حقایق شگفت انگیز زیادی درباره فیل‌ها وجود دارد که تا به حال حتی به گوش‌تان هم نخورده است، در این گزارش به معرفی دانستنی‌های خواندنی و جالب در مورد فیل‌ها پرداخته‌ایم که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید.

حقایقی جالب و خواندنی درباره فیل‌ها که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید! / تصاویر

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ به منظور افزایش آگاهی درباره این موجودات زیبا، باهوش و آرام، حقایق جالبی را درباره آن‌ها جمع آوری کرده ایم.

فیل ها حیوانات بسیار آرام و خونسردی در طبیعت بشمار می‌روند. محل زندگی فیل‌ها بسیار متفاوت از هم است و آن ها را می‌توان در همه جای دنیا از صحرای آفریقا گرفته تا جنوب و جنوب شرقی آسیا پیدا کرد.

گیاه خوار بودن این حیوان عظیم‌الجثه باعث شده تا در هر شرایط اقلیمی از کویر گرفته تا جنگل زندگی کند.

به دلیل هیکل بسیار درشتی که فیل دارد بسیاری از شکارچی‌ها همیشه فاصله خود را از این حیوان حفظ می‌کنند. اغلب شکارچی‌ها فقط بچه فیل‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند و با والدینشان کاری ندارند.

فیل نماد فرهنگ برخی از کشورها همچون هند، تایلند و دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند.

فیل‌ها الهام بخش زندگی انسان‌ها در بسیاری از هنرهای محلی و فولکلور، ادبیات، مذهب و فرهنگ‌های عمومی هستند.

در گذشته، در جنگ از فیل‌ها برای حمل سلاح‌های سنگین استفاده می‌کردند. این در حالیست که این حیوان بزرگ و دوست‌داشتنی که آزارش به کسی نمی‌رسد آینده مبهمی دارد. زیستگاه فیل‌ها در حال از بین رفتن است و این امر می‌توان به کم شدن تعداد فیل‌های زنده دنیا منجر شود.

با این توضیحات، بد نیست بدانید که واقعیت‌های جالب و هیجان‌انگیزی در مورد فیل‌ها وجود دارد که

در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

۱- فیل سنگین‌ترین حیوان روی کره زمین است

فیل سنگین‌ترین حیوان روی کره زمین است. فیل آفریقایی به طور نرمال بین ۴ هزار تا ۷ هزار کیلوگرم وزن دارد. این در حالی است که فیل آسیایی سبک‌تر بوده و عموما بین ۳ تا ۵ هزار کیلوگرم وزن دارند.

سنگین‌ترین وزنی که تاکنون برای یک فیل ثبت شده، ۱۰۸۸۶ کیلوگرم بوده است.

۲- چرا فیل‌ها عاشق آب و گِل هستند؟

18 حقیقت بسیار جالب در مورد فیل‌ ها

فیل ها عادت دارند خودشان را خنک نگه دارند. حشرات بدن فیل‌ها را می‌خورند و این مساله آنها را اذیت می‌کند. این حیوانات درشت برای فرار از دست این حشرات موذی، تن خود را در گل و آب فرو می‌کنند.

18 حقیقت بسیار جالب در مورد فیل‌ ها

یکی از جالب‌ترین حقایق در مورد فیل‌ها این است که با آن حجم درشت، شناگران بسیار خوبی هستند. از همه جالب‌تر اینکه گِل حکم ضدآفتاب را برای پوست فیل دارد. یعنی خودشان را در گل کثیف می‌کنند تا از تابش‌های مضر فرابنفش خورشید در امان بمانند.

۳- طولانی‌ترین دوران بارداری به فیل‌ها تعلق دارد

فیل

فیل‌های ماده تا ۲۲ ماه نوزاد را در شکم خود نگه می‌دارند. اغلب فیل‌ها بین ۵۰ تا ۷۰ سال زندگی می‌کنند. فیل ماده قادر است حتی در سن ۵۰ سالگی نیز باردار شود. همچنین خوب است بدانید که نوزاد تازه متولد شده فیل بالغ بر یکصد کیلوگرم وزن دارد.

۴- خرطوم شگفت‌انگیز

18 حقیقت بسیار جالب در مورد فیل‌ ها

خرطوم فیل‌ها نیز بسیار شگفت‌انگیز است. وزن این عضو بدن حدود ۱۸۰ کیلوگرم است و با این حال فیل می‌تواند با خرطوم خود ریزترین اشیا و دانه‌ها را از زمین بردارد؛ حتی دانه برنج را!

۵- فیل‌ها پوست بسیار حساسی دارند

حقایقی جالب و خواندنی درباره فیل‌ها که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید! / تصاویر

با اینکه ضخامت پوست فیل حدود ۲.۵ سانتی‌متر است و بسیار زمخت به نظر می‌رسد اما باید بدانید که بسیار حساس است به طوری که نشستن مگس یا پشه را روی پوست خود احساس می‌کند.

۶- از جنگ تا کار

18 حقیقت بسیار جالب در مورد فیل‌ ها

در زمان کنونی از فیل‌ها برای حمل بارهای سنگین استفاده می‌شود. در گذشته هم از این حیوان عظیم برای جابه جایی ادوات و تجهیزات جنگی استفاده می‌شد.

۷- فیل‌ها گیاه خوار هستند

18 حقیقت بسیار جالب در مورد فیل‌ ها

فیل‌ها با آن هیکل درشت ریشه گیاه، علف، میوه و برگ می‌خوردند شاید به همین خاطر است که آزارشان به کسی نمی‌رسد. اما بد نیست بدانید که هر فیل قادر است در طول یک روز ۱۶۰ لیتر آب و ۱۴۰ کیلوگرم غذا میل کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید