حمید صفت، رپر معروف که از مدتی قبل به اتهام قتل پدرخوانده‌اش بازداشت شده در نهایت از اتهام قتل عمد تبرئه شد و به زودی از زندان آزاد می‌شود.

حمید صفت از اتهام قتل عمد تبرئه شد / حمید صفت به زودی آزاد می‌شود + جزئیات

حمید صفت، رپر معروف که از مدتی قبل به اتهام قتل پدرخوانده‌اش بازداشت شده و یک مرتبه به قصاص محکوم شده بود با رای قضات دادگاه کیفری یک استان تهران از اتهام قتل عمد تبرئه شد، تا امیدهایش برای آزادی پررنگ شود. به گزارش بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، اگر مشکلی ایجاد نشود صفت فردا یا پس فردا آزاد خواهد شد.

به گزارش سلام نو، این خواننده متهم به قتل پدرخوانده‌اش بود و دو دور در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. در اولین دور که در شعبه دهم برگزار شد قضات دادگاه او را گناهکار شناخته و به قصاص محکوم کردند اما این رای در دیوان عالی کشور نقض شد. متهم این بار در شعبه هشتم به ریاست قاضی رحمانی محاکمه شد و به گفته ایوب میلکی، یکی از وکلای مدافع حمید صفت، از اتهام قتل عمد تبرئه شد.  میلکی وکیل حمید صفت به همشهری گفت: عصر امروز حکم برائت موکلم به اینجانت ابلاغ شد.

صفت در آخرین جلسه دادگاه خود خطاب به قاضی گفت: مادرم و حاج آقا ۱۰ سال با هم زندگی کردند و من در سال های پنجم تا هشتم با آنها زندگی می کردم.اما دو سال آخر را زندگی مستقلی داشتم. حدود هشت ماه از سال را حاج آقا در آلمان زندگی می کرد و بیشتر آگاهی من از بیماری و سابقه بستری شدن او به بعد از درگیری و مرگ او بر می گردد. من قبل از آن از بیماری او مطلع نبودم.اگر چه دیده بودم که قند خونش را چک می کرد اما او هیچ پرهیز غذایی نداشت و دو روز قبل از درگیری که برایم تولد گرفته بود از کیک تولدم خورد.

حمید صفت تسلیم رأی دادگاه شد / باور کنید قصد قتل نداشتم

حمید صفت به عکسی که آن را به دادگاه ارائه داد اشاره کرد و گفت: در شب تولدم با حاج آقا عکس گرفتیم او عکس بزرگ من را پشت سرمان به دیوار نصب کرده بود. این موضوع نشان می‌دهد او با من مشکلی نداشت.کسی که با یک نفر مشکل داشته باشد عکس او را به دیوار نصب نمیکند.

این خواننده رپ گفت: وکیل اولیای دم می گوید حاج آقا پیرمردی فرسوده بود در حالی که او سرزنده و سلامت بود و همراه من به باشگاه بدنسازی و استخر می‌آمد.من فقط یک بار زمانی که او در آلمان بود و با مادرم صحبت می کرد درباره حالش پرسیدم که گفت: خیر است.او مغرور بود و دوست نداشت درباره بیماری اش با کسی صحبت کند.

 وقتی حمید صفت برای آخرین دفاع روبروی قضات ایستاد گفت: دیشب در زندان خلوت کردم و دو صفحه دفاعیاتم را نوشتم که به دادگاه ارائه می دهم. من در این چند سال زندگی ام نه عصبانی شدم و نه خشم گرفتم. اما آن روز فقط به حاج آقا گفتم چرا مادرم را زدی ؟که او گفت اگر لازم باشد باز هم او را کتک میزنم.من انتظار شنیدن این جمله را از او نداشتم و این موضوع مرا عصبانی تر کرد.اودرباره اینکه چرا قرص می خورد با من حرفی نزده و من هم از او سوالی در این باره نکرده بودم.

وی ادامه داد: هر رایی برایم صادر شود منم مطیع آن هستم.اما تقاضا دارم رای با عدالت صادر شود.من واقعا قصد کشتن حاج آقا را نداشتم و حالا بیشتر از هرکسی داغدار کسی هستم که جای پدرم بود.

اصل ماجرا قتل پدرخوانده حمید صفت چه بود؟

بیست و چهارم مرداد ماه سال ۹۶ مرد ۶۶ ساله به نام هوشنگ به بیمارستان منتقل شد و سه روز بعد جان سپرد. حمید صفت،خواننده رپ که پدرخوانده اش را به بیمارستان منتقل کرده بود به اتهام قتل عمدی بازداشت شد اما ادعا کرد در دعوا با ناپدری اش ضربه ای به سر او نزده است.

وی در تشریح جزییات درگیری گفت: آن روز با ناپدری ام درگیر شدم و یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم.همان موقع همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه مان آمدند و دعوا تمام شد. من همراه مادرم خانه را ترک کردیم و یک ساعت بعد وقتی به خانه برگشتیم با ناپدری ام روبه رو شدیم که بیهوش بود. ما او را به بیمارستان رساندیم اما او جان سپرد.

پرونده رپر معروف به دادگاه کیفری برگشت | حمید.ص دوباره محاکمه می‌شود

کارشناسان پزشکی قانونی در تحقیقات اولیه علت مرگ را خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به سرش اعلام کردند.

اما رپر معروف منکر قتل عمدی شد و گفت: من ضربه ای به سر هوشنگ نزدم و اصلاً قصد کشتن او را نداشتم. فقط می‌خواستم او را بترسانم که مادرم را مورد ضرب‌وشتم قرار ندهد. احتمال می‌دهم سر هوشنگ حین کشمکش با من به دیوار یا کمد کنار مبل برخورد کرده باشد، چون هوشنگ تقلا می‌کرد که مادرم را کنار بزند و با من درگیر شود.

با اعتراض اولیای دم و متهم به نظریه پزشکی قانونی پرونده چندین بار به کمیسیون‌ پزشکی قانونی فرستاده شد. وقتی کارشناسان اعلام کردند اقدام حمیدصفت درصدی از علت مرگ ناپدری اش است و عامل اصلی مرگ نبوده وی با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

با اعتراض اولیای دم به آزادی وی این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و برای برطرف‌ شدن ابهامات، بازپرس رسیدگی کننده به پرونده در دادسرای جنایی تهران ،دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت ۱۱نفره پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و در جلسه تحقیق از حمید صفت دفاعیات وی را شنیدند.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد و حمیدصفت پای میز محاکمه ایستاد.

نخستین دادگاه

در نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده که در دو روز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد نماینده دادستان از طرف سه پسرقربانی که ساکن خارج از کشور هستند درخواست قصاص را مطرح کرد.

سپس متهم در جایگاه دفاع ایستاد و طلب عفو و بخشش کرد.

وی گفت: من اتهام قتل را قبول ندارم.گفته شده من با دست ضرباتی به هوشنگ زده ام.اما ضرباتی که به او وارد کردم ضربه ای کشنده نبود. من فقط او را هل دادم.وقتی مرا بازداشت کردند و به دادسرا بردند ، مادرم به آنجا احضار شد. چون نمیخواستم مادرم به دادسرا بیاید به دروغ گفتم ضربه‌هایی به مقتول زدم اما ضربه ها سنگین نبود که منجر به مرگ شود.

سپس حمید صحنه درگیری را بازسازی کرد و گفت: در آن درگیری مادرم بین من و هوشنگ بود. من هوشنگ را هل دادم و می خواستم جلوی حمله او را بگیرم.او به سمت آشپزخانه رفت و من فکر می کردم قصد دارد چاقو بردارد.به همین خاطر مانع او شدم. من لیوانی را برداشتم و به زمین کوبیدم تا هوشنگ را بترسانم اما گلدانی را به دیوار پرت نکردم. باور کنید ضربه ای به سر او نزدم.

وقتی حمید صفت به عنوان آخرین دفاع در جایگاه ایستاد ،طلب بخشش کرد و گفت: هوشنگ جای پدرم بود و من هرگز فکر نمی کردم مشاجره میان ما باعث مرگ او شود. من از از اولیای دم طلب بخشش و از دادگاه طلب کمک دارم.

در پایان جلسه قضات دادگاه پس از مشورت و با توجه به مدرک های موجود در پرونده حمیدصفت را مستحق مرگ دانسته و وی را به قصاص محکوم کردند.اما این حکم با طرح ایراداتی در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تایید نشد.

به این ترتیب پرونده به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و این رپر بار دیگر از خود دفاع کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید