وزیر خارجه آمریکا که برای دلجویی از فرانسوی ها از بابت پیمان «آکوس» به پاریس رفته است؛ مدعی حمایت واشنگتن از طرح های امنیتی اروپا شد.

وزیر خارجه آمریکا خطاب به ماکرون: از طرح های امنیتی اروپا حمایت می‌کنیم

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: یک منبع آگاه می گوید آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که در پاریس به سر می برد؛ در دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به او اطمینان داده که واشنگتن از ابتکارعمل های «امنیت اروپایی» یا همان خودکفایی راهبردی اروپا حمایت می کند حال آنکه طرف مقابل هم به نوبه خود اطمینان داده که معاهدات منطقه ای اروپا در راستای تضعیف ناتو نخواهد بود.

دیدار ۴۰ دقیقه ای بلینکن و ماکرون پشت درهای بسته و در حالی انجام شد که در واقع هدف از آن جلب اعتماد پاریس بعد از توافق امنیتی آکوس بود که به قیمت حذف فرانسه از قرارداد ساخت زیردریایی برای استرالیا تمام شد.

این سفر همچنین در راستای مقدمه چینی و طرح موضوعات مورد بحث میان ماکرون و جو بایدن همتای آمریکایی در دیداری است که طی ماه جاری میلادی (اکتبر) خواهند داشت.

طرح خودکفایی راهبردی اروپا از سال ها پیش مطرح بوده است حال آنکه از بعد از خروج آمریکا از افغانستان دوباره بر سر زبان ها افتاد. این طرح از حمایت جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم برخوردار است و قرار است فعلا به طور محدود و در قالب ایجاد گروه ضربت اروپایی اجرا شود که فاصله زیادی با طرح ایده آل پاریس مبنی بر ایجاد ارتش اروپایی دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید