خود بزرگ و جادار است. این تا حدودی به دلیل توانایی آن‌ها در افزایش نور طبیعی است که دقیقاً برخلاف اتاق‌های تاریک و خسته کننده و اغلب شلوغ و بی روح قدیمی است. پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانند اثر معکوس داشته باشند و باعث درخشش کل محیط کار و ایجاد سرزندگی و نشاط در آن شوند.

محیط کار سازنده مشارکت زیاد کارکنان را به دنبال دارد که درنهایت به رشد و موفقیت شرکت کمک می‌کند. کارمندانی که انرژی لازم برای انجام وظایف خود را دارند، در طول روز فعال‌تر خواهند بود و بنابراین، کارهای بیشتری را انجام خواهند داد.

به عنوان مثال، مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ توسط مجله پزشکی بالینی خواب انجام شد و توسط کتابخانه ملی پزشکی ایالات‌متحده به اشتراک گذاشته شد، به بررسی همین موضوع پرداخته بود. کارمندان اداری حاضر در این مطالعه به دو گروه تقسیم شده بودند. گروهی که در نزدیکی پنجره‌ها کار می‌کردند و در طول روز در معرض نور طبیعی قرار داشتند و کسانی که در چنین شرایطی کار نمی‌کردند. فرضیه اولیه این بود که گروه قبلی از نظر سلامت عمومی و رفاه» وضعیت بهتری خواهند داشت.

در پایان مطالعه فرضیه تائید شد و محققیان توصیه کردند که  به ‌منظور ارتقاء سلامت و رفاه کارکنان اداری طراحی معماری محیط‌های اداری باید به‌گونه‌ای باشد که بر نوردهی کافی در روز تأکید بیشتری داشته باشد. نصب پارتیشن شیشه‌ای به اطمینان از دسترسی همه افراد به نور طبیعی کمک می‌کند، حتی کسانی که میز کار آن‌ها در مجاورت پنجره نیست. به‌جای گچ و دیوارهای مات سنتی که مانع از رسیدن نور به ‌کل دفتر می‌شود - و از تنوع چندانی برخوردار نیست و گزینه‌های سفارشی سازی بسیار کمی دارد - پارتیشن‌های شیشه‌ای گزینه‌های کاربردی‌تری هستند.

پارتیشن شیشه‌ای؛ راهی خلاقانه برای ایجاد حریم خصوصی و افزایش ظاهر فضای

پارتیشن شیشه‌ای راهی خلاقانه برای تعامل بیشتر کارمندان

طراحان دفاتر سنتی با دیوارها و اتاقک‌های جداگانه؛‌ تمایل زیادی به جدا سازی کارکنان با موانع غیر شفاف داشتند. در صورتی ‌که پارتیشن شیشه‌ای با ایجاد محیطی به سبک باز که در آن همکاران می‌توانند به‌راحتی با یکدیگر تعامل داشته باشند بهره‌وری و رضایت و رفاه بیشتری با خود به ارمغان می‌آورند. در کل پارتیشن شیشه‌ای فضای مولد و مثبتی را فراهم می‌آورد که با در نظر گرفتن سلامت کارکنان، رضایت آنان را نیز افزایش می‌دهد و ارتباط میان آنان را به بهترین شکل تقویت می‌کند.

پیکربندی یک دفتر، صرف‌ نظر از اندازه و صنعت، مستقیماً بر فضا و عملکرد آن تأثیر می‌گذارد. در حالی که فضا باید از نظر زیبایی جذاب باشد، از طرفی باید دارای چیدمانی نیز باشد که برای افرادی که در آنجا کار می‌کنند منطقی باشد و به نفع آن‌ها باشد.

اگر معماران مایل به ایجاد یک فضای داخلی مثبت، سازنده و به روز شده در دفتر هستند، باید پارتیشن‌های شیشه‌ای را در طرح‌های خود لحاظ کنند.

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دینا زهتاب IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام چقدر جالب بود که من تو سایت طرفداری هم یه مقاله شبیه این خوندم (●'◡'●)https://www.tarafdari.com/node/2010027
  • نازیلا IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام واقعا پارتیشن شیشه ای فوق العاده تاثیر تو بهتر شدن کارا داره من این مطلب نمناک رو هم پسنیدیم که از پارتیشن نوشته بود https://namnak.com/office-Partition.p84248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید