همه ی ما شاید گاهی به این فکر کرده باشیم که خیلی باهوش هستیم. با یک ایده ی ابتکاری یا یک حدس دقیق اغلب حس رضایت عمیقی به ما دست می دهد.

اگر این ۱۰ نشانه را دارید، یک نابغه پنهان هستید!

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش از نشانه‌های خواهیم گفت که می گویند درون شما یک نابغه پنهان شده است. همه ی ما شاید گاهی به این فکر کرده باشیم که خیلی باهوش هستیم. با یک ایده ی ابتکاری یا یک حدس دقیق اغلب حس رضایت عمیقی به ما دست می دهد. چون پیدا کردن چیزی شبیه به آلبرت اینشتین در خود همیشه حس خوبی دارد.

۱- دائماً حوصله‌تان سر می رود

انجام کارهای روتین برای آدم های باهوش حوصله سر بر است. علتش این است که آدم های باهوش با آن همه دانش و مهارتی که دارند نمی توانند همه ی پتانسیل خود را هنگام انجام کارهای پیش پا افتاده به کار گیرند.

بعید است بتوانید چنین افرادی را با صحبت درباره ی تعمیرات آشپزخانه یا قیمت مسکن تحت تأثیر قرار دهید. احتمال اینکه به بحث درباره ی موضوعات انتزاعی و جهانی علاقمندتر باشند بیشتر است.

۲- دوست دارید جوان‌تر از سن واقعی‌تان به نظر برسید

کسانی که هوش بالایی دارند مدت طولانی تری احساس جوانی می کنند. علاوه بر این، هرچه سطح هوش مان در دوران نوجوانی بالاتر باشد، احتمالش بیشتر است که در سنین پیری احساس جوان تر بودن کنیم. شارون استون مثال خوبی است. او گویی هرگز از درون پیر نمی شود و حتی جذاب تر از همیشه است. ضریب هوشی او ۱۵۴ است.

۳- دائماً درگیر بحران‌های وجودی می‌شوید

آدم های باهوش اغلب از بحران های وجودی ای شکوه می کنند که درگیرشان می شوند. برای این دست آدم ها بسیار مهم است که تکلیف و هدف شان را پیدا کنند، واگرنه ممکن است دچار مشکلات روانی شوند.

۴- برقراری رابطه عاطفی برایتان سخت است

افراد خیلی باهوش همیشه هم سوژه ی تعریف و تمجید دیگران نیستند. تحقیقات نشان داده کسانی که ضریب هوشی بیشتر از ۱۲۰ دارند اغلب تنها هستند. آن ها بیشتر شرکای عاطفی ای با ضریب هوشی پایین تر را ترجیح می دهند. این موضوع در مورد کسانی که هوشی هیجانی بالایی دارند صدق نمی کند. برعکس، هوش هیجانی بالا به افراد جذابیت می دهد.

۵- عادت دارید ناخن‌هایتان را بجوید

تحقیقات نشان داده ترک عادت های بد برای نابغه ها دشوارتر از دیگران است. عادت ناخن جویدن نه تنها از بالا بودن اضطراب یک شخص حکایت دارد بلکه او را فردی کمال گرا نشان می دهد که تلاش دارد وظایف خود را به سریع ترین شکل ممکن به انجام برساند.

۶- فراموشکارید

حتی نابغه ها هم نقص هایی دارند. درخشان ترین ذهن های روی کره زمین معمولاً آنقدر مملوء از ایده هستند که انجام وظایف روزانه را به کلی فراموش می کنند. از کسی که فکرش مشغول سرنوشت عالم است چه انتظاری دارید؟

۷- برای حل مسائل از روش های مبتکرانه استفاده می کنید

بیل گیتس می گوید: «شما باید اول چیزی را درک کنید تا بتوانید افزون بر آن را اختراع کنید.» این جمله سرنخ هایی از عملکرد ذهن مان به دست می دهد. برای خلاق بودن باید ماهیت چیزهایی که در پیرامون شما وجود دارد را درک کنید.

استفاده از روش های مبتکرانه برای حل مسائل در زندگی روزمره می تواند ناشی از بالا بودن هوش باشد و توانایی تفکر خلاقانه مثال بسیار خوبی برای آن است.

۸- بیشتر اوقات تأخیر دارید

احتمالش زیاد است که کسانی که همیشه دیر می رسند از هوش بالایی برخوردار باشند. کسانی که به ندرت می توانند برنامه های خود را تا زمان مقرر به اتمام برسانند، احتمالاً تفکر خلاقانه تری دارند و به طور کلی بسیار خوشبین اند.

۹- می توانید به خودتان و هوس‌هایتان نه بگویید

صبور بودن نه تنها یک ویژگی مثبت است بلکه از هوش بالا حکایت دارد. به عقیده ی دانشمندان، کسانی که می توانند گزینه های موجود را به دقت سبک سنگین و در برابر امیال آنی خود مقاومت کنند، از هوش بالاتری برخوردارند.

۱۰- باهوش‌بودنتان را قبول ندارید

چیزی به نام «اثر دانینگ کروگر» در روانشناسی وجود دارد که می گوید افراد کمتر ماهر معمولاً هوش خود را دست بالا می گیرند. اما افراد واقعاً قابل بیشتر اوقات توانایی های خود را کافی نمی دانند و سطح دانش خود را دست کم می گیرند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید