زوج ناشناس فقط در چند روز با چرب زبانی و حقه بازی موفق شدند اعتماد مرد باغدار را جلب کنند طوری که او سرایداری باغ را به آن ها سپرد و برای مدتی کوتاه از باغ خارج شد.

زوج کلاهبرداری با ترفند خاص ۴۰ بزغاله را دزدیدند

به گزارش سلام نو به نقل از خراسان، مدتی قبل زن و مرد جوانی وارد یکی از روستاهای اطراف آرامگاه فردوسی شدند و با راهنمایی یکی از اهالی به سراغ مرد باغداری رفتند که گله بزغاله داشت و آن ها را در باغش پرورش می داد.

زوج ناشناس که برگه ای عادی به عنوان صیغه نامه را در دست داشتند چنین وانمود کردند که برای گذران زندگی در جست وجوی شغلی هستند که مخارج روزانه خود را تامین کنند و از اجاره نشینی رها شوند چرا که توان پرداخت اجاره منزل در شهر را ندارند!

زوج حقه باز ۴۰ بزغاله را ربودند!

این زن و مرد حیله گر سپس به تحریک احساسات و عواطف مرد باغدار پرداختند و با چشمانی اشک آلود ادامه دادند اگر اتاقکی برای زندگی داشته باشند برای درآمدی اندک نیز به سختی کار می کنند. این گونه بود که دل مرد باغدار به رحم آمد و گله بزغاله ها را به آن ها سپرد تا مدتی را در باغ مشغول کار شوند!

زوج ناشناس فقط در چند روز با چرب زبانی و حقه بازی موفق شدند اعتماد مرد باغدار را جلب کنند طوری که او سرایداری باغ را به آن ها سپرد و برای مدتی کوتاه از باغ خارج شد.

در همین فرصت بود که زوج جوان ۴۰ راس بزغاله را شبانه از باغ خارج کردند و به مکان نامعلومی گریختند. صبح روز بعد وقتی مرد باغدار متوجه نقشه زوج ناشناس برای دستبرد به گله گوسفندان شد که دیگر همه سرمایه اش را از دست داده بود. او که چاره ای پناه بردن به دامان قانون نداشت ماجرا را به نیروهای انتظامی اطلاع داد و شکایتی را در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مطرح کرد.

طولی نکشید که تحقیقات با صدور دستوراتی از سوی بازپرس شعبه ۶۰۶ مجتمع قضایی شهید کامیاب مشهد آغاز شد و نیروهای انتظامی با استفاده از شگردهای اطلاعاتی به ردیابی زوج فراری پرداختند.

آنان پس از انجام یک سری فعالیت های پلیسی به سرنخ هایی از فروش تعدادی بزغاله به یک چوپان در منطقه «کنه بیست» دست یافتند و بلافاصله عازم بیابان های اطراف این روستا شدند. ماموران انتظامی پس از مدت کوتاهی جست وجو، چوپان خریدار بزغاله ها را پیدا و از او بازجویی کردند.

بررسی های اولیه نشان داد که چوپان مذکور تعداد ۲۵ راس از بزغاله ها را به بهایی کمتر از ارزش واقعی آن خریده است بنابراین وی به مقر انتظامی هدایت شد و با لو دادن زوج سارق، حقیقت ماجرا را فاش کرد. به گزارش خراسان، در پی اعترافات چوپان، بی درنگ ماموران انتظامی با راهنمایی و دستورات ویژه قضایی موفق شدند، دزدان حقه باز را دستگیر کنند و تحویل مراجع قضایی دهند. در همین حال دادیار حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با تایید این خبر به خراسان گفت: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی روانه زندان شدند و این پرونده در دادگاه کیفری ۲ مشهد تحت رسیدگی قرار گرفته است.

قاضی امید ابراهیم زاده افزود: اگرچه متهمان در چنگ قانون گرفتار شدند و در صورت اثبات جرم به مجازات های سنگین محکوم خواهند شد اما ریشه های وقوع چنین جرایمی باید بررسی تخصصی و کارشناسی شود. این مقام قضایی در عین حال به شهروندان و کارفرمایان نیز توصیه کرد،هنگام استخدام افراد در منزل یا محل کار، دقت لازم را به خرج دهند و از هویت واقعی افراد با بررسی اوراق شناسایی اطمینان یابند.

قاضی ابراهیم زاده تصریح کرد: عقد قرارداد کتبی، دریافت ضمانت های کافی و درج کامل نشانی، شماره تلفن و مشخصات معرف افراد از جمله مواردی است که هنگام استخدام افراد ناشناس باید به آن توجه شود. وی ادامه داد: از سوی دیگر نیز کارفرمایان ،محل کار خود را به لوازم ایمنی و امنیتی مانند دوربین های مدار بسته تجهیز کنند که نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید