مصرف دمنوش های خانگی می تواند، به بهبود سلامت کلیه های شما کمک و آن را سم زدایی کند.

سلامت کلیه ها با مصرف دمنوش های خانگی

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، کلیه‌ روزانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر خون را فیلتر می‌کند تا مواد زائد از طریق ادرار از بدن خارج شود. متأسفانه، سبک زندگی ناسالم می‌تواند منجر به تجمع این سموم شود و عملکرد کلیه‌ها را مختل کند. از این رو، برای حفظ عملکرد مناسب کلیه ها، و جلوگیری از بیماری‌های کلیوی، سنگ کلیه و تجمع سموم در بدن، باید هیدراته بمانید و همین طور هر چند وقت یکبار دست به کار شوید و کلیه‌های خود را سم زدایی کنید. در ادامه با یک دمنوش بسیار عالی با استفاده از جعفری برای سم زدایی طبیعی کلیه‌ها آشنا خواهیم شد.

جعفری چطور می‌تواند به بهبود سلامت کلیه‌های شما کمک کند؟

جعفری دارای مقدار زیادی ویتامین A، C، K، آهن و فولات است که برای سلامت کلیه‌ها ضرورت دارند. علاوه بر این، جعفری از خواص زیر برخوردار است:

– ضد میکروبی

– ضد آنمی

– ضد انعقاد

– ادرارآور

– ضد چربی خون 

– از سمی شدن کبد جلوگیری می‌کند

– استروژنیک 

– ضد فشار خون 

چرا فشار خون را قاتل خاموش می‌نامند؟

سال‌هاست که از جعفری در طب سنتی برای درمان سنگ کلیه استفاده می‌شود. جعفری می‌تواند تولید و جریان ادرار را افزایش دهد، و به این ترتیب کلیه‌های شما را تمیز می‌کند. به علاوه، این توانایی را دارد که از جذب نمک به بافت کلیه جلوگیری کرده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کند.

دمنوش این گیاه برای آرامش اعصاب و کاهش اضطراب بسیار موثر است. این ۸ ماده غذایی نیز به کاهش اضطراب در بدن کمک می‌کنند.

طرز تهیه چای جعفری برای سم زدایی کلیه‌ها

مواد لازم:

– ۱ دسته برگ جعفری تازه

– ۸ فنجان آب تصفیه شده

– ۲ قاشق غذاخوری عسل خام و ارگانیک

– آب نصف لیمو، تازه

طرز تهیه: جعفری را بشویید و به قطعات بزرگ خرد کنید. آب را روی حرارت متوسط قرار بدهید و وقتی به جوش آمد برگ‌ها را اضافه کرده و حرارت را کم کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد سپس ترکیب را صاف کرده و بگذارید سرد شود. می‌توانید کمی لیمو و عسل نیز برای بهتر شدن طعمش به آن اضافه کنید. توصیه می‌شود روزانه ۱-۲ فنجان ااز این ترکیب را بنوشید. می‌توانید این چای را در ظروف شیشه‌ای و در یخچال تا ۱ هفته نگهداری کنید.

 اگر به بیماری کلیوی یا سایر بیماری‌ها مبتلا هستید یا داروهای تجویزی مصرف می‌کنید، قبل از نوشیدن چای جعفری برای سم زدایی طبیعی کلیه‌ها حتماً با پزشک خود مشورت کنید. به زنان باردار نیز توصیه می‌شود که از این چای استفاده نکنند، زیرا می‌تواند باعث خونریزی و سقط جنین شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید