مهدی آخوندی کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: دمای هوای استان به دلیل نفوذ زبانه‌های پرفشار و وزش بادهای شمالی اواخر هفته جاری تا ۵ درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید.

کاهش شدید دمای هوای قزوین در هفته جاری | دما به زیر صفر درجه خواهد رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مهدی آخوندی روز سه شنبه اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، روز گذشته شاهد وزش بادهای به نسبت شدید جنوبی در سطح استان بودیم که این مساله به دنبال خود گرد و خاک را نیز به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه از امروز جریانات هوا در سطح استان جنوبی خواهد شد، افزود: شدت وزش باد به نسبت شدید بوده و در ارتفاعات نیز افزایش ابر، پدیده مه و رگبارهای پراکنده نیز دور از دسترس نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: با توجه به نفوذ زبانه های پرفشار و شمالی شدن جریانات، از امروز به تدریج شاهد روند کاهش دما در سطح استان خواهیم بود و همین مساله باعث شد تا روز گذشته از سوی این اداره کل هشدار سطح زرد کشاورزی صادر شود.

آخوندی با اشاره به اینکه کاهش دما برای صبح روزهای جمعه و شنبه در برخی مناطق مانند آوج، آبگرم و ارتفاعات استان به ۵ درجه زیر صفر خواهد رسید، خاطرنشان کرد: این پدیده برای برخی محصولات صیفی و ذرت سرمازدگی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۶ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۸ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی و ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌کنند. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید