آزاواخ به عنوان یکی از جدیدترین نژادها در سال ۲۰۱۹، یکی از گران‌ترین‌ها است. آنها از غرب آفریقا سرچشمه می‌گیرند و عمدتا به عنوان سگ شکاری مورد استفاده قرار می گیرند و خویشاوندان متمایز سگهای شکاری خاورمیانه و جنوب هند هستند.

گرانترین نژادهای سگ در سال ۲۰۲۱ / عکس

سگها برای برخی افراد، از با ارزش‌ترین چیزهای زندگی هستند. با تمام وجود دوستشان داریم و با عشق و علاقه از آن‌ها مراقبت می‌کنیم. اما چقدر مایل به پرداخت هزینه خرید سگ خود هستید؟

صرف نظر از این که سگ شما اهل کجاست، سگ‌های نژاد اصیل پنج برابر بیشتر از یک سگ برهنه یا مخلوط هزینه می‌برند. در حالی که ممکن است زیاد به نظر برسد، اما سگهای گران قیمت‌تری نسبت به نژادهای اصیل وجود دارد و اینها ۱۰ مورد، گران ترین نژاد سگ هستند که در سال ۲۰۲۱ شناخته شده‌اند.

۱. سگ شکاری افغان - ۷۰۰۰ دلار

گرانترین نژادهای سگ در سال ۲۰۲۱ / عکس

سگ شکاری افغان از کوه‌های افغانستان می‌آید و با دم مجعد خود به عنوان یکی از زیباترین سگ‌ها شناخته می‌شود. آن‌ها نیاز به برس کشیدن روزانه موها دارند زیرا موهای بلند ابریشمی آن‌ها به راحتی در هم پیچیده می‌شود.

سگهای سگ شکاری به طور متوسط ​​۱۰-۱۴ سال زندگی می کنند. آن‌ها مستعد ابتلا به آب مروارید و کم کاری تیروئید هستند که می تواند تا ۳۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد.

۲. فرعون سگ شکاری - ۷۵۰۰ دلار

گرانترین نژادهای سگ در سال ۲۰۲۱ / عکس

سگ شکاری فرعون در زبان مالتی به معنی "سگ خرگوش" است و به طور کلی برای شکار خرگوش در جزایر مالت استفاده می‌شود. این سگ‌ها بسیار باهوش و ورزشی هستند.

طول عمر این نژاد به طور متوسط ​​۱۱-۱۴ سال است، اما نسبت به استرس بسیار حساس هستند. استرس می‌تواند منجر به مشکلات شدید گوارشی و روان رنجوری در آن‌ها شود. جنبه مثبت، ترکیب ژنتیکی آنهاست. این نژاد سگ‌های وفاداری هستند که می‌توانند به خوبی برای خانواده‌ها و گروههای بزرگ تربیت شوند.

۳. دوگو آرژانتینو - ۸۰۰۰ دلار

گرانترین نژادهای سگ در سال ۲۰۲۱ / عکس

دوگو که در اصل برای شکار بزرگ بازی پرورش یافته بود، به دلیل قامت عضلانی، یکی از گران‌ترین سگ‌های جهان است. بدن عضلانی آن‌ها به سگ شکاری اجازه می‌دهد تا در آمریکای جنوبی و آسیا به طور عمده گراز وحشی شکار کند.

اجداد اصلی دوگو آرژانتینو که اولین بار در سال ۱۹۲۸ پرورش داده شدند، سگ جنگنده کوردوبا منقرض شده و دان دان بزرگ هستند.

طول عمرشان ۱۲-۱۴ سال است. دوگوها می‌توانند از دیسپلازی مفصل ران و ناشنوایی رنج ببرند.

۴. سگ اسکیمو کانادایی - ۸،۷۵۰ دلار

سگ اسکیمو کانادایی یکی از نادرترین نژادها در جهان است و در حال حاضر با انقراض مواجه است و کمتر از ۳۰۰ سگ در سال ۲۰۱۸ باقی مانده است. آنها بیش از ۱۰۰۰ سال پیش از سیبری به آمریکای شمالی آورده شدند و اخیرا از دهه ۱۹۶۰ در حال کاهش بوده است.

تعداد آنها عمدتا به دلیل اختراع اتومبیل برفی و کشتن سگهای پلیس سوار سلطنتی کانادا (RCMP) در ۱۹۵۰-۱۹۷۰ کاهش یافت.

این نژاد همچنین مستعد پیچ ​​خوردگی معده، آنتروپیون است، جایی که پلک روی خود جمع می شود، عدم تحمل گرما و آرتروز. همچنین گفته می شود که سگهای اسکیمو کانادایی بسیار سرزمینی هستند و اغلب بیش از حد در برابر اختلالات کوچک واکنش نشان می دهند، به همین دلیل برای خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند ایده آل نیستند.

۵. روتوایلر - ۹۰۰۰ دلار

گرانترین نژادهای سگ در سال ۲۰۲۱ / عکس

این ممکن است برخی از مردم را شگفت زده کند زیرا روتویلرها به طور کلی نژاد متداول‌تری نسبت به همه توله سگ های موجود در این لیست هستند.

این نژاد تقریبا مستعد ابتلا به هر بیماری یا شرایطی برای سگ‌ها، به ویژه مشکلات مفصل ران است.

طول عمر آنها نیز به طور قابل توجهی کمتر از سگهای دیگر است و تنها ۸-۱۰ سال است. با این حال، آن‌ها به دلیل وفاداری و اطاعت از صاحبان خود، یک حیوان خانگی بزرگ محسوب می‌شوند.

۶. آزواخ - ۹،۵۰۰ دلار

گرانترین نژادهای سگ در سال ۲۰۲۱ / عکس

آزاواخ به عنوان یکی از جدیدترین نژادها در سال ۲۰۱۹، یکی از گران‌ترین‌ها است. آنها از غرب آفریقا سرچشمه می‌گیرند و عمدتا به عنوان سگ شکاری مورد استفاده قرار می گیرند و خویشاوندان متمایز سگهای شکاری خاورمیانه و جنوب هند هستند.

این نژاد در آمریکای شمالی کمیاب است اما پس از شناخته شدن توسط AKC در اوایل سال ۲۰۱۹ محبوبیت پیدا می کند. آزاواخ به عنوان سگ های شکار، به سرعت از جراحات بهبود می‌یابد و شرایط ارثی کمی دارد. آنها فقط از صرع یا بیماری ووبلر رنج می‌برند.

۷. ماستیف تبتی - ۱۰،۰۰۰ دلار

گرانترین نژادهای سگ در سال ۲۰۲۱ / عکس

این سگ داگ عظیم از تبت به آمریکا راه پیدا کرده است و از گوسفندان در برابر شکارچیان مانند گرگ، پلنگ و خرس محافظت می‌کند. این نژاد بسیار هوشیار است و در یک لحظه از خانواده شما محافظت می کند.

مستعد شرایط ارثی مانند دیسپلازی مفصل ران، کم‌کاری تیروئید و ناهنجاری‌های چشمی هستند.

۸. چو چو - ۱۱۰۰۰ دلار

گرانترین نژادهای سگ در سال ۲۰۲۱ / عکس

سرچشمه چو چو از شمال چین است و یکی از قدیمی‌ترین و نادرترین نژادهای جهان است. این نژاد به طور طبیعی سرسخت است که می تواند بر آموزش تأثیر بگذارد و به طور بالقوه مانع ارتباط شما و توله سگ شما شود.

مسائل بهداشتی اولیه برای چو چو شامل آنتروپیون پلک، دیسپلازی مفصل ران و آرنج، آلرژی و عملکرد تیروئید است. امید به زندگی ۱۲-۸ سال است اما با مراقبت مناسب می‌توان آن را افزایش داد.

۹. لوچن - ۱۲۰۰۰ دلار

گرانترین نژادهای سگ در سال ۲۰۲۱ / عکس

لوچن به عنوان "سگ شیر کوچک" شناخته می‌شود. این سگ زمانی نادرترین سگ در جهان بود که در سال ۱۹۷۳ تنها ۶۵ سگ در جهان باقی ماند. در حال حاضر تنها ۳۰۰ سگ باقی مانده در جهان ثبت می شود.

بسیار فعال و بازیگوش هستند که آن‌ها را برای خانواده‌ها و کودکان مناسب می‌کند.

لوچن ۱۳-۱۵ سال زندگی می‌کند.

۱۰. ساموید- ۱۴۰۰۰ دلار

گرانترین نژادهای سگ در سال ۲۰۲۱ / عکس

ساموید که از سیبری سرچشمه می‌گیرد، در رتبه ۱ گران‌ترین سگ جهان قرار دارد. نژاد کمیاب به دلیل نوع مهربان، دوست‌داشتنی و مشتاق برای خوشایند بودن در کنار چهره‌های خندان شناخته شده است.

گرانترین سگ جهان حس قوی دارد که فرار کند و کیلومترها بی وقفه پرسه بزند، بنابراین همیشه باید بسته باشند. آنها سگ‌های درخشان، اجتماعی و شیطنت‌آمیزی هستند که همیشه توجه را می‌طلبند و آن‌ها را برای خانواده‌ها و کودکان مناسب می‌کند.

آن‌ها مستعد مشکلات بهداشتی گران قیمت مانند دیستروفی قرنیه، شرایط خود ایمنی و اختلالات قلبی هستند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید