با توجه به قیمت ویلا در مازندران درصد افزایش قیمت خرید ویلا و متوسط قیمت خرید ویلا در برخی از شهرهای این استان به دست آمده است.

قیمت ویلا در مازندران ۱۵۰ درصد گران شد / هر متر ویلا چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بنا بر اطلاعات به دست آمده از سایت دیوار و قیمت ویلا دو تا پنج سال در استان مازندران، فهرستی از متوسط قیمت خرید ویلا تهیه شده است. همچنین بر اساس تغییرات قیمت از شهریور سال ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ درصد افزایش قیمت ویلا در برخی از شهرهای این استان به دست آمده است.

با توجه به داده‌های جدول زیر، میانگین افزایش قیمت ویلا دو تا پنج سال در برخی از شهرهای مازندران در آگهی‌های دیوار حدود ۹۹ درصد رشد داشته است. این درحالی است که میانگین افزایش قیمت در مناطق گران قیمت تهران (شمال شهر تهران) از شهریور ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ حدود ۳۱ درصد ثبت شده بود.

همچین بالاترین درصد افزایش قیمت در بین محلات مختلف شهر تهران (با توجه به آگهی‌های سایت دیوار) برای مناطق امیریه و سوهانک با ۵۰ درصد افزایش قیمت سالانه بوده است.

در بین شهرهایی که تعداد زیادی آگهی خرید و فروش ویلا در سایت دیوار را داشته‌اند، شهرهای رامسر با ۱۸۸ درصد افزایش قیمت و چالوس با ۱۵۵ درصد افزایش قیمت در یک سال گذشته بالاترین درصد افزایش قیمت ویلا در مازندارن را ثبت کرده‌اند.

بر اساس آگهی‌های دیوار، بابلسر و محمود آباد از شهریور ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ با ۱۲۰ درصد افزایش قیمت یک متر مربع ویلا از دیگر شهرهایی بودند که میزان افزایش قیمت زیادی را تجربه کرده‌اند.

متوسط قیمت هر متر مربع ویلا در شهر بابلسر در شهریور ۹۹ حدود چهار میلیون تومان و در شهریور ۱۴۰۰ حدود ۹٫۲ میلیون تومان اعلام شده است. همچین قیمت هر متر ویلا در شهر محمود آباد در شهریور ۹۹ معادل ۳٫۶ میلیون تومان و در شهریور ۱۴۰۰ برابر با هشت میلیون تومان(۱۲۰ درصد افزایش) است.

افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت ویلا در مازندران در یک سال گذشته در حالی رخ داده است که میانگین افزایش قیمت یک سال گذشته در شهر تهران حدود ۴۰ درصد اعلام شده است.

شهرهای آمل و نوشهر از دیگر شهرهایی هستند که ویلا در این شهرها در یک سال گذشته بیش‌ از ۱۰۰ برابر شده است. درصد افزایش قیمت هر متر مربع ویلا در شهر آمل از شهریور ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ حدود ۱۱۲ درصد و برای شهر نوشهر ۱۰۲ درصد بوده است.

شهرهایی همچون بابل و فریدون کنار حدود ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. از شهریور ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ ویلا در شهر نور حدود ۵۸ درصد، در شهر تنکابن ۶۸ درصد و در شهر قائم شهر ۷۸ درصد افزایش قیمت داشتند. نکته قابل توجه آن است که شهر نور از مرداد ۱۴۰۰ تا شهریور حدود ۱۲ درصد کاهش قیمت داشته است اما در مقابل شهر قائم شهر از مرداد تا شهریور ۱۴۰۰ حدود ۱۲ درصد افزایش قیمت در هر متر مربع ویلا را ثبت کرده است.

در جدول زیر متوسط قیمت خرید ویلا در برخی از شهرهای مازنداران در کنار درصد افزایش قیمت سالانه و ماهانه از مرداد تا شهریور ۱۴۰۰ را مشاهده می‌کنید.

alt

کد خبرنگار: ۱۳
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • زهرا. ج. IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    4 1
    سلام باید به عنوان ساکن شهر جویبار عرض کنم تو اپارتمان 75 متری هشت سال ساخت مسکن مهر که قیمتش خیلی به مراتب از اپارتمان ها مجتمع های خصوصی کمتره ونسبت به ساری که مرکز استانه وقیمت ها خیلی بیشتر از جویباره زندگی میکنم وقیمت اپارتمان من حدود دوماه قبل 520 میلون تومان بود. لطفا اد س ویلای دهمیلونی تو سلری روبدین ما ازش بخرین مومن خدا اپارتمان تو ساری داره متری از دهملیون تا بیست ملیون خریدو فروش میشه ویلای با فاصله یک کیلومتر تا دریا حدود متری بیست ملیون فروحته میشه این ویلایی که شما متری ده ملیون تو ساری گفتین احتمالا تو ده کوره این قیمت پیدا بشه. لطفا امار درست به مردم بدین.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 2
    تورابه ابوالفضل قسم قیمت نزاریدتبلیغ نکنین خرابکاری نکنین شماها مثل یه سنگ میمونین جلوپای دولت ومردم
  • ارشضَ IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 1
    نخرید بابا بزارید قیمت ها بیاد پایین بنزین گرون بشه هر کسی شمال نمیره
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    نخرید نخرید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید