معمار اریتره که گفته می‌شود پیرترین فرد جهان است در سن ۱۲۷ سالگی درگذشت.

مرگ پیرترین فرد جهان در سن ۱۲۷ سالگی / عکس

به گزارش سلام نو، به نقل از البلاد، نتابای تنسو معمار اریتره در سن ۱۲۷ سالگی درگذشت و خانواده اش درخواست کردند که نام او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان مسن‌ترین فردی که تا به حال روی زمین زندگی کرده است، ثبت شود. خانواده معمار اریتره گفتند که او دوشنبه گذشته در خانه‌ای در روستایی دورافتاده که در تنگه‌ای احاطه شده توسط کوه‌ها واقع شده و حدود ۳۰۰ نفر جمعیت دارد، با آرامش درگذشت.

زیربی نتابی نوه او فاش کرد که راز طول عمر پدربزرگش در این ۱۲۷ سال، صبر، سخاوت و زندگی شاد است. او گفت که سوابق کلیسا و شناسنامه پدربزرگش، نشان می‌دهد که وی در سال ۱۸۹۴ غسل تعمید داده شده و متولد شده بود و در زمان مرگ ۱۲۷ سال سن داشت.

البته برخی دیگر از اعضای خانواده او ادعا می‌کنند که او در واقع ۱۰ سال زودتر و در سال ۱۸۸۴ متولد شده و ۱۰ سال پس از تولدش هنگامی که یک کشیش به روستای آن‌ها آمده غسل تعمید داده شد. آن‌ها ادعا می‌کنند که این موضوع به دلیل آن است که در آن زمان، کشیشان بسیار کم بودند و مردم باید منتظر می‌ماندند تا کشیشی از روستاهای دور افتاده دیدن کند.

پدر منتایی، کشیش کاتولیک که به مدت هفت سال در اریتره خدمت می کند، تأیید کرد که سوابق محلی نشان می‌دهد که او در سال ۱۸۹۴ متولد شده است و گفت که وی هنگام جشن ۱۲۰ سالگی روستای خود در سال ۲۰۱۴ در آنجا حضور داشت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید