علی رغم رفتار وحشیانه مرزبانان آمریکایی با مهاجران، رئیس جمهور آمریکا از افزایش دو برابری سهمیه پذیرش پناهجویان در این کشور خبر داد.

جو بایدن سهمیه پذیرش پناهندگان را دو برابر کرد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس بیانیه‌ای که کاخ سفید روز جمعه منتشر کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سهمیه پذیرش پناهندگان را ۲ برابر کرده و ظرفیت را از ۶۲ هزار ۵۰۰ نفر به ۱۲۵ هزار نفر در طول سال مالی ۲۰۲۲ افزایش داده است. این در حالی است که چندی پیش آمریکایی‌ها به طور وحشیانه‌ای پناهجویان هائیتی در تگزاس را اخراج کردند.

جو بایدن در این باره ادعا کرد: «پذیرش حداکثر ۱۲۵ هزار پناهنده در طول سال مالی ۲۰۲۲ علاوه بر رفع نگرانی‌های بشردوستانه، به سود منافع ملی آمریکا نیز است.»

گفته می‌شود که قرار است از طریق همین برنامه اسکان مجدد، قسمتی از کارمندان افغانستانی ارتش آمریکا که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان از کشورشان فرار کرده بودند، نیز پذیرفته شوند.

در عین حال، دولت بایدن قصد دارد ۱۰ هزار پناهنده از کشورهای اروپا و آسیای میانه پذیرش کند.

پیشتر، دولت آمریکا به کنگره در مورد تصمیم خود برای افزایش سهمیه پذیرش پناهندگان در این کشور هشدار داده بود.

در ماه مه نیز بایدن سهمیه پذیرش پناهندگان از ۱۵ هزار به ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش داده بود. بایدن در شعارهای انتخاباتی خود وعده داده بود که سهمیه پذیرش پناهندگان را به ۱۲۵ هزار نفر افزایش خواهد داد که باعث امیدواری تعداد زیادی از مهاجران شده بود.

اخیرا، دولت بایدن به دلیل برخورد ناشایست با مهاجران هائیتی در مرزهای این کشور، آماج انتقادات فراوان قرار گرفته است.

ماه گذشته دولت بایدن در اقدامی مرز تگزاس را جایی که هزاران پناهنده هائیتی در اردوگاهی در آنجا حضور داشتند، بست و مهاجران را به طور وحشیانه‌ای به کشور خود بازگرداند تا مانع عبور دیگر مهاجران از مرز مکزیک شود.

ایالت تگزاس در جنوب آمریکا قرار دارد و دارای مرز بین‌المللی با کشور مکزیک است و گذرگاهی است که پناهندگان کشورهای مختلف از طریق آن وارد آمریکا می‌شوند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در دوران ریاست خود احداث دیواری حائل در مسیر خط مرزی آمریکا با مکزیک را آغاز کرد. هدف او از این اقدام جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از این مرزها به خاک آمریکا بود.

بایدن در فوریه سال میلادی گذشته، به وضعیت اضطراری مرز مکزیک، که در فوریه ۲۰۱۹ با دستور ترامپ اجرایی شده بود، پایان داد. اما در پی افزایش بحران مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور احتمالا روند ساخت دیوار مرزی مکزیک را از سر خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید