با هوشیاری پلیس فتا دو کلاهبردار سایبری که با تله سرمایه گذاری با سود ثابت ۴ درصد و تضمین تصاعدی سود رمز ارزها موفق به کسب سود میلیاردی از جیب مردم شده بودند، بازداشت شدند.

کلاهبرداری سایت آذران اکسچنج exchange azaran پایان یافت

رییس پلیس فتا خراسان رضوی خبر داد : دو کلاهبردار سایبری که با تله سرمایه گذاری با سود ثابت ۴ درصد و تضمین تصاعدی سود رمز ارزها به صورت شناور ؛ دست به کلاهبرداری میلیاردی زده بودند با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا دستگیر و به دست قانون سپرده شدند.

به گزارش سلام نو، به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت:با شکایت ۲۰ تن از شکات مشهدی  پرده از راز کلاهبرداری میلیاردی در حوزه رمز ارز ها برداشته و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از اخذ اظهارات و دریافت مستندات موجود از شکات با بررسی موضوع و تحقیقات اولیه دریافتند فرد یا افراد کلاهبردار با ایجاد سایت و کانال تلگرامی و همچنین تبلیغات در سایت دیوار با نفوذ به کانال های پر مخاطب در حوزه سرمایه گزاری در شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام به قصد کلاهبرداری پیشنهاد دریافت سود ثابت ۴ درصد و تضمین تصاعدی به صورت شناور به ازای سرمایه گزاری در حوزه رمز ارزها را داده و پس از پرداخت یک الی دو ماه سود اصل سرمایه را به یغما می برند.

این مقام مسئول افزود:کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و پلیسی خود را ادامه داده و در پی تحقیقات صورت گرفته عاملین کلاهبرداری را در مشهد و تهران شناسایی کردند که متهم مشهدی در محل اختفای خود در هتلی مجلل طی عملیات فنی و پلیسی دستگیر شد و متهم تهرانی با نیابت قضایی در تهران دستگیر و بدست قانون سپرده شد.

وی تصریح کرد : پس از دستگیر دو متهم به نام های متین بختیاری ۲۲ ساله و هادی زینالی ۲۴ ساله که از تحصیلات آموزش عالی برخوردار است ، مشخص شد قربانیان کلاهبرداری موصوف از سراسر کشور بوده و به منظور احقاق حق دیگر شکات پرونده که هنوز از دستگیری این دو متهم بی اطلاع می باشند؛ علاوه بر وثیقه سنگین ، دستور شناسایی دو متهم به نامهای موصوف به همراه تصاویرشان جهت درج در رسانه ملی و کشوری و روزنامه های کثیرالانتشار از سوی قاضی پرونده صادر شده است .

این مقام انتظامی در خصوص سرمایه گذاری و اعتماد به کانال های تلگرامی اکیداً توصیه کرد: کاربران و شهروندان گرامی توجه داشته باشند ، کلاهبرداران تحصیل کرده فضای مجازی اصطلاحاً یقه سفیدها در کمین سرمایه های شما به خصوص در کانال های غیر بومی و تلگرام ؛ نشسته اند و در در حوزه رمز ارزها اگر علم و دانش کافی ندارید ابداً به فرد دیگری هم اعتماد نکنید و سرمایه خود را از دست ندهید.

شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع گردند و در صورت وقوع حادثه ای در فضای سایبری بلافاصله موضوع را جهت بررسی کارشناسان پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰ که به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان می باشد در میان بگذارید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید