۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 55295373

شاید شما معلمی هستید که برای کمک به یادگیری و رشد جوانان به سختی تلاش می‌کنید. با توجه به اینکه معلمان نسل‌های آینده را شکل می‌دهند، هر سال یک روز برای گفتن "تشکر" حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. مهم نیست کجای دنیا هستید، به یاد داشته باشید که معلمان اهمیت دارند.

روز جهانی معلم

روز جهانی معلم همه ساله در ۵ اکتبر برای گرامیداشت همه معلمان در سراسر جهان برگزار می‌شود. یادبود سالگرد تصویب توصیه ۱۹۶۶ سازمان بین‌المللی کار و یونسکو در مورد وضعیت معلمان است که معیارهایی را در مورد حقوق و مسئولیت‌های معلمان و استانداردهایی برای آمادگی اولیه و آموزش بیشتر آن‌ها، استخدام، اشتغال و شرایط تدریس و یادگیری تعیین می‌کند. روز جهانی معلم از سال ۱۹۹۴ توسط یونسکو گرامی داشته می‌شود.

روز جهانی معلم با مشارکت سازمان بین المللی کار(ILO) ، یونیسف و آموزش بین المللی (EI) برگزار می‌شود.

با گذشت یک سال و نیم از بحرانCOVID-۱۹ ، روز جهانی معلم ۲۰۲۱ بر حمایت‌هایی که معلمان برای مشارکت کامل در روند بهبود تحت عنوان " معلمان در قلب بهبود آموزش و پرورش " نیاز دارند تمرکز خواهد کرد.

مجموعه‌ای پنج روزه از رویدادهای جهانی و منطقه‌ای، تأثیر همه‌گیری بر حرفه معلمی را به نمایش می‌گذارد، واکنش‌های موثر و امیدوارکننده‌ای را در سیاست نشان می‌دهد و هدف آن ایجاد گام‌هایی است که باید برای اطمینان از پیشرفت کامل پرسنل آموزشی انجام شود.

تقریبا همه، معلم مورد علاقه‌ای دارند، کسی که برای تشویق شما فراتر رفته است زیرا آن‌ها می‌توانند توانایی شما را ببینند.

شاید شما معلمی هستید که برای کمک به یادگیری و رشد جوانان به سختی تلاش می‌کنید. با توجه به اینکه معلمان نسل‌های آینده را شکل می‌دهند، هر سال یک روز برای گفتن "تشکر" حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. مهم نیست کجای دنیا هستید، به یاد داشته باشید که معلمان اهمیت دارند.

باید از کار معلمان فداکار در سراسر جهان قدردانی کنیم که هر روز تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که "آموزش فراگیر و عادلانه با کیفیت" و ارتقاء "فرصت‌های یادگیری مادام‌العمر برای همه" در هر گوشه از جهان به واقعیت تبدیل می‌شود".

۵ نکته درباره معلمان

از نظر تاریخی، کنفوسیوس به عنوان اولین معلم خصوصی در تاریخ در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس گزارش یونسکو، جهان به ۶۹ میلیون معلم نیاز دارد تا بتواند تا سال ۲۰۳۰ به آموزش جهانی ابتدایی و متوسطه برسد.

آفریقای جنوبی صحرایی است که با بیشترین کسری معلمان مواجه است.

بر اساس گزارش یونسکو، کمتر از ۷۵ درصد معلمان در یک سوم کشورهای جهان فقط از حداقل استانداردهای تربیت معلم برخوردارند.

۶ نفر از ۱۰ کودک در سراسر جهان، در مجموع ۶۱۷ میلیون نفر ، حداقل الزامات شایستگی در ریاضیات و خواندن را برآورده نمی‌کنند و این کاهش آموزش را نشان می‌دهد.

چرا روز جهانی معلم مهم است؟

بیدار شدن در سحرگاه، داشتن حوصله یک قدیس و تأثیر مثبت بودن کار استرس‌زایی است. پس باید به این حرفه احترام گذاشت.

روز جهانی معلم

در روز جهانی معلم، این مسائل جاری را که بر معلمان تأثیر می‌گذارد، برجسته می‌کند

مطمئنا تعطیلات تابستانی یک مزیت بسیار مطلوب برای معلمان است، اما هنوز بسیاری از مسائل پیچیده بر معلمان در سیستم‌های آموزشی در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد. این موارد شامل حفظ آزادی‌های دانشگاهی، ایجاد خودمختاری برای مؤسسات آموزشی و توسعه و حفظ استانداردهای تدریس حرفه‌ای در آموزش عالی است. خوشبختانه روز جهانی معلم امکان بحث در جلسات اساتید، سمینارها و کنفرانس‌ها را فراهم می‌کند.

پیشرفت را تحسین می‌کند اما رکود را به چالش می‌کشد

اگرچه سیستم آموزشی و نقشی که معلمان در آن ایفا می‌کنند راه زیادی را طی کرده است، اما هنوز راه درازی در پیش است. به همین دلیل، سازمان ملل متحد هدف توسعه پایدار برای آموزش را در سال ۲۰۳۰ ایجاد کرد. روز جهانی معلم سالانه یادآور این هدف و نیاز به تلاش بیشتر برای ترغیب معلمان به تحصیل است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید