۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 55295724

هوندا همچنین در تلاش است تا از آخرین فناوری در صنعت خودروسازی اصلی خود پیروی کند و با شرکت جنرال موتورز همکاری می‌کند تا خودروهای برقی را با استفاده از فناوری نسل بعدی باتری‌های این شرکت بزرگ توسعه دهد.

آینده برند هیوندا

آینده برند هیوندا

هوندا آینده خود را در تاکسی‌های هوایی، موشک‌ها و روبات‌های ماه می‌بیند.

هوندا موتور، شرکت سازنده خودرو و موتور، خود را برای بلند شدن عمودی آماده می‌کند.

این شرکت مستقر در توکیو یک تاکسی هوایی برقی-هیبریدی جدید، رباتی با دستان شبیه انسان که روزی بر روی ماه زحمت می‌کشد و یک موشک قابل استفاده مجدد برای حمل و نقل ماهواره های کوچک به فضا، در دست اقدام دارد.

دیدگاه هوندا در مورد نحوه کار، مسافرت و گذراندن اوقات فراغت مردم در آینده به گسترش تجارت خود فراتر از اتومبیل، ماشین چمن‌زن و موتورسیکلت است. این تلاشها جزء اصلی "چشم انداز ۲۰۳۰" هوندا برای گسترش تعریف تحرک و بهبود زندگی روزمره مردم است.

این خودروساز که همچنین در زمینه هواپیماهای کوچک فعالیت می‌کند، یک تازه وارد در صنعت فضایی است که امروزه تحت سلطه پیمانکاران دفاعی برجسته مانند شرکت بوئینگ است. هوندا جت هفت یا هشت سرنشین قدرت محدود را به دست آورده است و بخش کوچکی از درآمد شرکت را تشکیل می‌دهد.

هوندا همچنین در تلاش است تا از آخرین فناوری در صنعت خودروسازی اصلی خود پیروی کند و با شرکت جنرال موتورز همکاری می‌کند تا خودروهای برقی را با استفاده از فناوری نسل بعدی باتری‌های این شرکت بزرگ توسعه دهد.

این خودروساز می‌گوید: هر سه حوزه نقشه راه تحقیق و توسعه گسترده با تخصص هوندا همپوشانی دارد، از جمله پیشرانه، برق‌رسانی، روباتیک، هوش مصنوعی و انرژی تجدیدپذیر.

مارکوس فرومر، سخنگوی ویدئویی با خبرنگاران گفت: "هیچ شرکت دیگری وجود ندارد که همه این فناوری‌های اصلی را داشته باشد."

تاکسی هوایی

بر اساس تحقیقات انجام شده، هوندا می‌گوید طرح‌های فعلی شاتل‌های پروازی که ۱۰۰٪ به توان باتری متکی هستند، برای تحقق تقاضای بازار برای سفر تا ۲۵۰ مایل (۴۰۲ کیلومتر) و نه فقط در شهرهای شلوغ و بزرگ، محدود خواهند بود.

این شرکت قصد دارد آزمایش‌های پروازی خود را در سال ۲۰۲۳ با طراحی ترکیبی آغاز کند که باتری لیتیوم را با ژنراتور توربین گاز همراه می‌کند تا به عنوان شارژر عمل کرده و برد هواپیما را افزایش دهد. هوندا قصد دارد گواهینامه صنایع دستی خود را تا سال ۲۰۳۰ دریافت کند.

در دهه ۲۰۴۰، هنگامی که هواپیما برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) به مرحله کاملا مستقل، بدون خلبان در هواپیما برسد، هوندا سالانه ۲۶۹ میلیارد دلار را در بازار پیش بینی می‌کند. این شامل حمل و نقل فوری پزشکی و تدارکات می‌شود.

فرومر اظهار داشته است که این بازار باید در یک اکوسیستم بزرگتر از بنادر eVTOL ، وسایل نقلیه مستقل زمینی و رایانه ها کار کند که بتواند برنامه مسافران و برنامه‌های پرواز را به طور یکپارچه برای جابجایی افراد تنظیم کند.

روبات های آواتار

هوندا روباتیکس به اصلاح روبات انسان نما Asimo خود برای کاهش اندازه و افزایش قابلیت‌ها ادامه می‌دهد.

این شرکت انتظار دارد که روبات‌های آواتار در درجه اول به عنوان جانشین از راه دور برای انجام وظایف مورد استفاده قرار گیرند، مانند یک امدادگر که ربات را برای مراقبت از یک مجروح کنترل می‌کند که هوندا آن را "۴ بعدی و فراتر از زمان و مکان" می‌نامد. در سناریوی دیگر این شرکت، دانش‌آموختگان از راه دور، ناوگان آواتارهای روباتیک مریخ نورد را روی سطح ماه، دهانه‌های گشت و گذار و سایر ویژگی‌های جغرافیایی اشغال می‌کنند.

هوندا گفت: این آواتارهای کنترل شده توسط انسان نیاز به دستان پیچیده و چند انگشتی دارند که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا به درک دقیق‌تر و ظریف‌تر کمک کند. روبات هوندا آواتار نمایش فناوری را تا مارس ۲۰۲۴ آغاز می‌کند و در دهه ۲۰۳۰ "کاربرد عملی" خواهد داشت.

آینده برند هیوندا

فضا

هوندا در اواخر سال ۲۰۱۹ کار بر روی الزامات مهندسی برای یک موشک قابل استفاده مجدد را آغاز کرد. Falcon ۹ SpaceX. هوندا قصد دارد موشکی را برای پرتاب ماهواره‌های کوچک به مدار زمین ارسال کند، تحولی دیگر که به تجارت انرژی بخشیده است.

این به نوبه خود می تواند منجر به اتصال بیشتر ماشین‌ها شود، از اتومبیل گرفته تا لوازم خانگی و خدمات آنلاین که خدمات و درآمدزایی جدیدی ایجاد می‌کند.

در فضا، هوندا، وعده تجاری را در کمک به کاوشگران ماه برای باز کردن پتانسیل آب یخ زده در ماه می‌داند. این شرکت با آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) در حال ساخت یک سیستم انرژی تجدیدپذیر بر روی ماه است. این امر باعث تجزیه آب به اجزای هیدروژن و اکسیژن می‌شود، زیرا فناوری سلول‌های سوختی هوندا برق تولید می‌کند. هوندا گفت که اکسیژن همچنین می‌تواند در محل زندگی و برای تامین هیدروژن برای سوخت رسانی به موشک‌ها استفاده شود.

هوندا تنها خودروساز ژاپنی نیست که تصور حضور در ماه را دارد. شرکت تویوتا موتور و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن در حال کار بر روی یک مریخ نورد شش چرخ بدون راننده با هدف قرار دادن آن بر روی سطح ماه در سال ۲۰۲۹ هستند.

هوندا همچنین نقش روبات‌ها را در ماه برای "به حداقل رساندن خطراتی که فضانوردان در معرض آن قرار می‌دهند و افراد را قادر می‌سازد تا از تجربه قرار گرفتن روی کره ماه بر روی زمین لذت ببرند" می‌بیند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید