نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پیامی درگذشت عزت‌الله مهرآوران، هنرمند پیشکسوت نمایشی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت برای درگذشت بازیگر لیسانسه‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در متن نیکنام حسینی‌پور چنین آمده است:

"نام نیکو گر بماند ز آدمی
بِه کزو ماند سرای ماندگار
 
در ناگهانی از بُهت، باخبر شدیم هنرمند پیشکسوت و صاحب‌نام کشورمان جناب آقای «عزت‌الله مهرآوران» به دیار باقی شتافتند.

سال‌های سال با خاطرۀ لبخند و نقش‌آفرینی‌های ماندگارش در عرصۀ هنرهای نمایشی حظ کردیم. نویسنده، بازیگر و کارگردانی لُرتبار که هیچ‌گاه اصالت ذاتی‌اش را از یاد نبُرد و در تعدادی از آثارش مثل «مال‌کَنون»، «دالُو» و «عاشق‌کُشون» به فرهنگ ایلیاتی‌اش اشاراتی داشت. هنرمندی که نگاه نافذ، چهرۀ معصومانه، تُن صدای خاص و بازی‌های درخشانش، دل از مخاطب عاشق می‌ربود و آنی را میزبان هنرمندی این مهربانِ مهرآور بود.

هنوز هم باورش سخت است نوشتن از غم در فراق دوست دیرینه‌مان؛ هنرمند اردیبهشت‌زادی که در سپیدۀ مهرماه رخت سفر بست. به قول سهراب سپهری: «مرگ پایان کبوتر نیست»، اگرچه کرونا – این بیماری مهلک قرن- در کمال ناباوری هرازگاهی گلی از گلستان هنر این مرزو بوم را می‌چیند اما یاد و خاطرۀ بزرگ‌منشی و اصالت و توانمندی مهرآوران و مهرآوران‌ها از ذهن و ضمیر مردم هنردوست و وفادار ایران اسلامی محو نخواهد شد.

ضمن ابراز تألم و تأثر عمیق نسبت به این واقعۀ تلخ و جانسوز، از طرف خودم و همۀ همکارانم در مؤسسۀ هنرمندان پیشکسوت، درگذشت این هنرمند مهربانِ هم‌تبار را به خانوادۀ داغدار ایشان، هنرمندان و هنردوستان و تمامی کسانی که با هنر این مردِ بزرگ روزگار گذرانده‌اند، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. امید که به یُمن این ماه و روزهای عزیز، روح والای عزت‌الله مهرآوران با نیکان محشور شود.

عزت‌الله مهرآوران زادهٔ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان است.

او نشان درجه یک هنری در رشته نمایشنامه نویسی داشت .ایشان از چندی قبل به علت ابتلا به ویروس منحوس کرونا در بیمارستان بستری شد و با تشخیص پزشکان در خواب مصنوعی به سر می‌برد اما متاسفانه بامداد امروز ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰ با وخیم شدن حالشان به ناگاه از میان ما پرکشید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید