فیل ها یکی از حیوانات بسیار منحصر به فرد هستند که علاوه بر احساساتی بودن نسبت به هم نوعان به خصوص جفت هایشان، با انسان ها نیز رابطه عمیق و صمیمی دارند.

فیل، حیوانی که تنها یکبار عاشق می‌شود! + جزییات

به گزارش سلام نو؛ این حیوانات بزرگ بیشتر شب و روز را نزد هم نوعان و جفت خود می گذرانند. از ویژگی های بارز فیل ها حرکت های بسیار خاص و رمانتیک آن ها به جفت های خود است. یکی دیگر از ویژگی های جالب توجه این حیوانات اجتماعی بودن ان هاست. شاید دیده باشید که در برخی کشور ها از جمله تایلند ، فیل ها به راحتی با انسان ها انس گرفته اند و حضور انسان ها برای آنها کاملاً عادی است . گاهاً دیده شده برخی از فیل ها نسبت به صاحب خود بسیار وفادارند. فیل ها برعکس بسیار از حیوانات دیگر تنها یک جفت برای خود انتخاب می کنند و تا آخر عمر با او زندگی می کنند .

تعداد اعضای خانواده فیل ها زیاد می باشد به طوری که از پدر ، مادر ، پدربزرگ مادر بزرگ ، عمه ، دایی و ... تشکیل می شود . جالب است بدانید که فیل ها به طور کامل قادر به شناسایی تک تک اعضای خانواده خود می باشند . دوره حاملگی در فیل ها طولانی تر از بیشتر حیوانات است  به طوری که 22 ماه طول می کشد تا فیل ماده بچه خود را به دنیا بیاورد . توجه داشته باشید که فیل ماده حامله در تمام دوره 22 ماه توسط دیگر ماده های گله محافظت می شود. فیل ها از درک احساسی بالایی برخوردار هستند و تمامی احساسات را به خوبی تشخیص می دهند به طوری که اگر یکی از خویشاوندان خود را از دست دهند به یاد او اشک می ریزند .

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    من توچندین مطلب وفیلم مستند دیدم وخوندم که فیلهای نر تنهازندگی میکنند وفقط درفصل زادوولد به ماده هانزدیک میشوند وبه محض اینکه نرها بالغ میشن درغیرفصل جفتگیری از گله رانده میشوند وگله های فیل فقط شامل ماده ها وبچه هاونرهای نابالغه
  • S IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    افرین ب معرفتش .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید