عفونت ناشی از مدفوع گربه موجب شد تا یک زن برزیلی نوزاد ۹ ماهه داخل رحمش را از دست بدهد.

مرگ نوزاد ۹ماهه با عفونت ناشی از مدفوع گربه | مرگ فجیع نوزاد ۱۸ ماهه در آب جوش!

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک زن باردار برزیلی بر اثر عفونت ناشی از مدفوع گربه، نوزاد ۹ ماهه داخل رحم خود را از دست داد. این زن ۱۹ ساله اهل سائوپائولو در ماه پنجم بارداری بود که به بیماری انگلی عفونی توکسوپلاسموز مبتلا شد. در حالی که «میلِنا گلوریا کاردوسو» اهل سائو ویسِنتا در ابتدا بدون علامت بود، اما چند روز قبل از آنکه نوزادش را از دست بدهد شکم وی بسیار متورم و دچار درد زیادی شد.

 آزمایشات پزشکی انجام شده نشان داد که علت مرگ نوزاد، انگل توکسوپلاسموزبوده است که معمولا در مدفوع گربه، در آب یا گوشت نپخته یافت می‌شود. بنا به گزارش رسانه‌های محلی کاردوسو زمانی که در ماه پنجم بارداری بود از طریق مدفوع گربه به این انگل مبتلا شده بود. برخی از مبتلایان به توکسوپلاسموز دچار علائمی شبه آنفولانزا مانند تب شدید، بدن درد، درد گلو، خستگی و تورم غدد را برای حدود شش هفته می‌شوند. با این حال افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا نوزادانی که از مادران دارای این عفونت انگلی به دنیا آمده اند مشکل تنفسی و سرگیجه را تجربه می‌کنند.

مرگ فجیع نوزاد ۱۸ ماهه در آب جوش!

کاردوسو در ابتدا کاملا بی علامت بود، اما در تاریخ ۱۸ سپتامبر که به بیمارستان منتقل شد بدنش به شدت متورم شده و درد زیادی را تحمل می‌کرد. کاردوسو در ابتدا پس از درمان موقت به خانه منتقل شد، اما روز ۱۹ سپتامبر بار دیگر در بیمارستان بستری شد. پزشکان پس از انجام آزمایشات اولیه متوجه کندی ضربان قلب نوزاد شدند. در حالی که پرسنل وقت بیمارستان آماده به دنیا آمدن نوزاد از طریق عمل سزارین بودند چند ساعت بعد نوزاد مرده به دنیا آمد.

نوزاد

گفتنی است؛ خانواده کاردوسو شکایتی را در ادره پلیس محلی مطرح کرده و قرار است علت دقیق مرگ این نوزاد با انجام کالبدشکافی مشخص شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید