مصرف نمک دریایی این روزها برای حفظ سلامتی توصیه می شود،نمک دریا حاوی مواد معدنی که به بهبود فعالیت‌های بدن کمک می‌کند.

فواید و مضرات مصرف نمک دریایی

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمک دریایی حاوی مواد مغذی و معدنی بیشتری نسبت به نمک فرآوری شده و صنعتی است. زمانی که نمک به کارخانه‌ فرستاده می شود و آن  را فرآوری می‌کنند، به همین دلیل مقدار زیادی از مواد معدنی نمک از بین می‌رود و تنها چیزی که باقی می‌ماند سدیم و کلره است.

نمک دریا حاوی مواد معدنی که به بهبود فعالیت‌های بدن کمک می‌کند. در واقع نمک دریا شامل مواد معدنی حیاتی مثل پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، کلر، آهن، مس و روی است. همچنین نمک دریا فلوئور دارد که برای سلامتی دندان‌ها مفیده است این ماده به محافظت از دندان‌ها و جلوگیری از آسیب‌های اسیدی کمک می‌کند.

همچنین مانع از پیشرفت پوسیدگی و سوراخ‌شدگی دندان‌ها می‌شود. شست و شو و آبکشی منظم با آب ولرم و نمک دریا به تسکین دردهای دهان، خونریزی، زخم‌ها و گلودرد کمک می‌کند. از نمک دریا می‌توانید برای خلاص شدن از آرتروزهای رماتیسمی هم استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد که این نمک خواص ضدالتهابی نیز دارد.

از این نمک در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی هم استفاده می‌شود؛ این نمک به تقویت لایه‌برداری و پاکسازی پوست کمک زیادی می‌کند. نمک دریا به ارتقای رطوبت پوست و پاکسازی آن از سموم کمک زیادی می‌کند. یکی دیگه از فواید نمک دریا تنظیم قند خون است.

نمک دریا به حفظ قند خون هم کمک می‌کند و از رخ دادن اختلال‌های مختلف قلبی هم پیشگیری می‌کند. نکته جالب این است که نمک دریا می‌تواند افسردگی را از بین ببرد. 

اما در میان خواص نمک دریایی، این نمک می تواند ضررهایی نیز داشته باشد، متاسفانه تقریبا بیش از ۹۰ درصد نمک‌های دریایی موجود، غیر مجاز است و نباید مصرف شود، نمک‌های دریا دارای ناخالصی‌هایی مانند فلزات سنگین و برخی مواد معدنی است، که این ناخالصی‌ها عوارضی جدی برای مصرف کننده به همراه دارد.

فلزات سنگین زمینه ساز بعضی سرطان‌ها است و حتی در اندام‌های حیاتی بدن نیز رسوب کرده و به کبد و کلیه‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.

مضر بودن ید برای بدن کاملا غیرعلمی و اثبات نشده است و بحث تقلب در موادغذایی که نمک هم یکی از آن‌ها به شمار می‌رود، تقریبا زیاد شده و بهتر است افراد از مراکز معتبر و دارای مجوز خرید کنند و از محصولات مطمئن استفاده کنند؛ توصیه مصرف نمک دریا بیشتر تبلیغ برای فروش است تا نگرانی برای سلامتی افراد!

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید