شهر ماریبور اسلوونی منزلگاه قدیمی‌ترین درخت انگور جهان است که بیش از ۴۵۰ سال قدمت دارد.

قدیمی‌ترین درخت انگور جهان با بیش از ۴۵۰ سال قدمت / عکس

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از العین، یک درخت تاک (انگور) ثمربخش در کنار یک ساختمان تاریخی به نام خانه قدیمی انگور، در سال ۱۵۷۰ رشد کرد و از آن زمان تا امروز، این درخت سالانه ۳۵ تا ۵۵ کیلوگرم انگور لطیف بار می‌دهد.

این درخت انگور در شهر ماریبور اسلوونی، در اواخر قرون وسطی، هنگامی که این شهر با حمله عثمانی روبرو بود، وجود داشت. اگرچه در آن زمان روی دیوار رشد کرده بود، اما موفق شد از نبردهای شدید پس از آن جان سالم به در ببرد. همچنین با توجه به ساختارهای چوبی و کاهگلی خانه و حشراتی که بسیاری از تاکستان‌های دیگر را از بین بردند و آتش سوزی‌های مکرری که در آن زمان رخ داد، این درخت جان سالم به در برد.

در طول جنگ جهانی دوم، متفقین ماریبور را بمباران کردند و بخشی از دیوار قدیمی شهر را نیز تخریب کردند، اما این درخت بار دیگر به طرز معجزه آسایی زنده ماند. امروزه این انگور باستانی هنوز بخش مهمی از ماریبور و فرهنگ آن است.

ذکر شده است که خانه تاریخی در کنار این درخت انگور، حاوی نقاشی‌های مربوط به قرن هفدهم است که نشان می‌دهد "انگور قدیمی" در آن زمان وجود داشته است، اما باستان شناسان تخمین می‌زنند که این درخت در واقع بیش از ۴۵۰ سال قدمت دارد و این همان چیزی است که باعث شده است، وارد کتاب رکوردهای گینس شود.

قدیمی‌ترین درخت انگور جهان,درخت انگور

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید