سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، دولت واشنگتن در حال حاضر در تلاش است تا جزئیات نشست دوجانبه میان روسای جمهوری آمریکا و فرانسه را نهایی کند.

دولت بایدن برای نهایی کردن دیدار با ماکرون در تلاش است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری گفت: در حال حاضر تمرکز ما معطوف به نهایی کردن جزئیات دیدار دوجانبه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش است. همان طور که اطلاع دارید رهبران آمریکا و فرانسه قرار است ماه آینده با یکدیگر دیدار کنند. ما در تلاشیم تا جزئیات را نهایی کنیم و این مساله را پیش ببریم.

بایدن و ماکرون موافقت کرده‌اند تا ماه آینده به صورت حضوری و رو در رو با یکدیگر دیدار کنند تا به همکاری درخصوص رفع تنش‌ها میان این دو کشور ادامه دهند.

یک هیئت آمریکایی به رهبری آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در پاریس است تا درباره اقدامات اعتمادسازی در پی توافق دفاعی جدید سه جانبه آمریکا، استرالیا و انگلیس موسوم به آکوس (AUKUS) که منجر به خدشه‌دار شدن روابط با فرانسه شد، مذاکره کند.

جن ساکی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری گفت:‌ در حال حاضر هیچ پیش‌بینی درباره نشست احتمالی میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست قریب‌الوقوع گروه ۲۰ وجود ندارد.

وی افزود: من هیچ پیش‌بینی برای شما درمورد نشست‌های دوجانبه ندارم. این چیزی است که ما در حال حاضر هر روز آن را بررسی می‌کنیم و به جزئیات آن می‌پردازیم.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: دولت واشنگتن انتظار نداشت که نشست قبلی بایدن-پوتین یک "کلید" باشد. ما همچنان نگرانی‌هایی داریم؛ اما این نشست فرصتی بود تا آنها را در سطح عالی‌رتبه مطرح کنیم و ببینیم که در دراز مدت چه کارهایی می‌توان برای رفع آنها انجام داد. اطلاع ندارم که آیا قرار است ارزیابی‌های ماهانه‌ای انجام دهیم یا خیر. ما به رایزنی با اعضای تیم امنیت ملی درباره بسیاری از مسائلی که مطرح کرده‌ایم، ادامه داده‌ایم. ما برای رسیدن به یک پیشرفت به این رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید