بد رفتاری چند تن از کادر درمان بیمارستان فرقانی در ماجرای پاسمان نوزاد قمی و انعکاس آن در فضای مجازی خبر ساز شد.

ماجرای تلخ پاسمان دست نوزاد قمی و بد رفتاری کادر درمان بیمارستان فرقانی چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهایی که مدافعان سلامت صحنه هایی از ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشته اند انتشار  متنی از  گلایه و شکایت یک پدر قمی از سوء رفتار تنی چند از کادر درمان بیمارستان نکویی در ماجرای پاسمان دست نوزاد چند ماهه  اش در فضای مجازی و دست به دست شدن آن با واکنش هایی متفاوتی از کاربران رو برو شد.

 این پدر قمی با انتشار متنی در فضای مجازی شرح واقعه را این طور بیان کرده است:روز جمعه، نهم مهر ۱۴۰۰ دست فرزند  چند ماهه‌ ام  لای در رفت، در ابتدا فرزندم را به  بیمارستان ولیعصر (عج)بردیم گفتند کاری از ما برنمیاد، بروید بیمارستان  نکویی.


حمید اعرابی ادامه داده است :فرزندم را به بیمارستان نکویی بردیم برایش عکسبرداری نوشتنند. مدت زمان زیادی در اتاق رادیولوژی از بچه ام خون رفت.  بزرگواری که کف اونجا رو تِی می‌کشید، شاهدست.


این پدر قمی می گوید:متصدی آن جا را  صدا زدم،گفتم  آقا، بچه خیلی بی‌قراره، خیلی طول می‌کشه؟با لحن بسیار بدی گفت: مریض اینجاست، مگه حالیت نیست؟صدام بلند شد، گفتم چرا توهین می‌کنی؟


او عنوان کرده است:از این ماجرا  گذشت،  عکس را که گرفتم، دکتر اورژانس دید،  پانسمان برای فرزندم نوشت .رفتیم اتاق ۶ برای  پانسمان. پرستار شروع کرد به شست و شوی زخم، بچه بی قراری می‌کرد به طوری که  از شدت گریه سیاه شد و نفسش بند آمد ،اما آن آقا بی‌توجه بود ، همسرم طاقت نیاورد، بچه را کشید و بغل کرد تا نفسش برگشت،اما به آن آقا برخورد... باندهای پانسمان را باز کرد و با عصبانیت پَرت کرد در  سطل زباله.گفت: من پانسمان نمی‌کنم، برو ید بیرون.به همسرم گفتم: شما برو بیرون من هستم. آن آقا دوباره رو به من کردو  گفت، گفتم پانسمان نمی‌کنم که نمی‌کنم. برو ید بیرون...


او ادامه داده است :ملتمسانه نگاهش کردم، هنوز از دست بچه خون می‌چکید. بی‌خیال رفت، نشست پشت میز. خانمم داشت از اتاق خارج می‌شد. دوباره با صدای بلندتری به من گفت با شمام، می‌گم: بروید  بیرون. من پانسمان نمی‌کنم.منم گفتم آقای محترم، ناز نکن، بیا دست این بچه را پانسمان کن، بریم...


اعرابی عنون کرده است:انگار که بهانه دستش داده باشم، دوید بیرون و پزشک اورژانس را آورد. شاهدان بیرون اتاق گفتند داستان را با کلمات توهین‌آمیز برای دکتر اورژانس تعریف کرد. دکتر یک‌طرفه از همکارش حمایت کرد.


این پدر قمی ادامه داد:من هم گفتم: تا بچه‌ ام پانسمان نشود، از این اتاق بیرون نمی‌روم، شما حقوقتان را از امثال من می‌گیرید. این آقا حق نداشت به ما بگه از اتاق بروید بیرون...دکتر اورژانس که مرد کاملی بود، یک باند معمولی دور دست بچه پیچید و گفت:کار ایشان نیست، بگذارید پزشک متخصص ببیند.


اعرابی با بیام این که  از ساعت حدود دو که این اتفاق‌ها افتاد تا حدود چهار عصر برای پانسمان معطل شده است، ادامه می دهد: دکتر جراح اورتوپد فرزندم  را معاینه کرد  و گفت باید بستری شود؛ یک میلیون تومان هم به اسم پذیرش بستری از من هزینه گرفتند.

این پدر قمی ادامه می دهد : به من گفتند بچه باید چهار ساعت ناشتا باشد و  شیر نخورد، باید رگ بگیریم،  بچه اذیت شد تا بالاخره از مچ پایش رگ گرفتند و آنژیوکت زدند؛ گفتند باید بی‌هوشش کنیم و در  اتاق عمل دستش را بخیه بزنیم. حدود ساعت پنج، بچه از بی‌حالی خوابش برد. دو ساعتی خوابید. هفت که بیدار شد، متاسفانه هنوز دکتر نیامده بود. گفتم می‌خواهم رضایت بدهم، بچه‌ ام را ببرم. گفتند: برو از صفحه اول دفترچه بیمه کپی بگیر و  بیار.من هم  برای کپی تا نزدیکی چهل‌اختران رفتم، خلاصه یک‌میلیون تومان پول دادم، فرم رضایت و کپی دفترچه بیمه هم دادم، مطلقاً هیچ کاری هم برایمان نکردند.

در پی انعکاس متن گلایه این شهروند قمی  در فضای مجازی در مورد پانسمان دست فرزندش جلسه بررسی شکایت با حضور دکتر پرهام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر حکیم الهی رئیس بیمارستان فرقانی و دکتر غلامحسینی مدیر بیمارستان برگزار و موضوع بررسی شد.

در این جلسه دکتر حکیم الهی رئیس بیمارستان فرقانی طی تماسی با پدر این نوزاد، ضمن عذرخواهی شرح تکمیلی ماجرا را بررسی و ارائه کرد.

جلسه بررسی شکایت درباره ماجرای پر دردسر پاسمان دست نوزاد قمی

همچنین اظهارات کادر بیمارستانی نیز شنیده و مقرر شد تا جلسه‌ای با حضور پدر فرزند و همچنین کادر بیمارستان برگزار و موضوع پیگیری شود.

انتهای پیام/ش

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید