مجید اخشابی، خواننده موسیقی پاپ و سنتی گفت: امروزه راه‌های زیادی وجود دارد تا به صورت علمی و فشرده افراد بتوانند از طریق آن‌ها آموزش ببینند و بعد اقدام به تولید اثر کنند که این زمان ممکن است طی یک سال الی دو سال اتفاق بیفتد.

علاقه‌مندان موسیقی باید آن را برای جنبه‌های ارزشی دنبال کنند / نباید به گوش خود اجازه داد تا آثار کم ارزش را بشنود

به گزارش سلام نو، برنا نوشت: خوانندگی مانند بازیگری یک حرفه پرطرفدار است و افراد زیادی با سودای خواننده شدن مورد سوءاستفاده افراد سودجویی قرار می‌گیرند که به علاقه‌مندان وعده‌هایی چون آموزش و انتشار آلبوم می‌دهند اما بسیار دیده شده چنین امری به وقوع نمی‌پیوندد.

مجید اخشابی، خواننده موسیقی پاپ و سنتی که در کارنامه هنری‌اش آثار ارزشمندی چون: «محله بنده نواز»، «گمگشته» و «پریزاد» و.... به چشم می‌خورد، راه‌های ورود نسل جوان به عرصه خوانندگی را مورد بررسی قرار داد و نظر خود را در این باره که علاقه‌مندان باید چه مسیری را برای رسیدن به آرزوی خود، که همان خوانندگی است، طی کنند؟ اظهار کرد: اگر این طیف از افراد در خود یک علاقه واقعی احساس می کنند و رویکردشان به موسیقی سوداگرانه نیست بدیهی است که از طریق آموزش صحیح و در کنار آن صبر و حوصله می توانند به مهارت کافی در این عرصه برسند تا صاحب توانایی شوند و به نظر من این مسیر میتواند برای این افراد درست و مطمئن باشد. این هنرجویان علاقه‌مند باید اول از همه موسیقی را یک علم و دانش بدانند که برای پرداختن به موسیقی باید صاحب آن علم و دانش شوند.

او افزود: اگر کسی در عرصه موسیقی به هنرجویان علاقه مند پیشنهاد می دهد که انتشار آلبوم و آموزش  برایشان انجام می دهد و با وعده های فریبنده در پایان از انجام آن حذر کند واقعا درست نخواهد بود. درحقیقت چنین اتفاقی برای من نیز رخ داده است و درست چندوقت پیش افرادی که در حوزه موسیقی  دست دارند به من مراجعه کردند و از من درخواست داشتند تا ۳ میلیارد دریافت کنند و به نوعی از من یک خواننده معروف ساخته و مرا به اوج برسانند از نظر من چنین چیزی اصلا هنرمندانه نیست و نوعی کلاهبرداری محسوب می شود.

اخشابی ادامه داد: قطعا برای تولید اثر هزینه‌هایی وجود دارد اما اگر قرار باشد در عرصه هنر کسی به دلیل تبلیغات و زد و بندهای تبلیغاتی قصد مطرح شد و نام آشنا شدن داشته باشد کار درستی نیست. جوان‌ها باید در این راه دقت زیادی کنند اگر به موسیقی یک نگاه عاشقانه و علاقه‌مندانه داشته باشند دیگر نباید افکار سوداگرانه در ذهن خود داشته باشند.

این خواننده سرشناس کشورمان تاکید کرد: موسیقی را باید برای جنبه‌های ارزشی دنبال کنند و آموزش ببینند در آن صورت بستر و راه هایی وجود دارد که بتوانند هنر خود را نیز عرضه کنند. البته افرادی که هنرمند هستند خود به خود هنرشان عرضه می شود و این بی هنر ها هستند که به روش های تبلیغاتی و راه‌های کوتاه توسل می کنند تا به صورت غیر واقعی و به اصطلاح فیک بتوانند خود را مطرح کنند. امروزه راه‌های زیادی وجود دارد تا به صورت علمی و فشرده افراد بتوانند از طریق آن‌ها آموزش ببینند و بعد اقدام به تولید اثر کنند و این زمان ممکن است طی یک سال الی دو سال اتفاق بیفتد اما به هرحال باید دوره آموزشی طی شود.

او در این باره که ترانه‌های ضعیف چقدر سطح ادبیات و موسیقی ما را پائین می‌آورد گفت: درواقع به مثابه این می‌ماند تا فردی به زندگی در خانه شلخته و درهم و برهم عادت کرده باشد و همین دلیل بر این است تا آن بهم ریختگی و ناهنجاریها از نظرش محو شود و کم کم آن‌ها را نبیند. شنیده‌های ما در حوزه موسیقی عینا مانند همین مثال است زمانی که فردی تصمیم می گیرد موسیقی آلوده، سطح پایین، بی ارزش یا بازاری گوش دهد دیگر به سطح بالاتری از معرفت موسیقی یا شناخت آن راه پیدا نمی کند درحقیقت این نوع آثار پوچ اجازه نمی دهند تا ما به  اصالت ها و ارزش ها رجوع کنیم. به همین دلیل ما باید با چنین اموری مبارزه کنیم و نباید به گوش خود اجازه داد تا آثار کم ارزش را بشنود چراکه ممکن است مفاهیم ناپسند و منزجر کننده را به ذهن راه دهد.

اخشابی در این خصوص که چرا برخی از خوانندگان نوظهور با یک خواننده معروف می‌شوند اما این معروفیت ادامه پیدا نمی‌کند؟ بیان کرد: درواقع بر مبنای شانس یا یک نو آوری در راستای ناهنجاری این اتفاق می افتد درواقع یک خواننده گمنام ممکن است فردا روزی ترانه ای با الفاظ مستهجن بخواند و همین آهنگ ناخودآگاه در بین عموم مردم وایرال خواهد شد. در حوزه موسیقی هرچه میمون زشت‌تر بازی آن نیز زشت‌تر است! و این روند متاسفانه تا زمانی که مردم به قدرت تشخیص یک موسیقی خوب از موسیقی بد نرسند در کشور ادامه دارد.

این خواننده پاپ و سنتی در پایان و در این باره که این روزها چه کار جدیدی در دست دارد و برنامه‌اش برای آینده چیست؟ اظهار کرد: فعالیت‌های اخیر من به چند بخش و مسیر تقسیم می‌شود. من هر دو ماه حدودا یک اثر منتشر می‌کنم و درحال حاضر دو الی سه اثر برای انتشار آماده است و مراحل مجوز را طی می‌کند. در کنار آن چندین کلیپ مفهومی ساخته‌ام که از طریق فضای مجازی و رسانه ملی به انتشار می‌رسد. روند تولید اثر همچنان ادامه دارد و آخرین کار من یک تیتراژ است که هر روز در شبکه ۵ از برنامه «سلام تهران» پخش می‌شود. آثار مربوطه را هم بعد از ماه صفر منتشر خواهم کرد. بخش دیگر فعالیت من هم به آموزش موسیقی و تولید محتوای آموزشی ربط دارد که بخشی از وقتم صرف پرورش حمایت از استعدادهای جوان و علاقه مند است که چنین چیزی در حال شکل گیری است و درحال انجام شدن است. یک بخش دیگر از کار علمی و پژوهشی است و در مسیر فعالیت های دانشگاهی درحال انجام است و درحال تولید مقالات علمی هستم و نتایج تا چندوقت دیگر مشخص می شود و در کنار آن نیز کتابی در حوزه آموزش موسیقی در دست انتشار دارم و در واقع در این فعالیتها مشغول هستم و امیدوارم که زودتر نتایج این تلاش‌ها را ببینم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید