محققان می‌گویند، واکسن فایزر دستکم برای ۶ ماه با ایجاد ایمنی ۹۰ درصدی، از افراد واکسینه شده در برابر ابتلا به نوع شدید کرونا و بستری شدن محافظت ایجاد می‌کند با این حال تزریق تقویت کننده برای پیشگیری از گسترش این بیماری توصیه می‌شود.

این واکسن برای شش ماه ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نتایج یک مطالعه نشان می دهد که تزریق ۲ دُز واکسن «فایزر/بایون تک» تقریبا به مدت ۶ ماه در پیشگیری از بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان پیشگیری می کند اما میزان محافظت آن در برابر عفونت کرونا تقریبا در همان مدت نصف می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده، اثربخشی در برابر همه عفونت های کووید از ۸۸ درصد در مدت یک ماه پس از مصرف ۲ دز به ۴۷ درصد کاهش یافته است اما اثربخشی در برابر بستری شدن در بیمارستان در برابر تمام عفونت های کرونا از جمله گونه دلتا، بالا و ۹۰ درصد است.

یافته های این مطالعه که در مجله Lancet منتشر شده است، مطابق با گزارش های اولیه از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا است که نشان می دهد محفاظت در برابر آلودگی به ویروس کرونا طی ۶ ماه کم می شود.

به گفته محققان، نتایج این مطالعه بر اهمیت افزایش نرخ واکسیناسیون کووید در سطح جهانی تاکید می کند.

در حال حاضر در انگلیس به افرادی که واکسن دوم خود را حداقل ۶ ماه قبل انجام داده اند و در خانه سالمندان بسر می برند یا افراد بالای ۵۰ سال و نیز کادر درمان واکسن تقویتی کرونا زده می شود.

همچنین از افراد ۱۶ تا ۴۹ ساله که به دلیل ابتلا به بیماری های زمینه در معرض ابتلا به نوع شدید کرونا قرار دارند و بزرگسالانی که در خانه با افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی در تماس هستند، دعوت می شود که دز سوم واکسن کرونای خود را تزریق کنند.

این مطالعه تأیید می کند که واکسن ها ابزار مهمی برای کنترل همه گیری هستند و در پیشگیری از ابتلا به موارد شدید کرونا و بستری شدن در بیمارستان، از جمله ابتلا به گونه دلتا و سایر انواع نگران کننده، بسیار موثر هستند. 

محققان دپارتمان تحقیق و ارزیابی کالیفرنیا در این مطالعه سوابق سلامتی سه میلیون نفر را در فاصله زمانی میان دسامبر ۲۰۲۰ تا آگوست ۲۰۲۱ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. در طول این دوره مطالعه، ۵.۴ درصد از افراد مبتلا به SARS-CoV-۲ بودند. در بین افرادی که آلوده شده اند، ۶/۶ درصد در بیمارستان بستری شده اند. متوسط ​​زمان واکسیناسیون کامل بین سه تا چهار ماه بود.

دکتر «لوئیس جودار»، نایب رئیس ارشد و مدیر ارشد پزشکی واکسن های فایزر می گوید: تجزیه و تحلیل ویژه ما به وضوح نشان می دهد که واکسن BNT۱۶۲b۲ در برابر همه انواع فعلی نگران کننده کرونا، از جمله دلتا موثر است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید